loading...
منچستريونايتد Manchester United
ميلاد بازدید : 1110 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (14)

s

 

طرفداری - پل اسکولز، اسطوره منچستر یونایتد سرانجام موفق شد به رکورد 700 بازی با پیراهن این تیم دست پیدا کند.

 

 " بزرگ‌ترین حسرت من بازی نکردن در کنار پل اسکولز است! " این جمله شاید یکی از معروف‌ترین نقل‌قول‌هاي زین الدین زیدان افسانه‌ای باشد. بازیکنی که در کنار بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ حضور پیدا کرده و به بازی پرداخته اما، از اینکه نتوانسته در کنار پل اسکولز بازی کند، همواره حسرت می‌خورد.

 

به بهانه هفتصدمین بازی پل اسکولز با پیراهن منچستر یونایتد، قصد داريم مروري داشته باشيم به کارنامه ورزشي اين نابغه سرخ‌پوش:

g

به یادماندنی‌ترین بازی‌ها:‌

پورت ول - منچستر یونایتد‏‌، 1995: نخستین بازی پل اسکولز در مسابقات جام اتحادیه فوتبال انگلستان در خانه پورت ول رقم خورد، جایی که اسکولز با به ثمر رساندن هر دو گل بازی یونایتد را پیروز میدان کرد.

منچستر یونایتد - لیورپول، 1998: پل اسکولز که به حاکم مطلق خط میانی منچستر یونایتد بدل شده بود، در دیدار مقابل لیورپول همانند همیشه به تنهایی نبض بازی را در دست گرفت و با یک شوت سهمگین، دروازه لیورپول را گشود تا یونایتد با نتیجه 2-0 به یک پیروزی با ارزش دست پیدا کند.

اینترمیلان - منچستر یونایتد، 1999: در دیدار برگشت مرحله 1/4 نهایی لیگ قهرمانان اروپا، پل اسکولز که به عنوان یار تعویضی وارد میدان شده بود، با تک گل خود یونایتد را از بابت صعود مطمئن کرد و شاگردان فرگوسن را با یک تساوی 1-1 راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان کرد.

s
نیوکاسل - منچستر یونایتد، 2003: در حالی که یونایتد در کمتر از سه روز باید در یک بازی حساس به مصاف آرسنال می‌رفت، پل اسکولز با به ثمر رساندن سه گل در پیروزی 6-2 یونایتد در برابر نیوکاسل نقش مهمی را ایفا کرد تا شیاطین سرخ با یک روحیه مضاعف به مصاف مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر بروند.
منچستر یونایتد - بلکبرن، 2007: یک رقابت دیگر برای کسب عنوان قهرمانی و یک پیروزی روحیه بخش دیگر برای یونایتد به لطف گلزنی و بازی بدون نقص پل اسکولز. اسکولز در این بازی تنها یک گل به ثمر رساند اما بر روی سه گل دیگر یونایتد نقش اساسی را ایفا کرد.
بارسلونا - منچستر یونایتد، 2008: پل اسکولز همواره به خاطر آن شوت زیبا و گل فوق العاده خود به بارسلونا در دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان شناخته می‌شود اما‏‌، بازی موثر و زیبای اسکولز در بازی رفت در نیوکمپ بسیار برای یونایتد حائز اهمیت بود و به آن‌ها کمک کرد تا با یک تساوی بدون گل راهی منچستر شوند. 
استوک سیتی - منچستر یونایتد‏، 2009: یک پیروزی 2-0 فراموش شده اما با ارزش! این بازی یک مثال بارز از نمایش فوق العاده پل اسکولز در میانه زمین است. بازیکنی که با پاس‌های قطری زیبا و بی نقص خود مدافعین حریف رو سر در گم می‌کند و مهاجمان خودی را صاحب موقعیت گل می‌کند. در این بازی اسکولز با ارسال چند پاس قطری خط دفاع استوک را به هم ریخت تا یونایتد به راحتی و در خانه حریف به یک پیروزی 2-0 دست پیدا کنند.
زیباترین گل‌ها :‌
پل اسکولز - بردفورد، آپریل 2000 : پل اسکولز این والی مهار نشدنی را زیباترین گل خود می‌داند. این گل که بدون شک یکی از زیباترین‌های تاریخ لیگ برتر است، توسط ارسال دیوید بکهام از روی نقطه کرنر پایه گذاری شد. بر خلاف تصور، بکهام توپ را به پشت محوطه جریمه فرستاد و پل اسکولز که منتظر این ارسال بود، با یک شوت سهمگین و سرضرب دروازه بردفورد را فرو ریخت.
s
پل اسکولز - میدلزبرو، می 2000 : تنها دو هفته بعد، پل اسکولز بار دیگر شانس خود را بر روی ضربات کرنر امتحان کرد و این بار نیز از 27 متری با یک ضربه غیرممکن دروازه میدلزبورو را گشود. 
پل اسکولز - پاناتینایکوس، نوامبر 2000 : یک گل منحصر به فرد از منچستر یونایتد و پل اسکولز! این گل از میانه میدان پایه گذاری شد، جایی که اسکولز باید یک پاس قطری زیبا توپ را به دوایت یورک رساند، یورک پس از کنترل توپ آن را به تدی شرینگهام پاس داد و شرینگهام با یک پاس پشت پای به موقع مدافعین پاناتینایکوس را محو کرد و توپ را به اسکولز رساند. اسکولز از پشت محوطه جریمه از جلو آمدن دروازه بان حریف نهایت استفاده را برد و با یک ضربه چیپ، یک گل به یادماندنی را در لیگ قهرمانان به ثمر رساند.
s
پل اسکولز - آستون ویلا، 2006 : یک والی زیبا و یک گل فوق العاده دیگر از پل اسکولز، این بار آستون ویلا قربانی ضربه مهلک او بود. ارسال رایان گیگز از روی نقطه کرنر توسط مدافعین ویلا دفع شد و بازیکنان این تیم که از دفع موقعیت خوشنود بودند، توسط شوت سرکش اسکولز مات و مبهوت شدند. اسکولز همانند همیشه بدون وقفه توپ را به قدرت هرچه تمام‌تر به دروازه آستون ویلا شلیک کرد و توپ پس از برخورد به تیرک در دروازه جای گرفت. این گل به قدری زیبا بود که حتی ادوین فن در سار نیز از دروازه خود به محوطه جریمه حریف آمد تا به اسکولز تبریک بگوید.
sپل اسکولز - بارسلونا‏‌، آپریل 2008 : با ارزش‌ترین و به یادماندنی‌ترین گل پل اسکولز برای منچستر یونایتد!‌ یونایتد که در بازی رفت مرحله نیمه نهایی به تساوی 0-0 رسیده بود، برای صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا در پنجاهمین سالگرد فاجعه هوایی مونیخ، به تنها یک گل نیاز داشت. تنها پس از 13 دقیقه، اسکولز با یک ضربه باور نکردنی که بعدها به موشک معروف شد، دروازه ویکتور والدز را فرو ریخت و ورزشگاه اولدترافورد را تا مرز انفجار برد! (هیچ وقت این گلش یادم نمیرهقلب)
 s
s
در ستايش اسکولز
" من همواره که اسکولز را می‌بینم، نا امید می‌شوم چرا که شما در حقیقت او را نمی‌بینید!‌ در زمین شما نمی‌تواند توپ را از او برباید و در بیرون زمین و پس از بازی نیز ناپدید می‌شود. "
- لوئیز فیگو
" لعنتی! نه به دنبال شهرت است و نه به دنبال خود نمایی. یک بازیکن نابغه و فوق العاده که هرگز ارزش‌های والاي یک انسان را فراموش نمی‌کند. "
- روی کین
" در لامسیا ( آکادمی جوانان بارسلونا) نام او بسیار ذکر می‌شد. بعضی مواقع، او به عنوان استاد ما معرفی می‌شد. "
- لیونل مسی
s
" اگر من در کنار او بازی می‌کردم، بدون شک می‌توانستم گل‌های بیشتری به ثمر برسانم. "
- پله

" در 20 سال اخیر، بهترین و کامل‌ترین بازیکن میانی جهان پل اسکولز است. او یک بازیکن حیرت انگیز است که قابلیت‌های فراوانی دارد. اگر او اسپانیایی بود، افتخارات بیشتری کسب می‌کرد و از او تقدیر می‌شد. "
- ژاوی هرناندز

" او در تمرینات کارهای عجيب و غريبي انجام می‌دهد. یک بار گفت:‌ ' آن درخت را در آنجا می‌بینید؟ نزدیک به 40 یارد فاصله دارد، می‌خواهم توپ را به سمت آن شوت کنم.' او این کار را انجام داد و توپ را به با یک ضربه به درخت زد. در باشگاه همه از او به عنوان بهترین یاد می‌کنند. " 
ريو فرديناند

جملات به یادماندنی اسکولز

" من خسته شده‌ام!‌ شما دوست دارید عضو یک تیم باشید و به بازی خوبی را به نمایش بگذارید. در انگلستان، بازیکنان زیادی هستند که به دنبال کسب افتخارات شخصی هستند نه کسب افتخار برای تیم. " 
- پس از خداحافظی از بازی‌های ملی

" من تمجید کردن را دوست ندارم. ترجیح می‌دهم مردم از من انتقاد کنند تا به آن‌ها ثابت کنم که اشتباه می‌کنند. "
- در مورد تمجید رسانه‌ها از عملکرد وی

"پس از بازی، اولین نفری بودم که سوار اتوبوس می شد. همیشه اولین هستم! چرا باید وقتم را بی دلیل به بطالت بگذرانم. از بازی خود خشنود بودم، اما دلیلی نداشت شب را هم برای خوشگذرانی از دست دهم. " 
- پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان 2008
s
اسکولز شاید یکی از بازیکنانی است که به حق واقعی خود در فوتبال نرسیده‏‌ اما، به نظر نمی‌رسد که او از دست نیافتن به عنوان بازیکن سال اروپا  و یا حتی لیگ برتر انگلستان‏‌ ناراحت باشد، او فقط می‌خواهد جزئی از یک تیم و فوتبال باشد!‌ 
" من واقعا نمی‌فهم که چرا اسکولز تا کنون جایزه برترین بازیکن سال را به دست نیاورده است. او باید این جایزه را مدت‌ها پیش می‌گرفت. شاید این به دلیل است که او نمی‌خواهد مانند دیگر ستاره‌ها در رسانه‌ها مطرح شود و شهرت به دست آورد. " 
- تیری آنری 
 
 گفتني است اسکولز فصل گذشته بعد از اعلام بازنشستگي دوباره وارد ميدان شد تا خلاء خط مياني منچستريونايتد را پر کند. فصل گذشته، باشگاه با مصدوميت طولاني‌مدت بازيکنان خط مياني مواجه شده بود و اسکولز از نيم‌فصل بازگشت تا دوباره فرماندهي خط هافبک را برعهده بگيرد. وي با بازي‌هاي درخشان‌ و دقت بالا در پاس‌هاي ارسالي، جان دوباره‌اي به تيم افول‌کرده سر آلکس فرگوسن بخشيد و به همين خاطر مقرر شد يک سال ديگر در کنار شياطين سرخ اولدترافورد باقي بماند. اين بازگشت درخشان، مرهمي بود بر دل‌هاي طرفداران باشگاه که در روز خداحافظي وي با اشک‌هاي خود، نابغه اولدترافورد را بدرقه کرده بودند!
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط آرش صانعی پور در تاریخ 1348/10/11 و 12:42 دقیقه ارسال شده است

عذر خواهی میکنم میلاد جان مطلب خیلی خوب بودشکلک
پاسخ : خواهش میکنم فدای سرت شکلکشکلک

این نظر توسط آرش صانعی پور در تاریخ 1348/10/11 و 12:41 دقیقه ارسال شده است

محسن یونایتد مطلب ارسالی خیلی خوب بود شکلک

این نظر توسط mohsen_united در تاریخ 1348/10/11 و 16:34 دقیقه ارسال شده است

ممنون از مطلب خوبت عالی بود میلاد جونشکلک
پاسخ : قابلی نداشت شکلک

این نظر توسط علیرضا در تاریخ 1348/10/11 و 14:57 دقیقه ارسال شده است

یعنی باور کنید وقتی اسکولز خداحافظی کرد من دو همفته گریه کردم بعدش افسردگی گرفتم و دیگه فیفا 12 بازی نمیکردم چون کسی رو نمیتونستم وسط بذارم ! ولی بازم باور کنید میدونستم بر میگرده از ته قلبم میدونستم وقتی برگشت بازم گریه کردم ولی میدونید از چی غصه ام میگیره...از اینکه بالاخره یک روز میره و دیگه برگشت تو کار نیست...آره اسکولز میره گیگیز میره...اون موقع است که دیگه باید با خاطراتشون زندگی کنیم...ای کاش آدمایی که دوسشون داشتیم هیچوقتِ هیچوقت پیر نمیشدن...ای کاششکلک

این نظر توسط u bolt در تاریخ 1348/10/11 و 21:50 دقیقه ارسال شده است

اي كاش اسكولز 20 سالش بود

این نظر توسط بابک در تاریخ 1348/10/11 و 19:52 دقیقه ارسال شده است

اول زیدان بعد از اسکولز!شکلک

این نظر توسط وحید در تاریخ 1348/10/11 و 19:41 دقیقه ارسال شده است

هم قشنگ بود هم غمناک. واقعا بازیکن بی حاشیه و تکرار نشدنی بود. باور کنید طرفدارای همه ی تیمها دوسش داشتن. میدونید صحبت از رونالدو مسی و حتی رونی میشه یه سری دوسشون دارن یه سریا نه ولی اسکولز اشمایکل .......من برادرم از انگلیس و یونایتد متنفر ولی همیشه میگه فقط اسکولز و گیگز حسابشون از بقیه جداستشکلک
یه نکته دیگه اینکه شهاب جان و دوستانی که یکم سنشون بیشتره با خوندن این مطلب آدم حس میکنه چه عمرش زود گذشته.ستاره ها با ما پیر میشن ومیرن. هم سن و سالای من احتمالا با اواخر دوران کانتونا و جوونیای بکهام و اسکولز و گیگز فوتبال یادشون میاد ستاره هایی مثل روماریو باجو برکمپ و خیلیهای دیگه.......چقدر زود میگذره. یه چشم به هم زدن باور کنید به جای اسکولز باید یادی از جوونیهای همین پاول کنیم....امیدوارم همه بچه ها و طرفدارای یونایتد تو زندگیشون موفق باشن و خاطرات بازیها و بازیکنهایی که دیدن نسل به نسل تعریف کنن.

این نظر توسط FARZAD در تاریخ 1348/10/11 و 19:31 دقیقه ارسال شده است

واقعامرسي _من اسكولز آينده خواهم شد شکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط درسا در تاریخ 1348/10/11 و 17:59 دقیقه ارسال شده است

ممنون از مطلبتون
اگه زحمت بكشيد كليپ اين گلهايي كه ميگيد رو هم بذارين

این نظر توسط amin10 در تاریخ 1348/10/11 و 17:03 دقیقه ارسال شده است

بازی با من سیتی که گله دقیقه 90 زد هم جزیی از بازیهای خوب سر پل است


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 70
  • تعداد اعضا : 1021
  • آی پی امروز : 286
  • آی پی دیروز : 172
  • بازدید امروز : 512
  • باردید دیروز : 541
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 512
  • بازدید ماه : 512
  • بازدید سال : 129,101
  • بازدید کلی : 1,717,143
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2