loading...
منچستريونايتد Manchester United
raman93 بازدید : 703 سه شنبه 30 خرداد 1391 نظرات (90)

هلنيو هررا،مدافعين تنومند با قدرت سر زني بالا،كاتاناچو،ياپ استام،پويول،ويديچ،دسايي.

مدافعين و پست دفاع تنها پستي  بود در طول تاريخ فوتبال كه براي بازيكنانش وظيفه ي جديدي در نظر گرفته نشده بود هرچند طي سالها ارايشش تغيير كرد و با3،4 و 5 بازيكن طي سال ها اندكي تغيير كرد اما وظايف يكي بود،بازيكن به سمت دروازه نيايد يا حداقل با توپ نيايد،نهايتا دو بازيكن كناري اندكي آزادي عمل بيشتري در حمله داشتند و اجاره پا به توپ شدنشان صارد مي شد اما بقيه....فقط زمان ضربه ايستگاهي يا كرنر  به سمت دروازه حريف مي رفتند،همين بازيكنان با همه ي وظايف سنگينشان اما در طول تاريخ يا به دست بزرگاني چون جورج بست،پله،مارادونا،كرويف و ..... به سخره گرفته شدند يا در پشت نام بزرگ مهاجمانشان  محو شدند تا كسي يادي ازشان نكند،شايد فقط اندرياس برمه بمب افكن المان غربي بود كه توانست در بين مهاجمين بزرگ ان زمان به عنوان يك مدافع نامي به هم بزند و مربيان حريف را وادارد براي مهارش تاكتيك خاصي وضع كنند........البته او هم يك مدافع راست بود در تيمش.

داويد لوييز،فيليپ جونز،مت هاملز يا به قول آلماني ها هوملز مدافعيني كه خصوصياتشان نگاه ها را به يك مدافع  شايد براي هميشه عوض كند.

فصل 20009-2010،منچستر يونايتد-چلسي،يونايتد براي بيدار شدن از كابوس عدم قهرماني در سالهاي جام جهاني بايد چلسي را شكست ميداد.در يك سو بهترين مدافع جهان نمانيا ويديچ در در سوي ديگر اما.....جواني با مدل موهايي عجيب كه انارشيستي او را در ميان مدافعين ديگر فرياد مي كرد....داويد لوييز،قدرت پا به توپ بالا و ديد خوب،ويژگي هايي كه بيشتر براي يك هافبك بود تا يك مدافع،اما اين جوانك كار خود را كرد.....شياطين در جهنم خودشان شكست خوردند تا در پايان فصل جام به كارلو انجلوتي برسد.

فيليپ جونز،جواني كه اگر نشناسيدش فكر ميكنيد 28-29 سال دارد،اما او فقط 20 سال دارد،اول فصل 2011-2012 را به ياد بياوريد،جونز در پشت محوطه ي حريف....پاس گل از جونز....گل،فيليپ جونز.اين بازيكن در ابتداي فصل هواداران يونايتد را به چالشي شديد كشيد،او مدافع وسط است؟بازيساز است؟هافبك دفاعي است؟او مدافعي از فردا يود و كسي چه مي داند شايد اگر مصدوم نمي شد و عيضآ با اسطوره دانكن مقايسه نمي شد در اولين سال حضورش در منچستر يونايتد مي توانست مرزهاي فوتبال را براي هميشه جا به جا كند.

مت هولز،جواني كه با تمديد قرارداد با دورتموند به همه درس وفاداري داد.

اما در چشم هاي اين جوان چيست؟چشم هاي كه در تضاد آشكار با چشمان اغلب آلمان ها تيره است.كافيست در نمايي بسته به چشمان اين جوان خيره شويد تا غرور و جاه طلبي اش را براي تغيير سرنوشت پست دفاع بخوانيد.او يك انارشيست وندال است كه مي خواهد تيم يواخيم لو را خراب كند؟او مشكل شخصي با يوگي دارد؟او مي خواست مهاجم باشد؟چه بود كه اين جوان در مقابل اين هلند تا پشت محوطه ي اين تيم آمدو اگر شانس با او يار بود شايد گل هم مي زد.

مسلما اين سياهه مي توانست با نام هاي ديگري مثل رافائل،كول،آلوز و حتي لارس بندر كامل تر هم بشود اما ان ها مدافع كناري بودند و سال ها بود كه برا تردد در زمين حريف ويزايشان صادر شده يود.

به نظر مي رسد اتفاقي در حال دخ دادن است،به نظر مي رسد مدافعين كلاسيك بايد جايشان را  به مدافعيني با توالي ژنتيكي جديد بدهند،مدافعيني كه هم خوي دفاع مي كنند و هم خوب اساس حمله را شكل مي دهند،اصلا در بطن حمله قرار مي گيرند.كسي چه مي داند شايد در سال 2032 وقتي داشتيد جام ملت هاي  اروپا را بر روي ماه مشاهده مي كرديد گزارشگر گفت تاكتيك اسپانيا 0-10-0 است يا المان 0-9-1 بازي مي كند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط شروین در تاریخ 1348/10/11 و 22:56 دقیقه ارسال شده است

ضمنا فهم و شعورت معلومه که هیچکی متوجه حرفات نمیشه و فقط من دارم با کسی که سادهترین چیزها رو قبول نداره بحث میکنم بعد این چیزهایی که من میگم کلیه و 99درصد احالی حرفه ای فوتبال قبول دارن ولی مثالهای دیگت از قرآن درصد مقبولیتش بالطبع پایین تره.آقای با شعور ونگر جایز الخطاست تو جوجه جایز الخطا نیستی؟یه نفر جایز الخطا 2 کارشناس جایز الخطا 3تا 4 تا 5تا همه جایز الخطان تو عقل کلی؟هنوز 2تا بازی این فصل تیمهای دیگرو ندیدی اینجا با من بحث میکنی؟تا حال هر مثالی زدی منطقی نقضش کردم و خودتم جواب نداشتی و فقط ویدیچ ویدیچ کردی دیگه آسمون ریسباف نباف و اسباب خنده دیگران نشو اینا نصیحتهای دوستانس

این نظر توسط سعید در تاریخ 1348/10/11 و 11:25 دقیقه ارسال شده است

مرگ بر آمریکاشکلکالبته نه مردمششکلک

این نظر توسط شروین در تاریخ 1348/10/11 و 10:21 دقیقه ارسال شده است

اول 50 بازیکن برتر خود یوفا انتخاب میکنه نه مجله.در مورد رونی ایناهم دقیقا نوشتی پا به توپ به رونی و مسی و یانگ میگن که من اینو به هرکی نشون دادم خندش گرفت و عین همین برداشت منو داشت وقتی میگی پا به توپ به اینا میگن یعنی دفاعی که پا به توپش مثه رونی نباشه رو بهش نمیگن پا به توپ.اوزیل 2سال پیش بیشتر از 20میلیون نمیارزید تا رئال بیشتر واسش بده و چون خودش علنا گفت فقط به رئال میرم قیمتش پایین اومد و با15تا رئال خریدش.برو ترانسفر مارکت قیمت لوییز 2برابر اوانزه.رئال واسه همین ویدیچ پارسال 25میلیون پیشنهاد داد مربیهای امروزی برای مدافعان پا به توپ پول بیشتری میدن و اینو همه میدونن حالا اونا گاگوا خونتو کثیف نکن.هر مدافعی توپو بگیره و پاس بده نمیگن بازیساز بازیساز به دفاعی میگن که بتونه جلو بیاد و به هافبک تیمش کمک کنه.تو دنیا فقط ویدیچ قبول داری و به قول بچهها واسه همین نمیشه بات بحث کرد یه خورده جای اینکه هی فکر بحث کردن باشی فوتبال نگاه کن که همین فصل بازی رفت با بایرن هوملز همین کاری که تو یورو کرد اونجام انجام داد و50متر دوید و 5تا مثال دیگه از این کاراشم خواستی واست میزنم.تیاگو سیلوا دفاع نیست؟؟؟؟؟؟بازی با بارسا دیدی میگی مسی ردش کرد؟؟؟یکی از بالاترین نمرههارو از اون بازی سیلوا گرفت.اگرم تو یه تیمی مثه رئال یا بارسا یا یونایتد بود چندین بار جام بین المللی هم برده بود چون واقعا مثه یه صخره و خیلی باهوشه.هنوز 27سالش شد تازه و حتی با قهرمانی برزیل تو جام جهانی به نظرم میتونه کاندید توپ طلا بشه چون همه چی داره.شما فقط داری شلوغ کاری میکنی و میگی با ونگر اینا بحث میکنم مورینیو و اینا هم نمیفهمن بازیکن نیست واسش دست و پا میشکنن.شمایی که چیزایی که همه تو دنیا بهش اذعان دارنو قبول نداری اشتباه کردم بات بحث کردم.شما داری به هر دری میزنی که بگی ویدیچ بهترین دفاع تاریخه و بحثات ارزش فنی نداره واسه همین دیگه بیخیال شو الان بازم باید بگی ویدیچ اونجوری بود و فلان ولمون کن.من تا حال میگفتم این علی فر کیه ولی اینجوری مثه اینکه زیادن.بعدم داداش من جواب درست نداری و هی از زیرش شونه خالی میکنی توهین نکن که حرفهای گزارشگر تامل میکنی به اینا میگن فرافکنی.منی که اینهمه منطق واست آوردم و دلیل آوردم تحت تاثیر گزارشگر نیستم و تا ته یه چیو در نیارم در بارش صحبت نمیکنم

این نظر توسط علی محمدپور در تاریخ 1348/10/11 و 2:31 دقیقه ارسال شده است

تو مشکل داری
بگو چرا
برادر من من غلط کرده باشم گفته باشم مدافع باید پا به توپ مسی رو داشته باشه
برادر بسیجی دلاور من برات مثال از بازیکن پا به توپ وبازیساز زدم و گفتم
یک کلام ختم کلام
مدافعی که پا به توپ نداشته باشه و بازیساز نباشه وجود داره ولی تو همین کوچه پس کوچه هامون
مدافعی که تو سطح اول دنیاس باید پا به توپ داشته باشه
ویدیچ و کمپانی نمونش هستن که قبلا هافبک تدافعی بودن ولی غریضه تدافعی بهتری دارن
برادر من من هیچ کاری به این ندارم که یک مجله میاد 50 نفر سالو انتخاب میکنه
اون مجله هم صاحبش آدمه مثل من و تو ولی این فرقو داره که مجله داره
مجله رو ولش اون یوفا خودش زیر سواله وقتی اسنایدرو سال 2010 نمیاره سه نفر برتر دنیا پس با من با مجله و ی.وفا حرف نزن که فلانی بوده تو 50 تای برتر
شما میگی مدافع باید مدافع باشه پا به توپ وبد بهتر؟
خب عزیز من مگه داریم چنین چیزی تو سطح اول دنیا؟
یک مدافع نام ببر تو سطح اول دنیا که پا به توپ و بازیساز نباشه
همون شیز رضایی جفتشونو داره
شما که از سال 1998 فوتبال میدیدی باید بدونی مثلا فردیناندی که میفتی پا به توپ نیست چقدر پا به توپ و بازیسازه
مشکلت اینه که نمیگیری منظور منو و اینکه اینجا جای بحث نیست
من ایدیمو دادم بهت ولی تو دوست نداری حرف حساب تو کلت بره منو ادد نمیکنی
تو یک حرف زدی که مدافع میکنه حرکتش غیر قابل پیش بینیه منم گفتم بازیکن روبرو و من تو منش خوب میدونه قابل پی بینیه برات گفتم فاصلشو رعایت میکنه و گارد خاص خودشو میگیره اگه چپش بودپای چپ رو ستون میکنه و پای راست آزاد میزاره و اگه راستش بود راستو ستون میکنه و چپو آزاد
اینارو الان دادم اگه دقیق خوندی تو پست جدیدت یک بزار
گفتی میکنه میاد منم گفتم چند حالت داره
اگه هافبک پشتشو پر کرد این یعنی مدافع که میکنه میاد جلو میل به نفوذ داره توپ دستشه استارت میزنه و هافبک پشتشو پر میکنه که توپ لو رفت اتفاق بدی نیفته که اولا مدافع نباشد اینکارو بکنه و اگه کرد باید هافبک پر کنه
یک حالت دیگه داره میکنه هافبک پر نمیکنه بالکه یک پله خود هافبک نفوذ میکنه که همون حرف ونگر که میگه تیم با یک یار بیشتر تو میانه میشه یعنی استارت میزنه پشتش خالی میمونه ولی تیم یک پله هجومی تر میشه از نظر لاین آپ
جابه جایی هم گفتم که نقطه به نقطه زمین سوییچ میکنن مثلا دروازه نمیره با مهاجم سوییچ نمیکنه
مهاجما با هم نفوذی های چپ و راست با هم و اگه هافبک ها دو هافبک میانی بودن هم گاهی با ههم
الان فهمیدی که من نگفتم مدافع باید مثل رونی پا به توپ داشته باشه؟
اصلا من کجا گفتم؟
تفسیر میکنی؟
من نمونه زدم برات از بازیکن پا به توپ و بازیساز تا تو بگیری مفهومو
الان تو انگلیس جرارد اصلا استارت مستارت نمیزنه اصلا پا به توپ نمیشه ولی فقط داره بازیسازی میکنه و بازیسازی یعنی پاس
پا به توپ بودن فضا ایجاد میکنه و گاهی هم فضا رو برای خود بازیکن صاحب توپ تنگ و باعث لو رفتن توپ میشه همش بسته به شرایط بازی داره
امشب هم نمونه ای از یک مدافع پا به توپ ولی فاقد دادن پاس های بلند و بازیسازی رو دیدیم به نام برونو آلوز البته همچین پا به توپم نبود ولی خب خیلی بهتر بود از بازیسازیش پا به توپش
تای اینجارم خوندی یک دو بزار اول جوابت
بدون شک لوییز ارزش 25 میلیون رو نداشت و نداره
چون وقتی من میبینم همین ویدیچ رو منچستر با 6 میلیون میخره البته قیمتا الان همینقدر بالا هست
بهتم گفتم مورینهو نمیتونه از 30 تا کمتر بده به چلسی که شاید بتونه با 40 تا بخره چون لوییز گرون واساده واسه چلسی
قیمت ها کاذبن و ارزش بازیکن رو نشون نمیدن
مثلا مارکو مارین با نزدیک به 9 میلیون اومد چلسی
یا کاگاوا که آمار بازیش از هازارد بهتره با 17 میلیون اومد اون ور هازارد با نزدیک به 40 میلیون
چلسی اصولا سر قیمت چونه نمیزنه از بس خره
هالکم فقط ببین بره چلسی چقدر فروخته میشه از 50 تا پایین تر نیست
یکی مثل اوزیل با قیمت پایین میره تو رئال پس نمیشه با قیمت ارزش بازیکنو فهمید
فقط یک مدافع ارزش واقعی داشت اونم فر دیناند بود و بس
عزیز من سیلوا تو عرصه بین المللی اصلا خوش ندرخشید دلییلشم گفتم از آرسنال و بارسا 4 تا 4 تا میخوردن اونو در صورتی که کل تیم تو همه باز یها چسبیده بودن تو هجده همین مسی چپو راست دفاع رو میرفت تو ژاوی دریبلشون میداد
هوملز هم همینطور تو اروپا برای دورتموند اصلا خوب نبود و دفاع بدی نشون داد
لوییز هم همچنی نقشی نداشت تو فینال هم که چپو راست سوتی میداد گومزو روبن تموم کننده نبودن وگرنه...
بهتم گفتم 11 نفره دفاع فشار رو 11 نفره ولی 4 نفره دفاع فشار رو 4 نفر پس دفاع اتوبوسی همچین کار سختیم نیست چون فضا برای بازی نیست و راه برای زیر توپ زیاد و ب رعکس دفاع خطی و 4 نفره چه بسا 2 نفره فضا زیاد و زیاد هست برای حریف و مهار حریف سخت
هر وقت تو عرصه بین المللی هوملز سیلوا و لوییز خودشونو نشون دادن در غالب خودی نه تمی اون موقع میشه حرفی زد
بدون شک اوانز فصل بهتری رو سپری کرد نسبت به هر مدافع جوونی تو انگلیس ولی من هنوز قبولش ندارم پس انتظاریم ندارم که یکی مثل لوییزو قبول داشته باشم
تا اینجارو خوندیو فهمیدی 3 بزن اول جوابت
این شمایی که یکی رو میچسبی ول نمیکنی
این بابا هوملز یه حرکت زد تا پشت هجده اومد تو مارو نمودی
من مثال میزنم تو میتونی نمونه بارزشو تو هر فوتبالیست حرفه ای ببینی
ببین عزیز من
این تقصیر من نیتس که شما خطبه نشنیده تکبیر میگی
فرگوسن که فرگوسن باشه سالی 4 5 بار سوتی میده تو کارش چون آدمه و اشتباه میکنه
حرف شما مثل اینه که مثلا قرآن میگه هرکی با شما مخالفه بکشین بعد یکی بگه اینکار غلطه همه ما ادمیم و قدرت تصمیم و نظر داریم ولی یکی میکاد میگه بابا قرآن میگه یعنی تو از قرآن بیشتر میفهمی ؟
شاید شما از آدم های زیادی بیشتر نفهمیی و ریاضی وار به حرفاشون عمل کنی بون اینکه قدری تامل کنی درست مثل کاری که در قبال حرف های گزارشگر ها میکنی ولی من اینطور ینیستم خود خدا بیا اینجا حرف بزنه من عقلم بگه این حرف مشکل داره باهاش بحث میکنم من طوطی وار عمل نمیکنم حالا اون حرف رو فرگوسن بزنه برتین مربی تاریخ فوتبال و معاصر چه ونگر که تیمش فقط زیبا باز یمیکنه
باید 1 2 3 4 بزنی اول پستت اگه تا ته خوندی
امیدوارم فهمیده باشی منظورمو باز نگی هه هه تو میگی اسکولز مدافعس نگو خندم مگیره
من خسته شدم از بحث با تو بار دیگه هم میگم تو سطح بالایی مثل اروپا مدافع های درجه یک همه قدرت بازیساز یو پا به توپ خوبی دارن بدون شک و اونی که نداره مداع درجه یک نیستبرات تاریخچه سیستم ها رو از دهه 80 که فوتبال علمی تر شد رو گفتم
متاسفانه من حوصلم نمیگیره برات تجزیه و تحلیلی که تو ذهنم میکنو برای تو انجام بدم پس قبل از تکست دادن کمی فکر کن چی میگی
من باز هم حرف های تکراری زدم برات و تو باز هم نمیخونی خوب با دقت
بازم آیدیمو میدم بهت میتونی منو ادد کنی اگه دوست داری بحث به جایی برسه وگرنه که معلومه میخوایی بحث به نتیجه نرسه
AliVidic@Yahoo.Com

این نظر توسط شروین در تاریخ 1348/10/11 و 21:09 دقیقه ارسال شده است

کتاب رونکو مدرنیسیته در فوتبال بخش6 صفحه 147نقل قول کامل ونگر هست روز اول بازاز کتاب تهرانم آورده بودن بعد فهمیدن نویسندش یه رگش اسرائیلیه جمع کردن همشو.بعد یه خورده بیشتر به سایت گل و خبر گزاریها بری در مورد نظر بزرگان فوتبال هم هست.بیشتر به سایت ها بری هم واسه اینا خوبه هم اینکه جایگاه لوسیو و په په رو میفهمی.اینم منابع...

این نظر توسط شروین در تاریخ 1348/10/11 و 20:59 دقیقه ارسال شده است

خب منم که فقط همینو میگم که پا به توپ خوبه ولی تو یه چیزایی میگی که ربطی نداره به موضوع مثلا سیستم تیمها و گارد چپ و راست و کشیدی وسط که ربطی نداره تا دیروز میگفتی دفاع پا به توپ میره جلو جاش خالیو فلان حالا جواب نداری میگی از اول گفتی دفاع پا به توپ خوبه؟یه نمونه رو در نظر میگیری و واسه خودت تحلیل میکنی و این یعنی جزئی نگر یکه آفت بحثه

این نظر توسط شروین در تاریخ 1348/10/11 و 20:52 دقیقه ارسال شده است

مودب باش 1.مثه اینکه نظرات نمیخونی رو هوا حرف میزنی من که خودم گفتم دفاع در درجه اول باید دفاع باشه و اگه پا به توپ بود بهتر.2فرق سیاست و ورزشو هنوز نمیدونی سیاسی ها واسه منفعت و جیب خودشون میحرفن ولی یکی مثه ونگر میگه وجود مدافع پا به توپ یه نعمته چه دلیلی داره دروغ بگه؟3کل بچه های سایت میگن دفاع اگه دفاع باشه و بعد پا به توپ باشه خوبه تو میگی نه ماها که هیچ ولی این همه مربیو بازیکنان بزرگ همین حرف مارو میزنن همه اشتباه میگن تو درست میگی؟4وضع اعصابتم که معلومه.شما حرفهای تکراری و خنده دارو کارتونی میزنی منم مجبورم جواب بدم همین5.هیچکیم جوابتو نمیده و فقط من باهات بحث کردم که اشتباه کردم انقدم مرد هستم اشتباهمو بپذیرم و پشت توضیحات بی اساس قایم نشم

این نظر توسط شروین در تاریخ 1348/10/11 و 20:43 دقیقه ارسال شده است

شما نمیخوای قبول کنی مگه تو نظر قبلیم نگفتم بازیسازی دفاع با هافبک و پا به توپ بوده مهاجم با دفاع فرق داره آخه اینارو نگو خنده ایه الان خودت میگی دفاع پا به توپ باید مثه رونی یانگ بتونه توپو به حرکت در بیاره هر پست تعریف خودشو داره و و مسلما استایل و سبک بازیه یه دفاع پا به توپ نباید مثه یه بازیکن هجومیه پا به توپ باشه که شما میگی پا به توپ به مسی میگن دیگه ساده تر نمیتونم بگم.شمایی که لوسیو که یکی از 5دفاع برتر دهه قبل انتخاب شدو قبول نداری دیگه جای بحث نمیمونه.په په این فصل یکی از معدود دفاعهاییه که تو 50نفر برتر جهان تو ساله گذشته هست و امسال هم بهترین بازیهارو واسه رئال کرد تو یورو هم 3بازیکنه برتر تا اینجا انتخاب شد یوفا هم مثه من نمیفهمه.لوییز نه فقط قدرت بدنی داره نه فقط پا به توپه بلکه ترکیبی از این دو رو حالا به هر مقداری داره من که نگفتم که لوییز یکی از 3دفاع اول انگلیسه که میگی بدرد نمیخوره همون چلسی ایونویچ که خوبم هست با 15میلیون میخره یا خوان ماتا که خیلی خوبه رو دوروبر 20تا خریدو لابد لوییز ارزششو داشت که 25تا چلسی واسش داد ضمنا نقل و انتقالات رئال مسئولش خود مورینیو هستش و اگه ارزش نداشته باشه اونقدر واسش پیشنهاد نمیده.چون تعداد مدافعهای پا به توپ قلدر و مستحکم تو دفاع کمه سیلوا و هوملز و میشه مثال زد فقط که البته لابد اونارم قبول نداری.همه دفاعهام پا به توپ نیستن امتر توپو جلو میندازن نمیگن پا به توپ پا به توپ به لوسیو میگن 60متر با سرعت میدوه

این نظر توسط علی محمدپور در تاریخ 1348/10/11 و 20:19 دقیقه ارسال شده است

بزرگان سیاست ایران هم زر های زیادی میزنن
برادر من اگه اون بزرگان بگن مدافع پا به توپ خوبه مگه من گفتم بده؟
دقیقا بزرگان چی میگن که من قبول ندارم
من دیگه با شما بحث نمیکنم تو مغز تو چیزی فرو نمیره
بزرگان میگن پا به توپ بودن مدافع خوبه خب خوبه
ولی اگه بگن مدافع در درجه اول پا به توپ باید باشه دیگه خودتم میدونی دارن شر ور ور میگن چون وظیفه دافع دفاعه پا به توپ هم همه هستن پاس هم همه خوب میدن تو فوتبال حرفه ای اونم اروپا
شما در باره خودت که حر فنمیزنی درباره اروپا حرف میزنی اونجا اگه پاس خوب بلد نباشی بدی بازیت نمیدن
من دقیقا نمیدونم دارم چرا باهات بحث میکنم
همیشه جواب های تکراری میشنوم و مجبورم باز بهت جواب تکراری بدم
میدونم تقصیر خودمو چون طولانی مینویسم
در ضمن خواهشا نقل قول هایی که زا بزرگانی میدی رو از یک منبع بده
طور ینشه که نظرات شخصی خودتو در قالب بزران بگی
موفق باشی

این نظر توسط علی محمدپور در تاریخ 1348/10/11 و 20:13 دقیقه ارسال شده است

بذار بهت یه جور دیگه بگم
مورینهو میدونه په په همچین مالیم نیست ولی نمیفروشتش چون تو بازار مدافع خوب در دسترس نیست اوکی؟
حرکات بازیکن رو مدافع یاد گرفته که پیش بینی بکنه و اونکس یکه نمیتونه پیش بینی بکنه مشکل روانی داره
دفاع بازیساز از استایلش مسخصه؟
تو کلا قاطی میکنی؟
برادر من بازیسازی رو هی چرا قاطی میکنی؟
بازیسازی یعنی اسکولز ژاوی
پا به توپ وبدن یعنی مسی یانگ رونی اینیستا
یعنی اینکه یک مدافع که پا به توپ نیست بازیساز خوب یمیتونه باشه بازیسازی با پاس صورت میگیره نا به 40 متر دویدن و پا به توپ بودن
نمونه یک مدافع که پا به توپ نیست و بازیسازه رو میتونم بارت بگم و اون شخص یعنی لسکات
حالا چون جونز یک بار هوملز یک بار استارت زد کس یجلوش نبود یعنی همیشه اینطوره؟
صد بار تونستن 1100000000 بار نتونستن
اینطوری بود که هر باز یمدافع میکند میرفت جلو برادر
با دو نمونه نایان کلی مثال نزن
تو منو پاره کردی با هوملز
محکم بودن دفاع ربطی به خوب بودنش نداره
ورمائلن مدافع محکمی نیتس ولی باهوشه
ازونور همین لسکات خیلی محکمه ولی... یا لدلی کینگ یا باسونگ
من فقط گفتم شناخت مربی از بازیکناش اینه
بدون شک خط هافبک چلسی از هر نظر از خط هافبک منچستر تو فینال بهتر بود ولی منچستر باز بازی کردو چلسی بسته بسته که البته چلسی موفق شد با شانس چون همون موقعیت ها رو بارسا به یونایتد گل کردو با چلسی تیرکو خط دروازه که نشون میده مس سگ دفاع میکردنو ور خط دروازه حضور مضاعف داشتند
لوسیو مدافع بدی!!!
نه نیست ولی در حد مدافع کلاس جهانی نیتس
من لوسیرو رو یک مدافع درجه خوب میدونم
گلادیاتور بازی وقتی 11 نفر کنارتن و بازیکن حریف فضا نداره کار کنه اصولا کار سختی نیست وقتی حریف فضا زیادی داره و شما تک جلوشی اگه موفق شدی بدون شاخی
ساموئل و لوسیو بعد از سیستم اتوبوسیه مورنیهو افتضاج کار کردن
فردیناند تو هر تیمی بوده عالی بوده
بدون شک ویدیچ هم همینطوره چون تو فشار زیاد عالی بوده
11 نفره دفاع کردن فشار به 11 مرد میاد و یک خطی و 4 نفره دفاع کردن فشار به 4 نفر
بعدشم اینکه بگم واسه لوییز کلی خرج کرد ابراموویچ 30 میلیون کمتر بده تعجب داره
فقط بگم مدافع های خیلی معدود هستن که پا به توپ نباشن که اونا مدافع های ضعیفین
اکثر مدافع ها پا به توپ و بازیسازی خوب یدارن و همه مدافع های درجه یک از این مزیت برخوردارن
من فقط دارم حرفامو تکرار میکنم برای شما
نمیخونی تا یه جاهایی میخونی سوال میکنی بعد برات اداه مطلبی که نخوندی میشه سوال!


کد امنیتی رفرش
1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 64
  • تعداد اعضا : 1023
  • آی پی امروز : 255
  • آی پی دیروز : 106
  • بازدید امروز : 505
  • باردید دیروز : 672
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 5,802
  • بازدید ماه : 5,802
  • بازدید سال : 134,391
  • بازدید کلی : 1,722,433
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2