loading...
منچستريونايتد Manchester United
شهاب بازدید : 657 جمعه 17 شهریور 1391 نظرات (17)

Wayne Rooney

اختصاصي سايت انگليسي اخبار عصر منچستر

ترجمۀ اختصاصی Manchester-United.ir

وين روني در گفتگو با استوارت متيسون از وقوع اختلاف نظرش با فرگي و از نبردش براي بازگشت به آمادگي سخن مي گويد:
وين روني در مصاحبه اي اختصاصي با استيوارت متيسون از اين مي گويد كه ناراحت كردن فرگي و هواداران از بزرگترين اشتباهاتش بوده است و جبران اين اعتماد دوباره اي كه به او شده است از اولويتهاي اصلي او محسوب مي شود.


متيسون: آيا ده سالي كه در ليگ برتر حضور داشته اي مطابق انتظارت پيش رفته است؟
روني: من در اين مسير ده ساله، فرازهايي بسيار بلند و گاهي نشيبهاي را نيز تجربه كرده ام. در كل تجربه اي عالي بود. ده سال بازي در بهترين ليگ دنيا، البته از نظر من، خارق العاده است. شروع دوران بازي با تيم محبوب دوران كودكيم و سپس گذراندن هشت فصل با منچستر يونايتد عالي بوده است. من دوره اي موفق را اينجا طي كرده ام . جامهاي زيادي را برده ام، من جمله يك ليگ قهرمانان و در چند سال اخير نيز ركورد گلزني خوبي را آغاز كرده ام. و از تمامي اين لحظات لذت برده ام. گاهي دست اندازهايي هم در اين مسير وجود داشته است كه من بايد از آنها درس بياموزم. در كل تجربه ده ساله خوبي بود و اميدوارم كه ده سال آينده نيز مانند اين ده سال موفقيت آميز باشد.


متيسون: فرض كن ده سال ديگه هم گذشته ، آيا حاضري يك كتاب هم درباره بيست سال حضور در ليگ برتر بنويسي؟
روني: اميدوارم بتوانم. در واقع هدفم همين است. ما به امثال رايان گيگز و پل اسكولز نگاه ميكنيم، آنها براي همه ما الگو هستند. بازي كردن در چنين ليگي و در اين سطح آن هم براي اين مدت طولاني خارق العاده است. هدف همه ي ما انجام اين كار خارق العاده است. اميدوارم ده سال ديگر هم همين مكالمه را با شما درباره 20 سال در ليگ برتر داشته باشيم؛ فعلا قرارمون همين باشه!

متيسون: احتمال مي دهي كه ده سال آينده را در اولدترافورد سپري كني؟
روني: باز هم اميدوارم كه همينگونه باشد. من بارها گفته ام كه مادامي كه باشگاه من را بخواهد، من بازيكن منچستر يونايتد خواهم بود. غير قابل انكار است كه دو سال قبل من در اين موقعيت (ترك باشگاه) قرار داشته ام. ولي سريعا و بلافاصله موضعم را روشن كردم (و اعتراف كردم) كه اشتباه كردم. مادامي كه مردم از من مي خواهند كه بازيكن من يونايتد باشم، من بازيكن يونايتد خواهم ماند.

متيسون: وقتي كه به دو سال قبل نگاه ميكني، آيا احساس شرم و تعجب بهت دست نميده كه چرا روي اين زمين خاكي، تو اين كار را انجام دادي؟ (مترجم: بي ناموس انگار داره با قاتل مصاحبه ميكنه!)
روني:‎ ‎آدم از مسائل زندگي درس مي آموزد، وقتي من به گذشته نگاه مي كنم، مي بينم كه خيلي زود متوجه شدم اشتباه كرده ام. من در مو قعيتي نبودم كه اون حرفهايي كه زدم رو بزنم. برا همين به پيش سرمربي و ديويد گيل رفتم و گفتم كه من اشتباه بزرگي مرتكب شده ام، آيا امكانش هست درستش كنيم؟ من پرسيدم كه چه كاري از ما بر مي آيد؟ و به فاصله 12 ساعت من يك قرارداد جديد امضا كردم. من خيلي به اين اپيزود از فيلنامه زندگيم افتخار نميكنم اما اين اتفاق به من كمك كرد چرا كه اشتهاي لازم براي موفقيت هرچه بيشتر در اين باشگاه را به من تزريق كرد.

متيسون: آيا اين انگيزه و اشتهاي مضاعف به اين خاطر نيست كه باشگاه به تو فرصتي دوباره بخشيده است؟
روني: بله البته. آنها مي توانستند اوضاع را بپيچانند و كار را براي من سخت كنند ولي صادقانه بگويم كه هر دوي آنها، هم سرمربي و هم ديويد گيل خارق العاده بودند. در واقع آنها مرا دوباره براي باشگاه خريدند و من اكنون بايد پاسخ اين اعتماد مجدد آنها را بدهم. از آن زمان من گلهاي زيادي را براي باشگاه و هواداران به ثمر رسانده ام. من مي دانم كه هواداران از اتفاقات رخ داده ناراحت شده اند ولي رفتارشان با من از آن زمان خارق العاده بوده است.

متيسون: قطعا پس از علني كردن بيش از حد شكياتت پيرامون آينده ت در باشگاه مكالمه بسيار دشواري با سرمربي و رئيس افتخاري (گيل) داشته اي.
روني: به هر حال كاري بود كه من بايد انجام ميدادم. اگر شما اشتباهي انجام بدهيد و در ادامه اين اشتباه ساكت بنشينيد چيزي عايدتان نميشود. اگر من ساكت مي نشستم و به اشتباهم اعتراف نمي كردم، كارها برايم به مراتب بدتر و دشوارتر ميشد. خوشبختانه من به آنها گفتم كه اشتباه كرده ام و بسيار هم ممنونم كه آنها هم عذرخواهي من را پذيرفتند و همگي ما توانستيم آن موقعيت را پشت سر بگذاريم.

متيسون: آيا فكر ميكني كه اكنون به اندازه كافي خوب كار كرده اي كه هواداران مجددا پشتيبانيشان را از تو اعلام كنند؟
روني: هواداران رفتاري عالي با من داشبه اند. آنها مي توانند ببينند و درك كنند كه من بازكني هستم كه ميخواهم جامها را براي يونايتد به ارمغان بياورم و مي خواهم كه دوره اي موفق را در اين باشگاه داشته باشم. من بارها تآكيد كرده ام كه مي خواهم اين موفقيت را در اينجا در اولدترافورد ببينم. آنها همين را ارج مي نهند و هيچگاه مشكلي (با من) نداشته اند.

متيسون: آخرين روز فصل گذشته در خانه ساندرلند كه سيتي جام قهرماني را گرفت، تا چه اندازه بد و دردناك بود؟
روني: وحشتناك بود. اينكه فكر كنيد ليگ را برده ايد و 20 ثانيه بعد ببينيد كه جام از دستتان رفته وحشتناك است. براي همه اعضاي باشگاه آن روز مانند يك كابوس بود. شايد به همين دليل بود كه بعد بازي در رختكن، من عزم و انرژي كل تركيب را حس ميكردم كه مصمم بودند تا جام قهرماني را باز پس بگيرند. ما همگي بايد پيمان ببنديم كه در اين مسير با هم هستيم و توانايي بازپس گيري جام را داريم. ما جامهاي ديگري را هم در گذشته با اختلاف كم از دست داده ايم. با يك امتياز اختلاف از چلسي باختيم. خود اون سال به اندازه كافي عذاب آور بود، ولي دادن جام قهرماني در روز آخر، آن هم به سيتي، آن هم با تفاضل گل وحشتناك است. و ما بايد از اين شكست برگرديم و تضمين كنيم كه ديگر اين اتفاق روي نخواهد داد.

متيسون: تو در كتابت گفته اي كه بعدا بازيهاي آن روز را دوباره تماشا كرده اي. چطور دوباره خواستي اون روز در اون عذاب دردآور قرار بدي؟
روني: اين كاريه كه من هميشه انجام ميدم. من چه ببازيم، چه ببريم يا مساوي كنيم بازيها رو دوباره تماشا مي كنم. من دوباره بازيها رو مي بينم و نكاتي را كه براي بهتر شدن لازم است اقتباس مي كنم. من از آن روز سعي كردم ديگه اون بازي رو نبينم ولي ديگه حالم داره از ديدن گل آخرو به هم مي خوره. همه جا اون گل رو نشون ميدن. وقتايي كه ما جام رو مي برديم هيچ وقت نديدم در پخش كردن تصوير آهسته ي يه گل انقدر افراط كنن (گل خداداد به استراليا رو نديدي پس!). فقط بايد الآن صداي تلويزيون رو قطع كنم! ولي به همان اندازه كه اين رويداد براي ما ناراحت كننده بود، بايد به سيتي تبريك گفت. صرف نظر از اينكه چگونه اين قهرماني را به دست آورده اند. من هميشه گفته ام وقتي شما ليگ رو مي بريد، استحقاقش را هم داشته ايد پس نبايد نسبت به اين قهرماني آنها ناعادلانه رفتار كرد.

متيسون: آيا اكنون سيتي رو به عنوان رقيب اصليتون قبول داري و آيا اين رقابت ادامه مي يابد؟
روني: قطعا رقابت بين يونايتد و سيتي خواهد بود ولي چلسي هم خيلي با تجربه است و هميشه بايد مراقب آنها بود. آنها تيمي قوي هستند. همچنين ديدن بازگشت ليورپول (به كورس قهرماني) من را متعجب نخواهد كرد. من فكر مي كنم كه برندن روجرز مربي خوبيه و مي تونه بازي خوب و زيبا رو در تيم ليورپول تزريق كنه. آنها شروع خيلي خوبي در ليگ امسال نداشته اند. البته گفتن اين قسمت حرفم برام دردناكه، ولي با قدمت و تاريخچه اي كه ليورپول دارد، احتمال بازگشت آنها به كورس قهرماني هست.

متيسون: با توجه به زوجهاي قديمي كه در كنارشان بازي كرده اي، مانند رود فن نيستلروي، كريستيانو رونالدو، يا كارلوس توز، آيا قرار گرفتن در كنار فن پرسي را يكي از بهترين اين زوجها مي داني؟
روني: دليلي نمي بينم كه اينگونه نشه. روبين فن پرسي بازيكني بسيار با تجربه است فصل گذشته بيشترين گلها را در انگليس به ثمر رسانده است. او بازي خودش را تغيير داده است تا گلهاي زيادي به ثمر برساند و اي خيلي به تيم ما كمك مي كنه. آرسنال فصل گذشته بدون هيچ دارايي از حضور او سود برد هر چند جامي نبردند ولي من فكر مي كنم اگر گلهاي روبين نبود، آرسنال نميتونست به ليگ قهرمانان اين فصل راه پيدا كند. بنابراين حضورش براي ما غنيمت است. من بی صبرانه منتظرم تا دوباره به شرایط بازی برسم و با بازی در کنارش با او هماهنگ شوم. از زمانی که من در یونایتد بوده ام، زوجهای خوبی را با امثال رود، لوئیز ساها، توز، دیمیتار برباتف، خاویر هرناندز و دنی ولبک تشکیل داده ایم. من می بایست که با تمامی این بازیکنان بازی خود را هماهنگ می کردم. این مورد همیشه بوده است، چه زمانهایی که مجبور بودم پشت آنها بازی کنم یا زمانهایی که در نوک حمله قرار می گرفتم. من همیشه سعی کرده ام که خودم را تطتبیق بدهم. من مطمئنم که مربی هر تصمیمی که برای ما گرفته، یا من جلو بازی کنم یا روبین، یا حالا شینجی پشت ما بازی کند، یا هرچی، گزینه های زیادی در اختیار دارد. سرمربی به خوبی در سالهای اخیر نشان داده است که از چرخش ترکیب استفاده می کند. ما از این گزینه های زیاد با نزدیک شدن به آخرای فصل سود می بریم. روبین بازیکنیه که دوست داره جلو بازی کنه و اخیرا شیوۀ بازیش را تغییر داده است تا بتواند بیشتر در نوک حمله بازی کند، برخلاف 4 یا 5 سال اول حضورش در آرسنال که بیشتر در نقش مهاجم مکمل بازی می کرد و یا در کناره ها به کار گرفته می شد. او هم توانایی بازی در نقش پشت مهاجم را دارد. او به خوبی توانایی ایفای نقشهای مختلف را دارد. من نیز گاهی پشت سر رود ون نیستلروی و لوئیز ساها بازی کرده ام. گزینه های زیادی برای سرمربی وجود دارد و شما باید تضمین کنید که همیشه در برنامه ها و تفکرات او به عنوان یک بازیکن کاملا آماده حضور دارید.

 

متیسون: خوب پس از برش ایجاد شده روی پات در بازی با فولام، کی دوباره برای بازی آماده می شی؟

رونی: این مصدومیت در حال بهبود یافتن است. می تونست خیلی خیلی بدتر از این باشه. این بستگی به دکتر داره. وقتی که او اعلام کنه من خوب شدم، آنگاه من آمادۀ بازی هستم. فعلا که من احساس ناراحتی ندارم. زمانی که تعیین شده، 4 هفته است. اگر اونا فکر می کنن که من برای بهبودی کامل باید این زمان را استراحت کنم، پس من هم همین کار را می کنم. اتفاقی که دوست ندارم بیفته اینه که زودتر از موعد برگردم و زخمم دوباره سر باز کنه. اونوقته که دوباره مجبورم 4 هفته خونه نشین بشم. من فقط باید مراقبش باشم و اطمینان حاصل کنم که کاملا خوب شده. اصلا به من آسیبی نزده. من حتی می تونستم به بازی ادامه بدم. من پام رو به سمت داور گرفتم که بهش بگم من به یه فیزیو تراپ یا دکتر نیاز دارم. اصلا قصدم خروج از میدان و حضور روی برانکارد نبود.
من به دکتر گفتم که خودم می تونم زمین رو ترک کنم. ولی دکتر به من گفت که این کار می تونه خیلی خطرناک باشه، و به من گفت که بخواب روی برانکارد! پسر من هم توی جمعیت بود و من اصلا نمی خواستم که پسرم ببینه من رو روی برانکارد از زمین خارج می کنن.

 

متیسون: تو داری به 27 سالگی می رسی و برخی نظرشون اینه که این سن نقطۀ اوج یک بازیکنه. خودت الآن میزان پیشرفتت رو چطور می بینی؟

رونی: برنامه همیشه اینه که من تا جایی که می توانم گل بزنم و به تیمم کمک کنم که بیشتر و بیشتر بتواند به موفقیت دست پیدا کند. فصل گذشته بهترین فصل من از نظر گلزنی بود. من بیشتر از هر زمان دیگری در لیگ برتر گلزنی کردم و من بسیار از این موضوع خوشحالم. ما جامی نبردیم، ولی از نظر شخصی، من از امار گلزنیم راضی بودم. ولی دچار شدن به این مصدومیت در این زمان نا امید کننده است. امید وارم که من مجددا با قدرت به تیم برگردم و دوباره گلزنی خودم رو آغاز کنم. در کل من انتظار دارم که حدود 4 بازی را از دست بدم. پس این شانس رو دارم که باز هم آمار فصل قبلم رو تکرار کنم. آیا بازی در کنار روبین به من انگیزه می دهد؟ بله. او برای ما عالی کار کرده است. او در خانۀ ساوتهمپتون یک هت تریک عالی به ثمر رساند. ما الآن فورواردهای متعددی داریم. من فکر می کنم که رقابت بزرگی میان همۀ ما وجود خواهد داشت. ما همگی برای حضور در ترکیب تیم و گلزنی می جنگیم. این برای سرمربی هم عالی خواهد بود و همۀ ما می خواهیم با حفظ فرم عالیمان سرمربی رو دچار دغدغه و سردرگمی کنیم نه اینکه با بازیهای بد یا شکوه از نیمکت نشینی او را مشوش کنیم.

 

 

متیسون: در گذشته تو کمی تضمین داشتی که گزینۀ اول حضور در خط حمله ای. آیا ایجاد این رقابت به سود تو هست؟

رونی: جدا بگم که اینطور فکر نمی کنم. ولی من سخت تلاش کرده ام تا بتوانم خودم را به موقعیت مطلوب برسانم. شما هیچ وقت مطمئن نیستید که بازی خواهید کرد. ولی من همیشه خیلی خیلی سخت تمرین کرده ام تا اطمینان ایجاد کنم که سرمربی مرا به بازی خواهد گرفت. من زمان بدی دچار این مصدومیت شدم ولی در سالن دارم سخت تمرین می کنم تا وقتی که به من گفته شد توان بازی دارم، اونوقت با قدرت برگردم و گلزنیم رو ادامه بدم. شما روی کاغذ درباره آمادگی صحبت می کنید و من فصل گذشته با مایکل اوون در این باره صحبت کردم و او به من گفت که او داره بهای این رو می پردازه که خیلی زود و در 17 سالگی بدنش رو تحت فشار بازیهای ملی و باشگاهی قرار داد. آیا تو هم با شروع بازی حرفه ای از اون سن، نگرانی که این اتفاق برات بیفته؟ بدن افراد متفاوته. در مورد مایکل او خیلی از مصدومیتهای پاره شدن ماهیچه و عضله های همسترینگ رنج برده بود. براش دشوار بود که از پس اونا بر بیاد. در حالی که من از نظر بدن خوش شانس تر از مایکلم. من شکستگی استخوان داشته ام ولی مشکلی از نظر پارگی عضله نداشتم. پس من خوش شانس بوده ام. موردی بابت نگرانی وجود نداره. انقدر بازی جدید مهیج و ریسک پذیر شده که شما دیگه فرصت فکر کردن به اینکه چی پیش میاد رو ندارید و نباید نگران این چیزها باشید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط Morteza در تاریخ 1348/10/11 و 8:05 دقیقه ارسال شده است

سلام اقا شهاب خیلی آقایی ولی خوب حاله مارو گرفتیا یکیش سوتیم بود یکیشم دلمو صابون زده بودم امروز بازیه حالا باید یه هفته صبر کنم شکلک
پاسخ : بعضیها فالگیر میشن منم حالگیر شدم شکلک

این نظر توسط morteza در تاریخ 1348/10/11 و 4:35 دقیقه ارسال شده است

پس اگه هست بزن 3-2 میبریمشکلکشکلک

این نظر توسط MORTEZA در تاریخ 1348/10/11 و 4:32 دقیقه ارسال شده است

سلام دمت گرم اقا شهاب راستی یه سوال این مسابقه پیش بینی مالید فردا بازیه هاشکلک
پاسخ : سلام داش مرتضی نوکرم
بازی شنبه هفته دیگه ست. پست پیش بینی رو هم وسط هفته میذارم همونجا پیش بینی کنید شکلک

این نظر توسط mohsen_united در تاریخ 1348/10/11 و 23:21 دقیقه ارسال شده است

رونیشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط شروين در تاریخ 1348/10/11 و 22:30 دقیقه ارسال شده است

http://live2music2.in
اينم وي بي ان رايگان قاسم علي جان

این نظر توسط قاسم علي در تاریخ 1348/10/11 و 21:12 دقیقه ارسال شده است

كسي سايتي بلد نيست به ما وي پي ان رايگان بده

این نظر توسط rsmi در تاریخ 1348/10/11 و 21:09 دقیقه ارسال شده است

اگه رونی بتونه وزنشو کاهش بده میتونه بهترین مهاجم لیگ و اروپا بشه.با تشکر از نویسندهشکلکشکلکشکلکشکلک
دمت گرمشکلکشکلکشکلکشکلک
پاسخ : مخلصم داداش شکلک

این نظر توسط سعيد در تاریخ 1348/10/11 و 20:52 دقیقه ارسال شده است

رونيشکلکگل پاول عالي بود دمش گرم دمتون گرمشکلکشکلک
پاسخ : شکلک
پاسخ : مخلصم

این نظر توسط بابک در تاریخ 1348/10/11 و 19:47 دقیقه ارسال شده است

من هم حالم از دیدن گل آگرو به هم میخوره.
انشاا... مصدومیت آگرو بیشتر بشه.
پاسخ : یحیی توره هم بره کنارش بخوابه شکلک

این نظر توسط Heisenberg در تاریخ 1348/10/11 و 19:23 دقیقه ارسال شده است

بچه ها ببینین نیک پاول عجب چیپ گل قشنگی زد دیشب !!

http://www.101greatgoals.com/blog/video-manchester-uniteds-nick-powell-scores-classy-chip-for-england-u19s-v-germany/
پاسخ : http://www.mediafire.com/?kjnuv4nb73bg25d


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 72
  • تعداد اعضا : 1021
  • آی پی امروز : 298
  • آی پی دیروز : 172
  • بازدید امروز : 554
  • باردید دیروز : 541
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 554
  • بازدید ماه : 554
  • بازدید سال : 129,143
  • بازدید کلی : 1,717,185
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2