loading...
منچستريونايتد Manchester United
شهاب بازدید : 724 شنبه 03 تیر 1391 نظرات (39)


سلام! تحلیل زیر رو شخص Gene Um حدود یک ماه و نیم پیش دربارۀ قابلیتهای بازی شینجی کاگاوا در سایت Thebusbybabes نوشته بود. منم لینکش رو نگه داشته بودم تا اینکه امروز آقا حسام عزیز پیشنهاد داد با شما دور هم روی تاکتیک فصل آینده یونایتد و بازیکنایی که در پستای مختلف به بازی گرفته خواهند شد بحث کنیم. منم گفتم بهترین مقدمه برای باز کردن این بحث بدون شک همین مقالۀ سایت Thebusbybabes هستش که قابلیتهای تاکتیکی کاگاوا رو شرح داده. این مقاله یک مقدمۀ طولانی و یک معرفی از پیشینۀ کاگاوا هم داشت که ما چون به دفعات زیاد توی این سایت به مباحثش اشاره کرده بودیم، اون قسمتها رو حذف کردم.

مقاله - بررسی ویژگیهای خرید احتمالی (الآن قطعی!) یونایتد، شینجی کاگاوا

Thebusbybabes

ترجمۀ اختصاصی Manchester-United.ir

مقدمه:

این قسمت مقاله تکرار مکررات بود و از ترجمه صرف نظر گردید. (دربارۀ قیمتهای احتمالی آن زمان کاگاوا و احتمال آمدنش به یونایتد که الآن که انتقال قطعی شده، مطالب بی فایده خواهد بود)

معرفی کاگاوا:

این قسمت مقاله تکرار مکررات بود و از ترجمه صرف نظر گردید. (درباره تیمش در ژاپن و پیوستنش به دورتموند و ....)

گزارش بررسی عملکرد کاگاوا (Scouting Report)

در سیستم 4-2-3-1 یورگن کلاپ در دورتموند و یا در همین سیستم مشابه تیم ملی ژاپن، کاگاوا قادر است در هر جایی از خط هافبکهای هجومی بازی کند. البته که اولویت برای او در دورتموند به ویژه در فصل اخیر، حضورش در مرکز و پشت سر مهاجم روبرت لواندوفسکی بوده است. قدرت پرس و تراکم تیم دورتموند به طرز خارق العاده ای بالاست و جایگیری کاگاوا در میدان نیز به خاطر ذات بازی تهاجمیش، و فشاری که به مدافعان مرکزی حریف اعمال میکند، بیشتر تداعی کنندۀ یک مهاجم دوم است تا یک شماره ده. عکس زیر که از بازی اخیر دورتموند با بایرن تهیه شده است - و البته این بازی نقشی اساسی در تعیین قهرمانی داشته است - تصویری ذهنی از جایگاهی را که کاگاوا بازی می کند نمایش می دهد. برخلاف شماره ده های کلاسیک پشت مهاجم که وقتی تیمشان توپ را دردست ندارد، پرس را از هافبک های حریف شروع می کنند و به سمت هافبکها یورش میبرند، کاگاوا دائما به سمت مدافعان حریف برای گرفتن توپ یورش می برد. یعنی کاری که معمولا مهاجمان انجام می دهند.

 

در کار روی توپ نیز کاگاوای 5فوت و 8 اینچی (مترجم: 68 اینچ یا 1.73 متر)، دینامیک و پویا عمل می کند چرا که کنترل نزدیکش روی توپ و تکنیک عالیش او را به دریبل زننده ای صاحب مهارت (با میانگین 2.07 دریبل موفق در هر بازی) تبدیل کرده است. ضمن اینکه این مهارت خوبش در کنار درک بالایش، او را به پاس دهنده ای زیرک تبدیل کرده است (با ایجاد 1.8 موقعیت در هر بازی - اینکه پاس موقعیت ایجاد می کند یا نه طبق استاندارد Opta بررسی شده است - در کل 7 پاس گل). ضمن اینکه او همواره چشمی هم به سوی گلزنی دارد: او از 2.06 شوت به سمت دروازه در هر بازی در مجموع 13 گل به ثمر رسانده است. جایگیری او در بازی بیشتر مرکزی است و حتی در مواقعی که به عونان هافبک کناری به کار گرفته می شود، به ندرت از سانتر استفاده می کند (0.87 سانتر در هر بازی) و بیشتر تلاش می کند که به داخل بزند و فضای بین خطوط (حمله و هافبک) را پر کند. درک او از فضاهای خالی بازی خارق العاده است و این استعداد او تنها برای کسی آشکار می شود که به حرکات بدون توپ این بازیکن توجه کند.

*تمامی آمار پاراگراف قبلی، از 30 بازی گذشتۀ او در بوندسلیگا در این فصل (تا بعد بازی هفته های پایانی بایرن و دورتموند) محاسبه شده اند.

شاید ساده بتوان کاگاوا را به عنوان هر یک از نقشهای مهاجم دوم یا یک شماره ده کلاسیک قلمداد کرد. ولی بهتر است به جای اینگونه برچسب زدن روی او، به او به چشم یک بازیکن فرار (و چند پسته و پویا) نگاه کرد که دوست دارد - چه در مرکز چه در کناره ها - در بین فضای بین خطوط هافبک و مهاجم بازی کند . او توانایی ساختن گل را دارد ولی شاید اشتیاقش برای به ثمر رساندن آنها حتی بیشتر هم باشد چرا که آمار گلزنی عالی او (21 گل در 48 بازی) این را می گوید و البته توجه کنید که این آمار برای بازیکنی است که مهاجم نوک تیمش نبوده است. دورۀ حضورش تحت نظر مربی درخشانی همچون یورگن کلاپ، و نقشی کلیدی که این ملی پوش ژاپنی در دو فصل گذشته در تیم این سرمربی ایفا کرده است، قطعا هوش تاکتیکی او را افزایش داده است. موفقیت کاگاوا در چنین سیستم طاقت فرسا و پرسی دورتموند، به کیفیت بالای کار او اشاره دارد.

چگونه کاگاوا می تواند در یونایتد به کار گرفته شود؟

 همانطور که اخیرا برای گایتان نیز به عنوان یک خرید احتمالی این مسئله را بررسی کرده بودم، قطعا نمی توان با قطعیت تمام اظهار نظر کرد که کاگاوا اگر به یونایتد بیاید، درچه پستی بازی خواهد کرد. معمولا ترکیبی که یونایتد با آن بازی می کند، به ویژه در بازیهای داخل کشور انگلیس، سیستم 4-4-1-1 متداولی است که رونی در آن پشت سر مهاجم نوک بازی می کند. ضمن اینکه خط آتش معمولا توسط دو بازیکن جناحی تغذیه می شود و دو هافبک مرکزی نیز پشت سر اینها در مرکز بازی می کنند. در چنین سیستمی، کاگاوا می تواند به عنوان بازیکن جانشین رونی به کار برود و یا در زمانهایی می تواند پشت این برگ برندۀ (Talisman) فرار یونایتد، به عنوان زوج حمله بازی کند. کاگاوا همچنین می تواند به عنوان یک بال کناری اسمی به کار گرفته شود -- او گاهی در تیم ملی ژاپن در جناح چپ بازی می کند -- و در زمانهایی که در حملات به داخل و مرکز می آید، بازیکنانی مانند والنسیا و یا نانی می توانند در کنارۀ خط بمانند (و با او همکاری کنند). چنین همکاری می تواند به یک تعادل جالب در حملۀ یونایتد منجر شود.

اگر یونایتد بخواهد فصل آینده به سیستم 4-3-3 یا 4-5-1 برگردد، یعنی همان سیستمهایی که گاهی سرالکس فرگوسن در برابر حریفان قدر برای تقویت خط هافبکش به کار می گرفت، آنگاه کاگاوا گزینه ای برای بازی در جلوی سه هابک خواهد بود یا حتی به عنوان جلوترین هافبک در بین خود سه هافبک. سرعت، دویدنها و فراریت او در چنین سیستمهایی می تواند نقشی حیاتی در ضد حملات تیم ایفا کند. در واقع، حتی اگر کاگاوا برای عادت کردن به فیزیک لیگ برتر به کمی زمان نیاز داشته باشد -- که البته ممکن است نیاز هم نداشته باشد -- آنگاه حداقل در مسابقات اروپایی و در سیستم چرخشی که معمولا یونایتد در این مسابقات قاره ای به کار می گیرد، می تواند به موفقیت دست پیدا کند.

نتیجه گیری

اگر شایعۀ انتقال 7 میلیون پوندی او به یونایتد صحیح باشد، آنگاه به خدمت گرفتن او یک اقدام ضروری است. این قیمت برای یک بازیکن در حال رشد 23 ساله که در قهرمان دو فصل گذشتۀ سومین یا چهارمین لیگ برتر دنیا درخشیده است، قیمتی عالی است. حتی در قیمتی در حدود 15 میلیون پوند نیز این معامله، معامله ای خوب به نظر می آید. شاید فعلا کمی خوش بینانه باشد که او را بازیکنی با کلاس جهانی خطاب کنیم ولی قطعا او بازیکنی بسیار خوب است و رفتار او نشان می دهد که بازیکنی بلند همت و با عزمی راسخ است (و پیشرفت خواهد کرد). در بهترین حالت این سناریو، او به پیشرفت و موفقیت ادامه می دهد و یکی از اجرهای فرگی برای ساختن "آخرین تیم عالی فرگی" می شود. در بدترین حالت نیز کاگاوا به نظر می آید که به بازیکنی مفید در ترکیب تیم با قیمتی منطقی تبدیل شود -- که البته قیمت او نیز به زودی با تأثیری که در بازار پربار شرق آسیا می گذارد، جبران می شود -- و ضمن اینکه او اقلا برای فرگی اختیارات تاکتیکی بیشتری فراهم می کند چرا که یونایتد در حال حاضر بازیکنی با ویژگی های او در اختیار ندارد. حضور یونایتد (عشق یونایتد) در بزرگترین قارۀ دنیا (آسیا) اکنون کاملا محسوس است و با به خدمت گرفت بهترین بازیکن ژاپن تنها این عشق و حضور بیشتر و بیشتر می شود. من نویسنده را نیز در بین طرفداران این انتقال احتمالی دسته بندی کنید -- اگر چه این نویسنده، یکی از طرفداران تیم ملی کرۀ جنوبی (رقیب دو آتشۀ ژاپن) هستم. لبخند



خوب بریم سراغ بحث آزاد پیرامون پیشنهاد آقا حسام: گفتم این مقاله یه جرقه بود برای این بحث و ما تمرکزمون توی این پست، روی کاگاوا و پست بازیش نیست. خیلی کلی تر بحث کنید. فکر کنید گیل با شما تماس گرفته شما شدید دستیار فرگی! اول از همه ترکیب پیشنهادیتون برای فصل بعد چیه؟ 4-4-2؟ یا ترکیب دیگه؟

بعد سؤالی که دوست دارم همه جواب بدن، اینه که دروازه بان چه کسی رو میذارید داخل دروازه؟ لیندگارد هم برگشته و کاملا آماده میشه، آیا میتونه باز رو سر دخیا سنگینی کنه و تمرکز این جوون رو دوباره بهم بزنه؟

فعلا فرض کنید همین بازیکنا رو داریم و همه مصدوما هم من جمله فلچر و ویدیچ برمی گردن. فرض کنید فروشی هم نداریم (غیر برباتف مثلا!). یعنی پارک و اندرسون و نانی و ... همه هستن و بیخ ریشمون وصلن! یه خرید خودتون اضافه کنید (هر پستی که دوست داشتید، دفاع چپ، هافبک هجومی، مهاجم... هرچی خواستید)... کلا بگید با معضل خط مهاجم چی کار می کنید با حضور کاگاوا؟ چیچا و ولبک رو بیرون میذارید تا رونی بره مهاجم نوک؟ یا کاگاوا رو میکشید عقب تر؟ میبرید چپ؟ یانگ و والنسیا رو چه می کنید؟ نانی رو بازی میدید؟ پارک با حضور کاگاوا اصلا لازم هست؟ یا فقط برای اینکه به کاگاوا جو رو یاد بده یه سال نخودی نگهش میدارید؟ از آکادمی کسی رو غیر از ویل کین مصدوم شایسته آوردن به تیم اول می دونید؟ ماکدا و ببه رو کجای دلتون می ذارید؟! خیلی چیزا به ذهن آدم میرسه!

الآن شاید زود باشه برای این بحث ولی خوب به پیشنهاد بچه ها بیاید روی این پست یه خورده روش بحث کنیم - چرا که به قول داداش وحید یونایتدی ها نشون دادن بالاترین درک از فوتبال رو دارن و همیشه توی تحلیلها حرف اول رو میزنن! پس بسم الله!

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط Esmaeill17 در تاریخ 1348/10/11 و 11:12 دقیقه ارسال شده است

دست همه ی یونایتدی های گل درد نکنه.من از امروز دیگه به دلیل تموم شدن امتحانات
شکلکشکلک دیگه من اینجا با کامنتام از شما تشکر می کنم.viva united شکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
پاسخ : شکلک

این نظر توسط سعید در تاریخ 1348/10/11 و 23:22 دقیقه ارسال شده است

اینم حرفیهشکلکشکلکمن ویدیچو ببینم نمیمیرمشکلک

این نظر توسط سعید در تاریخ 1348/10/11 و 17:00 دقیقه ارسال شده است

بابا اینا آرزوست دیگه ما هرچقدرم بگیم بازی اول و اکثر بازیها گیگز و اسکولز فیکس هستن بقیه نیمه دوم میان...کاش یه بار بریم با ویدیچ عکس بندازیم تو منچستر همگیشکلکشکلک
پاسخ : =))
من با ایرانیها عکس ندارم هنوز حالا آرزوی عکس با ویدیچ پیشکش!

این نظر توسط HAMIDREZA در تاریخ 1348/10/11 و 15:58 دقیقه ارسال شده است

کسایی که هنوز تو سایت عضو نشدید,خواهش میکنم عضو شین تا رکورد 500 تا رو بشکونیمشکلک

این نظر توسط HAMIDREZA در تاریخ 1348/10/11 و 15:52 دقیقه ارسال شده است

راست میگیا هیچ کس گیگزو تو ترکیب جا نداده بود چه جالب ولی به نظر من میون اون همه جوون باید گیگز هم وجود داشته باشهشکلک
پاسخ : قطعا فرگی در بازیهای مهم لیگ برتر سال آینده به تناوب از گیگزی و اسکولزی استفاده می کنه... به قول شاعر کار هر بز نیست خرمن کوفتن... این مردای کهن یونایتد همیشه به دادمون رسیدن...

این نظر توسط سعید در تاریخ 1348/10/11 و 12:17 دقیقه ارسال شده است

فقط بخاطر گل روی شما شهاب عزیز حاضرم کارکنمشکلکشکلک
پاسخ : ای بابا حالا من چه کنم با این همه شرمندگی شکلک

این نظر توسط وحید در تاریخ 1348/10/11 و 7:24 دقیقه ارسال شده است

مثل اکثر دوستان موافق 4 1 2 1 2 هستن.
وای که چقدر اینگلیس بد بازی کرد آبروم رفت.رونی کلا تعطیل بود.من نمیدونم چرا تیم ملی انگلیس همیشه بد بازی میکنه.دوست داشتم حد اقل مقابل یه تیم دیگه حذف بشن آخه ایتالیاشکلک
پاسخ : آره کلا بچه ها قید وینگرهای شاخمون رو زدن شکلک
سر انگلیس کلا اعصابم خورده دیشب تا ساعت 4 داشتم با رفیقام بحث می کردم

این نظر توسط محمد در تاریخ 1348/10/11 و 3:25 دقیقه ارسال شده است

ترکیبمون مثل هرساله و عوض هم نمیشه چون ما بهترین بال های جهانو داریم و کاگاوا هم کنار کریک بازی میکنه.کریک اساسا یک هافبک دفاعیه و کاگاوا هم یه هجومی پس ترکیبشون زوج خیلی خوبی میشه و تو خطوط دیگمون هم هیچ مشکلی پیش نمیاد
پاسخ : خیلی دوست دارم زودتر بفهمم فرگی کاگاوا رو زودتر فیکس می کنه یا نه...
بچه ها جدا دعا کنید کاگاوا مثل روسیچکی نشه که انتقال از دورتموند به لیگ برتر رشد فوتبالش رو متوقف کرد... شکلک

این نظر توسط shayantech در تاریخ 1348/10/11 و 22:53 دقیقه ارسال شده است

بچه هایی که 2-4-4لوزی پیشنهاد میدن با دو تا وینگر,این کار تو لیگ برتر تقریبا عملی نیست,چون بازی کردن تو لیگ برتر با خط هافبک های فشرده و جنگنده حداقل نیاز به دوتا هافبک وسط یا دفاعی داره,ام مثل هافبک دفاعیهای اسپانیا که تو زمان حمله آلونسو بیشتر جلو میره و بوسکتس عقب میمونه,انتخابهای من کریک و کلورلی ان
برای وینگر راست والنسیا و برای وینگر چپ نانی
خط حمله هم کاگاوا تو پست شماره ده و رونی مهاجم نوک,تو پست مهاجم رونی بهتر کار میکنه,مثل فصل 2009_2010 که به میلان چهارتا زد و تو هر بازی گل میزد.
اینم ترکیب پیشنهادی
ده خیا
اورا ویدیچ فردیناند رافایل
کریک کلورلی
نانی کاگاوا والنسیا
رونی
راجب خرید و فروشها,اندرسون و بربا برن بهتره,مودریچ و یه دفاع چپ مثل آلبا و بینز بیان,خودم به بیل علاقه شدیدی دارم اما به احتمال زیاد نمیاد
پاسخ : منم کاملا موافقم لوزی توی لیگ برتر جواب نمیده...
دو هافبک باید کنار هم کار کنن و با پاسکاری دنبال روزنه باشیم...
ولی باز ولبک و چیچا توی ترکیبت نیستن شایان جون شکلک شکلک

این نظر توسط raman در تاریخ 1348/10/11 و 21:18 دقیقه ارسال شده است

shahab manager academy!!!!!شکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
مرسي شهاب كه با اين حوصله به تاكتيك هاي كانديدا ها جواب داد،اقا كاش شما خودتم تاكتيكتو مي گفتي(البته فنون استاد نبايد لو بره) شکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
خب پرواز بچه ها كيه؟بچه ها بايد زودتر برن و تو تور پيش فصل كنار تيم باشن كه بهتر بتونن به فرگي كمك كنن ديگه.
پاسخ : =))
والا من هیچ وقت نتونستم روی تاکتیک بحث کنم... در کل تمام اون معماهایی که توی خود آخر پست اشاره کرده بودم، توی ذهن من بود و نتونسته بودم حلشون کنم...
قرار گذاشتیم، کاگاوا که از توکیو می خواست بره منچستر هواپیماش سر راه بچه ها رو هم سوار کنه ببره. اول یه خورده غر غر می کرد میگفت مسیرم دور میشه و از بالای امریکا برم نزدیکترم و اینا.... ولی یه خورده سیبیل نداشته ش رو چرب کردیم آخر راضیش کردیم شکلک


کد امنیتی رفرش
1 2 3 4 صفحه بعد
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 96
  • تعداد اعضا : 1022
  • آی پی امروز : 239
  • آی پی دیروز : 157
  • بازدید امروز : 377
  • باردید دیروز : 832
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,211
  • بازدید ماه : 2,211
  • بازدید سال : 130,800
  • بازدید کلی : 1,718,842
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2