loading...
منچستريونايتد Manchester United
رامین بازدید : 1773 چهارشنبه 30 فروردین 1391 نظرات (5)


پارک جی سونگ ، هافبک کره ای یونایتد متولد 25 فوریه 1981 است . وی در پایتخت کره جنوبی ، سئول به دنیا آمد . وی هم اکنون در پست هافبک برای تیم منچستریونایتد بازی میکند و همچنین کاپیتان تیم ملی کره جنوبی قبل از اعلام بازنشستگی اش بود .



او یکی از بزرگترین و پر افتخارترین فوتبالیست ها تاریخ قاره آسیا به حساب می آید ، وی اولین بازیکن آسیایی است که موفق شده است در لیگ قهرمانان به مقام قهرمانی برسد و در سال 2009 موفق شد به عنوان اولین آسیایی در فینال معتبرترین مسابقات باشگاهی اروپا به میدان برود .



پارک دوران حرفه ای بازی خودش را از کشورش آغاز کرد و در تیم دانشگاه میونگجی شروع به فعالیت کرد ، سپس وی به ژاپن رفت و در تیم کیوتو پرپل سانگا 2 سال به بازی پرداخت . بعد از آنکه سرمربی آن زمان کره جنوبی ( گاس هیدینک ) ، تصمیم گرفت دوباره راهی کشورش شود و هدایت تیم آیندهوون را بر عهده بگیرد ، پارک نیز راه وی را پیش گرفت و در سال 2002 به این تیم هلندی پیوست .


پارک به همراه پی . اس . وی آیندهوون در فصل 2004-2005 به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید ، درخشش وی در ترکیب این تیم هلندی موجب شد تا سرآلکس فرگوسن ، علاقمند به جذب وی شود و در جولای 2005 با مبلغ 4 میلیون پوند وی را به خدمت گرفت .



وی همراه با یونایتد خوش درخشید و با این تیم انگلیسی ، موفق به کسب 4 مقام قهرمانی لیگ برتر ، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا ، و جام باشگاه های جهان شد . ارزش و نکات برجسته بازی پارک در قدرت بدنی خوب ، نظم ، اخلاق در بازی و حرکت های خوب بدون توپ است .

به عنوان یک ملی پوش کره ای ، وی 100 بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفت و در این مدت 13 بار موفق به گلزنی شد . او یکی از اعضا آن تیم تاریخی کره بود که موفق شدند در جام جهانی 2002 ، به مقام چهارمی جهان برسند . البته او در دو جام جهانی 2006 و 2010 نیز برای تیم ملی کشورش به میدان رفت .


و نکته جالب تر این است که وی در هر سه این جام ها موفق به گلزنی شد ( رکوردی که برای اولین بار برای یک بازیکن کره ای رخ داده است و تنها یک بازیکن آسیایی دیگر قبل از وی موفق به انجام این رخداد شده بود ) .


وی در کنار سامی الجابر و آن یونگ هوان ، با 3 گل زده بهترین گلزنان آسیا در مراحل نهایی جام جهانی محسوب میشوند .


31 ژانویه 2011 ، پارک اعلام کرد که دیگر برای تیم ملی کشورش بازی نخواهد کرد و این چنین خداحافظی خود را از بازی های ملی اعلام کرد .



سالهای ابتدایی



اگرچه که پارک در سئول پایتخت کره به دنیا آمد اما وی در سوون بزرگ شد ، شهری که در 30 کیلومتری جنوب سئول واقع شده است .


وی فوتبال را در زمان حضور در دبستان آغاز کرد و خیلی زود به دلیل استعداد خوبی که در سنین پایین از خود به نمایش گذاشت ، توسط باشگاه های زیادی مورد توجه قرار گرفت . شهرت وی بیشتر به خاطر سرعت بازی بالا ، دریبل های خوب و پاس های با دقت بود .


در زمان حضور در دبیرستان ( مارچ 1996 – فوریه 1999 ) او به تیم مدرسه اش کمک کرد تا مقام قهرمانی مسابقات بین المللی را در سال 1998 کسب کنند . در آن زمان وی حضور در بسیاری از تیم های دانشگاهی و باشگاه ها را به خاطر قد کوتاه خود از دست داد ولی مربی بدنساز تیم Sam .Y.Kim ، به پارک پیشنهاد داد که باید ادامه راهش را در فوتبال جستجو کند .

 
در تعطیلات زمستانی سومین سال حضورش در تیم دبیرستان ، او به تیم دانشگاهی رفت و با آن تیم به تمرین پرداخت ، چند هفته بعد ، در ژانویه 1999 ، تیم دانشگاه وی شانس این را پیدا کرد که با تیم المپیک کره تمرین کند . بعد از نمایش باشکوه در این تمرین مشترک ، وی نظر Huh.Jung.Moo را جلب کرد و به تیم المپیک کره ملحق شد . و سرانجام نام وی در لیست تیم المپیک قرار گرفت و وی جایگاه ثابتی در این تیم ، در سن 18 سالگی از آن خود کرد .

 

اگرچه که اگر نام وی برای لیست تیم المپیک در این سن ، انتخاب نمیشد ، مطمئنا وی برای یکی از تیم های پایه زیر 20 سال ، انتخاب میشد .


این انتخاب ، برای پارک جوان بسیار غیر قابل انتظار بود ، البته این شایعه نیز پیچیده شده بود که Huh این اقدام را برای دفاع از خود در تمرین مشترک با تیم دانشگاهی انجام داده است !
5 آپریل 2000 ، پارک در بازی های مقدماتی جام ملت ها ، در برابر لائوس ، اولین بازی ملی خودش را انجام داد که با پیروزی 9-0 تیمش پایان یافت .



ژوئن 2000 ، در حالی که پارک عضوی از تیم ملی کشورش بود و دومین سال حضورش در تیم دانشگاه میونگجی را سپری میکرد . تیم کیوتو پرپل سانگا ژاپن با پیشنهادی خواستار جذب بازیکن ناشناخته کره‌ای شد . اتفاقی که قبلا رخ نداده بود .


در سپتامبر 2000 ، زمانی که تیم المپیک کره نتوانست در مسابقات المپیک سیدنی 2000 ، از گروه خود صعود کند ، Huh.Jung.Moo که در آن زمان هدایت تیم بزرگسالان کره را نیز بر عهده داشت از سمت خود برکنار شد و گاس هیدینک جای وی را گرفت .



کیوتو پرپل سانگا



ژوئن 2000 ، پارک کره ای با عقد قراردادی به تیم ژاپنی کیوتو پیوست . در بهار 2000 بود که خبرهایی از ظهور ستاره ای جدید و درخشان کره ای به گوش میرسید ، بونجی کیمورا ( سرمربی وقت تیم کیوتو پرپل) در آن زمان در بازدید از ستاره های کره ای به همراه دستیاران استعدادیابش ، علاقمند به بازیکن خاصی نشد که نظر وی را جذب کند ، تنها بازیکنی که نظر وی را جذب کرد ، پارک بود .



بونجی کیمورا در این رابطه میگوید : " در یک بازی تمرینی ، بازی یک بازیکن نگاه من را توقیف کرد ، با وجود مصدومیتش ، نمایش او برجسته بود ، با این که پارک فقط 20 دقیقه بازی کرد اما توانستیم در این مدت کوتاه هم قابلیت های فیزیکی و پتانسیل بازی وی را تماشا کنیم . به همین دلیل بود که ما پارک را به جای بازیکنی که فکر میکردیم ، جذب میکردیم ، اگرچه در ژاپن انتقاداتی از این مسئله در مقابله با استعدادیاب های تیم مطرح شد زیرا پارک بازیکن ناشناخته ای در مقایسه با کسی بود که قصد قرارداد با وی را داشتیم "



در سال 2001 ، باشگاه ژاپنی قهرمان لیگ دسته دوم ژاپن شد و به این ترتیب به لیگ دسته اول صعود کرد ، در سال 2002 ، پارک به تیمش کمک کرد تا به فینال جام امپراطوری ژاپن راه یابد ، در روز اول ژانویه 2003 ، در فینال جام امپراطوری ، با ضربه سر بازی را به مساوی کشاند و سپس با پاس گل خود به هم تیمی اش ، به پیروزی تیمش کمک شایانی کرد . تا به این ترتیب ، تیم کیوتو برای اولین بار در تاریخ ، قهرمانی جام امپراطوری را تجربه کند .


اما این آخرین بازی پارک برای کیوتو سانگا بود و وی به دعوت گاس هیدینک پاسخ مثبت داد و به تیم هلندی پی . اس . وی آیندهوون پیوست .


پی . اس . وی آیندهوون


بعد از جام جهانی 2002 ، گاس هیدینک به عنوان مربی تیم هلندی انتخاب شد و کره را ترک کرد ، در پی این انتقال ، پارک جی سونگ و لی یونگ پیو نیز همچون سرمربی سابقشان در تیم ملی کره ، راه هلند را در پیش گرفتند و به تیم آیندهوون پیوستند . لی یونگ پیو خیلی زود توانست به ترکیب اصلی تیم راه یابد ولی پارک در ابتدای حضورش با مصدومیت دست و پنجه نرم میکرد .


با این حال در پایان فصل 2003-2004 ، پارک کم کم توانسته بود خود را با هلند ، در داخل و خارج از زمین وفق دهد ، و در فصل 2004-2005 ، به دنبال خروج آرین روبن و پیوستن به چلسی ، فرصت های بیشتری برای پارک برای حضور در ترکیب اصلی فراهم میشد . تا کم کم بتواند ارزش های خود را به تیم نشان دهد.


در کنار بازیکنانی مانند ، یوهان ووگل ، دی مارکوس بیزلی ، مارک فن بومل و فیلیپ کوکو با تجربه ، پارک خود را به عنوان یکی از اعضا خط هافبک آیندهوون مطرح کرد و جای خود را در ترکیب با پاس های خوب و سرعت بازی بالا ، اثبات کرد .


وی در این فصل در 44 بازی آمار خوب 11 گل را بر جای گذاشت ، او حتی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل میلان نیز گلزنی کرد ، ولی با وجود پیروزی 3-1 تیمش در بازی برگشت ، به دلیل برد 2-0 میلان در بازی رفت ، از راه یابی به فینال بازماندند .

با این حال ، به دلیل نمایش قدرتمند پارک در اروپا ، نام وی در کنار بازیکنانی همچون آندری شوچنکو ، رونالدینیو و آدریانو ، برای بهترین فوروارد سال اروپا قرار گرفت .
هواداران پی . اس . وی ، نسبت به پارک محبوبیت خاصی پیدا کردند و حتی برای وی ترانه ای نیز ساختند .


منچستریونایتد



پس از پایان فصل 2004-2005 بود که سرآلکس فرگوسن بازی پارک را پسندید و در ماه جولای با میلغ 4 میلیون پوند وی را به خدمت گرفت .


پارک تبدیل به اولین بازیکن آسیایی شد که در تاریخ باشگاه یونایتد بازوبند کاپیتانی را بر بازو میبندد ، در 18 اکتبر 2005 ، پارک پس از اینکه به جای گیگز در بازی مقابل لیل تعویض شد ، بازوبند را از وی گرفت و خودش آن را بر بازو بست !



20 دسامبر 2005 اولین گل پارک برای یونایتد رقم خورد ، وی در جریان دیدار با بیرمنگام در دور پنجم جام اتحادیه در پیروزی 3-1 یونایتد موفق به گلزنی شد .

5 فوریه 2006 ، پارک اولین گل خود را در لیگ برتر به ثمر رساند ، وی در جریان دیدار با فولام ، در پیروزی 4-2 یونایتد ، یکی از گلهای شیاطین را به ثمر رساند . اگرچه از نظر مسئولین لیگ ، این گل به دلیل برخورد با مدافع فولام ، کارلوس بوکانگرا یک گل به خودی به حساب می آمد . با این حال 9 آپریل 2006 پارک بالاخره اولین گل واقعی خود را در پیروزی 2-0 مقابل آرسنال به ثمر رساند .



در اپریل 2007 پارک به آمریکا فرستاده شد تا زانویش را به تیغ جراحان بسپارد و ادامه فصل را نیز از دست داد ، با این حال تعداد بازی های وی به اندازه ای بود که مدال قهرمانی لیگ را بدست آورد تا تبدیل به اولین بازیکن کره جنوبی شود که قهرمانی در لیگ انگلستان را تجربه میکند .


1 مارچ 2008 ، پارک در بازگشت به ترکیب یونایتد ، اولین گلش را در فصل 2007-2008 به ثمر رساند ، وی این گل را در بازی مقابل فولام به ثمر رساند . او دوباره خود را اثبات کرد و در بازی 1.4 نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رم ، پاس گل دوم تیمش را برای رونی ارسال کرد .


29 آپریل 2008 ، منچستریونایتد با برتری مقابل بارسلونا توانست به فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کند ، مسابقه ای که پارک در پایان ان به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد ، او این عنوان را بعد از نمایش فوق العاده در برابر بارسلونا بدست اورد ، او در جریان بازی حدود 19 کیلومتر دوید ، و به خوبی مسی را در جریان بازی خنثی کرد .


با این حال در فینال ، نام وی در لیست یونایتد قرار نگرفت و فرصت بازی پیدا نکرد اگرچه که فرگی بعدها در مصاحبه ای اعلام کرد که حذف پارک از لیست تیم برای بازی فینال ، یکی از سخت ترین تصمیم های دوران مربگیری اش بوده است .



در ابتدای فصل 2008-2009 ، پارک در تساوی 1-1 یونایتد مقابل چلسی در استمفوردبریج تنها گل تیمش را به ثمر رساند ، و در پایان این بازی هم عنوان بهترین بازیکن زمین را بدست اورد .
13 دسامبر 2009 ، پارک در تساوی 0-0 یونایتد مقابل تاتنهام در وایت هارت لین ، 100مین بازیش را برای یونایتد انجام داد .


در پایان سال 2008 بود که نام پارک در لیست 23 نفره اعزامی یونایتد برای جام باشگاه های جهان قرار گرفت ، وی بازی نیمه نهایی را از دست داد اما در بازی فینال 90 دقیقه بازی کرد و به همراه تیمش موفق شد با پیروزی 1-0 ،قهرمانی را از ان خود کند ، تا تبدیل به اولین تیم انگلیسی شوند که قهرمانی جام باشگاههای جهان را بدست می آورند .


7 مارچ 2009 ، پارک اولین گل خود را در جام حذفی به ثمر رساند ، وی در پیروزی 4-0 یونایتد مقابل فولام ، با ضربه ای با دقت به گوشه دروازه ، گل چهارم تیمش را وارد دروازه حریف کرد .
15 آپریل 2009 یونایتد با برتری 3-2 مقابل پورتو در مجموع دو بازی ، موفق شد بار دیگر به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسد . تا به این ترتیب پارک تبدیل به تنها بازیکن آسیایی شود که موفق شده است 4 بار حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان را تجربه کند .


در روز 2 می 2009 ، پارک قراردادی جدید و 4 ساله ، با ارزش حقوق هفتگی 50هزار پوند با یونایتد توافق کرد . و سپس اعلام کرد که " من دلیلی برای ترک اینجام نمیبینم ، من در بهترین باشگاه جهان توپ میزنم"


5 می 2009 ، پارک با گل زیبای خود مقابل میدلزبورو ، به یونایتد در این پیروزی خارج از خانه که با نتیجه 2-0 رقم خورد کمک کرد .


سرانجام پارک اولین گل اروپایی خود را برای یونایتد در لیگ قهرمانان به ثمر رساند ، وی در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی فصل 2008-2009 ، مقابل آرسنال در دقیقه 8 موفق به گلزنی شد . تا به تیمش در پیروزی 4-1 مقابل آرسنال در مجموع کمک کند و جواز صعود به فینال را برای دومین سال پیاپی کسب کنند ، پارک در فینال مقابل بارسلونا نیز به میدان رفت تا تبدیل به اولین بازیکن آسیایی شود که در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است .


اما بالاخره 14 سپتامبر 2009 بود که پارک قرارداد جدید و سه ساله خود را با یونایتد امضا کرد که وی را تا سال 2012 در الدترافورد نگاه میداشت ، فرگوسن در تابستان 2009 اعلام کرده بود که مطمئن است که قرارداد پارک سرانجام نهایی و انجام خواهد شد . حقوق هفتگی پارک بدین ترتیب به 65هزار پوند در هفته رسید .


31 ژانویه 2010 ، پارک بار دیگر مقابل آرسنال موفق به گلزنی شد و این بار در پیروزی 3-1 تیمش مقابل حریف لندنی ، گل سوم تیمش را وارد دروازه حریف کرد . تا برای اولین بار یونایتد در لیگ برتر ، آرسنال را در امارات شکست دهد .


10 مارچ 2010 ، پارک در پیروزی خیره کننده 4-0 یونایتد مقابل میلان ، اولین گل فصل اروپایی اش را به ثمر رساند ، این دومین گل پارک مقابل میلان در اروپا بود .


21 مارج 2010 ، پارک با ضربه سر دیدنی خود روی سانتر فلچر ، گل حساس و 3 امتیازی را در داربی شما غرب انگلستان مقابل لیورپول به ثمر رساند .


4 می 2010 ، پارک اعلام کرد که تمایل دارد تا پایان دوران بازیگری اش در پیراهن یونایتد حاضر باشد ، من دلیلی برای ترک باشگاه به مقصد دیگری نمیبینم . روز 9 می 2010 ، وی در جریان بازی آخر فصل یونایتد ، مقابل استوک سیتی ، با ضربه سر یکی از گل های تیمش را در پیروزی 4-0 تیمش به ثمر رساند .



روز 4 آگوست 2010 ، در آخرین بازی پیش فصل یونایتد مقابل منتخب لیگ ایرلند ، پارک که از جام جهانی و استراحت بعد از آن برگشته بود ، موفق شد اولین بازی فصل خود را انجام دهد . و البته در این بازی هم موفق به گلزنی شد .


22 سپتامبر 2010 ، پارک در جریان دیدار یونایتد با اسکانتروپ در جام اتحادیه ، که با برتری 5-2 یونایتد همراه شد ، اولین گل فصلش را به ثمر رساند . 26 اکتبر 2010 ، وی بار دیگر در جام اتحادیه گلزنی کرد ، این بار در بازی دور چهارم ، مقابل وولوز در پیروزی 3-2 خانگی یونایتد ، گل دوم تیمش را به ثمر رساند .


سپس وی اولین گل فصلش در لیگ برتر را در پیروزی 2-1 خانگی یونایتد در روز 6 نوامبر به ثمر رساند ، وی هر دو گل تیمش را به ثمر رساند ، و گل دوم در دقیقه 93 رخ داد . 27 نوامبر بار دیگر در لیگ برتر گلزنی کرد و این بار در پیروزی پر گل 7-1 یونایتد مقابل بلکبرن گل دوم یونایتد را در نیمه اول به ثمر رساند.


نمایش قوی پارک در نوامبر 2010 ، موجب شد تا عنوان بهترین بازیکن ماه باشگاه را از دیدگاه سایت اختصاصی باشگاه یونایتد کسب کند . سپس نمایش خوب پارک باعث شد تا در نظرسنجی ماه دسامبر نیز برترین بازیکن ماه باشگاه شناخته شد تا دوباره این عنوان از آن بازیکن کره ای شود . وی در ماه دسامبر ، مقابل آرسنال در بازی خانگی ، تک گل تیمش را با ضربه سر به ثمر رساند تا موجبات پیروزی تیمش را فراهم کند . این چهارمین گل پارک در 7 شروع قبلی اش مقابل آرسنال بود .


سپس پارک برای حضور در جام ملت های آسیا ، یونایتد را ترک کرد تا تیم ملی کشورش را همراهی کند ، و اینگونه بود که وی 7 بازی یونایتد را از دست داد ، در برگشت از آسیا ، پارک ، در جریان تمرینات تیم دچار مصدومیت از ناحیه همسترینگ شد که مدتی وی را از میادین به دور نگاه داشت .


2 آپریل 2011 ، وی اولین بازی خود را مقابل وستهام در پیروزی 4-2 یونایتد انجام داد ، این بازی اولین بازی پارک از Boxing day به بعد محسوب میشد .


پارک اولین گلش در سال 2011 را در پیروزی 2-1 یونایتد مقابل چلسی در 1.4 نهایی لیگ قهرمانان به ثمر رساند . که در مجموع با برتری 3-1 یونایتد همراه شد . وی همچنین در بازی آخر فصل مقابل بلکپول ، گل اول یونایتد را به ثمر رساند و پاس گل دوم را برای اندرسون ارسال کرد .


وی موفق شد تا دوباره در فینال لیگ قهرمانان بازی کند . او پیش از این اولین بازیکن آسیایی بود که شانس حضور در فینال را پیدا کرده بود و این اتفاق دوباره برای وی رخ داده بود .
پارک در مسابقات پیش فصل 2011-2012 ، در تور آمریکا بازی های خوبی از خود به نمایش گذاشت و بازی مقابل نیوانگلند روولوشن ، سیاتل ساندرز گلزنی کرد .


28 آگوست 2011 ، وی در حالی که دقایقی بیش از حضورش در بازی نمیگذشت ، گل ششم تیمش را در پیروزی 8-2 مقابل آرسنال به ثمر رساند . پارک اولین شروعش در ترکیب اصلی تیم در مسابقات لیگ برتر ، در پیروزی خانگی 2-0 مقابل نورویچ انجام داد . او در این مسابقه ، با یک – دو خوب با ولبک ، گل دوم را برای ولبک ساخت . 26 دسامبر 2011 ، وی اولین گل یونایتد را در پیروزی پر گل 5-0 مقابل ویگان به ثمر رساند . او در این بازی یک پنالتی نیز برای یونایتد گرفت .


پارک در جام حذفی نیز گلزنی کرد و در بازی مقابل لیورپول در آنفیلد تک گل تیمش را به ثمر رساند ، روز 5 فوریه 2012 ، پارک با حضور در دقیقه 86 مقابل چلسی در لیگ برتر ، 200مین بازیش را برای یونایتد انجام داد تا تبدیل به 92مین بازیکنی در تاریخ یونایتد شود که به این تعداد بازی رسیده است .


سطح ملی


پارک دوران حضورش را در تیم ملی در سن 19 سالگی به عنوان هافبک دفاعی آغاز کرد و توسط هوو جونگ موو در تیم المپیک کره برای مسابقات المپیک سیدنی انتخاب شد با این حال پارک نمیتوانست به خوبی ارزشهای خود را نشان دهد تا زمانی که گاس هیدینک سرمربیگری کره را بر عهده گرفت و پست بازی پارک به وینگر شیفت یافت ، او سپس تبدیل به بازیکنی چند پسته شد که قابلیت بازی در مرکز و سمت چپ و راست زمین را به خوبی یک وینگر نیز ایفا میکرد .


جام جهانی 2002



پارک در این جام یک گل خاطره انگیز به ثمر رساند ، کره در بازی اول لهستان را شکست داده بود و در بازی دوم مقابل آمریکا به تساوی رسیده بود ، آنها در بازی روز آخر مقابل پرتغال نیاز به حداقل یک تساوی برای صعود داشتند . و همینطور هم پیش میرفت ، پرتغال 9 نفره بود و بازی تا دقیقه 70 ، 0-0 دنبال میشد که پارک در این لحظه روی سانتر ارسالی ، توپ را با سینه استپ کرد و پس از فریب دادن سرجیو کونسیسائو ، توپ را از میان پاهای ویتور بایا ، وارد دروازه پرتغال کرد تا موجبات حذف تیم پرتغال را فراهم کند و از طرفی کره را برای اولین بار راهی مرحله حذفی کند .


جام جهانی 2006



او در این مسابقات در تمامی بازی ها حضور داشت و شماره اش نسبت به جام قبلی از 21 به 7 تغییر پیدا کرده بود . وی در این مسابقات نیز موفق به گلزنی شد و در بازی مقابل فرانسه گل تساوی بخش کره را به ثمر رساند و در آن دیدار بهترین بازیکن زمین شناخته شد .


جام جهانی 2010



11 اکتبر 2008 ، پارک برای اولین بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی کشورش را در دیدار دوستانه مقابل ازبکستان بر بازو بست . وی این مسئولیت را در جریان بازی های مقدماتی جام جهانی 2010 نیز بر عهده داشت ، مسابقاتی که پارک با 5 گل زده بهترین گلزن شناخته شد . که دو گل از آن شامل گل های تساوی بخش مقابل ایران بود ، که در آخرین بازی در سئول با عبور از دو مدافع ایران ، گل تساوی بخش تیمش را در فاصله 10 دقیقه مانده به پایان بازی به ثمر رساند .


بعد از صعود به جام جهانی ، باز هم پارک موفق به گلزنی در جام جهانی دیگری شد ، او در بازی اول تیمش مقابل یونان ، که با پیروزی 2-0 کره همراه شد ، گل دوم کره جنوبی را وارد دروازه حریف کرد. با این گل بود که وی تبدیل به اولین بازیکن آسیایی شد که توانسته در سه جام جهانی گلزنی کند . البته وی با سه گل زده در کنار سامی الجابر و آن یونگ هوان بهترین گلزنان آسیایی جام جهانی هستند .



جام ملت های آسیا 2011



پارک سونگ جونگ ، پدر پارک جی سونگ قبل از جام ملتها اعلام کرد که پسرش بعد از این مسابقات قصد دارد از میادین ملی خداحافظی کند .


پارک روز 26 دسامبر 2010 به قطر سفر کرد تا تیم ملی کشورش را به عنوان کاپیتان رهبری کند ، وی در این بازی ها موفق شد در بازی نیمه نهایی مقابل ژاپن به رکورد 100 بازی ملی برسد .

اگرچه که کره نتوانست ژاپن را شکست دهد و در بازی رده بندی با پیروزی مقابل ازبکستان به رده سوم مسابقات دست یافتند . بعد از این مسابقه و در روز 28 ژانویه چو کوانگ رائه سرمربی وقت کرده تاکید کرد که پارک دیگر برای تیم ملی کره به میدان نخواهد رفت .

 
پارک در این مسابقات نامزد تصاحب جایزه باارزش ترین بازیکن جام نیز شد اما در نهایت این عنوان به کیسوکه هوندا رسید . و روز 31 ژانویه پارک به طور رسمی اعلام کرد که به دلیل فرصت بیشتر به جوانان قصد خداحافظی از بازی های ملی را دارد .


استایل بازی



پارک به دلیل شیوه بازی ، سرعت کار و انرژی بالا ، در یونایتد بسیار تحسین شده است ، او به خوبی میتواند در تمام نقاط خط میانی ظاهر شود ، چه در میانه و چه به عنوان وینگر ، او را " وینگر تدافعی " نیز خطاب میکنند !


فرگوسن در مورد پارک میگوید : او مصر و سمج ترین بازیکنی است که من تا به حال تمرین داده ام ، میانگین دوندگی وی در فصل 2008-2009 ، نزدیک به 17 کیلومتر در هر بازی بود !! او در مکان های متفاوتی از زمین قابلیت بازی دارد و البته Teamwork خوبی نیز دارد .


وی همچنین " بازیکن بازی های بزرگ " نیز شناخته میشود . زیرا اغلب در بازی های حساسی که تاکید بیشتری به مسائل دفاعی وجود دارد از سوی سرآلکس مورد استفاده قرار میگیرد .


افتخارات


سانگا
جی لیگ دسته دوم ژاپن 2001
جام امپراطوری ژاپن 2002

آیندهوون
لیگ هلند – 2بار ؛ 2003 و 2005
جام حذفی (KNVB) – 2005
جام یوهان کرایف – 2003

منچستریونایتد
لیگ برتر – 4بار ؛ 2007 ، 2008 ، 2009 ، 2011
جام اتحادیه – 3 بار ؛ 2006 ، 2009 ، 2010
جام خیریه – 2 بار ؛ 2010 – 2011
لیگ قهرمانان اروپا – 1 بار ؛ 2008
جام باشگاه های جهان – 1 بار 2008

فردی
توپ طلای جام Peace Cup 2003
حضور در تیم منتخب اروپا - 2005
باارزش ترین بازیکن جام KNVB – 2005
تیم منتخب لیگ هلند؛ 2005
نامزد توپ طلای اروپا ؛ 2005
بهترین بازیکن آسیایی شاغل در اروپا از دید FIFA.com ؛ 2007
بهترین بازیکن سال فدراسیون فوتبال کره ؛ 2010

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ناهید در تاریخ 1392/12/05 و 21:26 دقیقه ارسال شده است

بهترین بازیکن شکلک

این نظر توسط سعید در تاریخ 1348/10/11 و 23:58 دقیقه ارسال شده است

اون که بله داش علی کریمیه هوهوهوشکلک

این نظر توسط joker در تاریخ 1348/10/11 و 23:41 دقیقه ارسال شده است

به نظر من علی کریمی تو اوجش از این بهتر بود

این نظر توسط raman vaziri در تاریخ 1348/10/11 و 8:53 دقیقه ارسال شده است

اه بدم مياد ازش،بايد يفروشيمش بره،در حد منچستر نيست.
كلا تيم يه خونه تكوني اساسي لازم داره،اينو اندرسونو،اوون و فلچر و كريك و بربا بايد برن.
پول به بازيكناي مصدوم و بي كيفيت داريم ميديم به جاي همه ي اينا اگه يه اشنايدر بود كه 250000 تام بهش ميداديم بهتر نبودخداييش.

این نظر توسط سعید در تاریخ 1348/10/11 و 14:03 دقیقه ارسال شده است

زنده باد افتخار آسیاشکلک
پاسخ : واقعاً.به نظر من با ثبات ترين بازيکن اسيست


کد امنیتی رفرش
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 59
  • تعداد اعضا : 1023
  • آی پی امروز : 229
  • آی پی دیروز : 106
  • بازدید امروز : 436
  • باردید دیروز : 672
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 5,733
  • بازدید ماه : 5,733
  • بازدید سال : 134,322
  • بازدید کلی : 1,722,364
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2