loading...
منچستريونايتد Manchester United
شهاب بازدید : 843 جمعه 05 اسفند 1390 نظرات (24)

عكس 1

عكس 2

عكس 3

عكس 4

عكس 5

عكس 6

عكس 7

عكس 8



مصاحبۀ فرگوسن پس از بازی: تغییرات داشت برای ما گران تمام می شد


سر الکس فرگوسن از صعود یونایتد به جمع 16 تیم لیگ اروپا راضی بود اما پذیرفت که تصمیمش مبنی بر عوض کردن ترکیب تیم در بازی پنجشنبه شب برابر آژاکس، داشت نتیجۀ معکوس می داد:

"آخر بازی بسیار عصبی کننده بود. ما در نیمۀ دوم خوب عمل نکردیم و آنها خیلی از ما بهتر بودند. من خودم مسؤولیت این نمایش را بر عهده میگیرم. زیرا من چهار مدافع جوان را برای دفاع انتخاب کرده بودم. آنها پتانسیل و توانایی فوق العاده ای دارند اما برای بازیهای اروپایی، شما به تجربه نیاز دارید و این مسئله امشب را برای ما دلهره آور کرده بود."

"شما با آژاکس بازی می کنید و می دانید که آنها توانایی این را دارند که توپ را تمام شب حفظ کنند. تنها مشکل آنها در میزان نفوذ و حمله هایشان بود. به هرحال همگی آنها فوتبالیستهای جوانی عالی هستند، آنها تیمی در حال رشدند."

"آنها خیلی به ما شباهت دارند: در همان چیزی که من اعتقاد دارم، اگر به بازیکنان جوان میدان بدهید، انها با تجربه می شوند و به آنها کمک می شود. البته که من باید به آنهایی که خیلی وقت بود بازی نکرده بودند و به بازی نیاز داشتند، میدان می دادم: جونز، اسمالینگ و کلورلی."

سرالکس دربارۀ دیدار مرحلۀ بعد برابر اتلتیک بیلبائو نیز که دیدار رفت آن هشتم مارچ (هفده اسفند) در اولدترافورد برگزار می شود گفت:

"اگر با انصاف نگاه کنیم، ما تیممان را کمی تغییر داده ایم. وقتی ما در برابر اتلتیک بازی خواهیم کرد، تیمی بسیار با تجربه تر را به میدان خواهیم فرستاد. رکورد خانگی آنها فوق العاده است و ما بازی بسیار دشواری را انتظار داریم. ما در خانۀ  آژاکس نتیجۀ خوبی گرفتیم که کار را در بازی رفت برای ما راحتتر کرد. اما اینبار مجبوریم ابتدا در خانه بازی کنیم و سپس به بیلبائو برویم و همین کار ما را دشوارتر می کند."


ترجمۀ اختصاصی 

Manchester-United.ir




تحلیل و خلاصۀ بازی از نظر سایت باشگاه


یونایتد، به برکت پیروزی مهمی که هفتۀ گذشته در آمستردام به دست آورده بود، به جمع شانزده تیم پایانی لیگ اروپا راه پیدا کرد. در حالی که آژاکس بازی برگشت در اولدترافورد را در کمال شایستگی پیروز شد.

چیچاریتو روی یک هجوم برق آسای سریع یونایتد، گل اول را در شش دقیقۀ ابتدایی به ثمر رساند، در حالی که این گل مقدمۀ گلهای تیم میهمان شد: آنها توسط آراس اوزبیلیز Aras Ozboloz پیش از پایان نیمۀ اول از فاصلۀ بیست یاردی (هجده متری) بازی را به تساوی کشاندند.

تیم میهمان پس از زمان استراحت بین دو نیمه، برای تغییر نتیجه به میدان آمد و در طول ده دقیقه خط دفاع یونایتد را آزار داد. در این ده دقیقه بود که دخیا در یک نبرد رو در رو با یک عکس العمل فوق العاده، از گلزنی سیم دیانگ Siem de Jong جلوگیری کرد.

پس از آنکه Toby Alderweireld که کسی او را نگرفته بود، از روی ضربۀ آزاد Ozibiliz گل دوم آژاکس را با ضربۀ سر به ثمر رساند، سه دقیقۀ پایانی بازی بسیار دلهره آور سپری شد. اما سرخها در برابر حملات و فشار پایانی تیم میهمان ایستادند تا به سختی به دور بعد صعود کنند، جایی که اتلتیک بیلبائو انتظار آنها را می کشد.

ترکیب اولیۀ یونایتد نسبت به برد هفتۀ گذشته در آمستردام، سه تغییر داشت: رافائل، جی سونگ پارک و برباتف به جای ریو فردیناند، مایکل کریک و رونی در ترکیب قرار گرفته بودند. غیاب فردیناند سبب شده بود که جونز به دفاع مرکزی منتقل شود. ضمن اینکه پارک بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته بود.

آژاکس نیز که باید فاصلۀ با دو گل را جبران میکرد، مجددا با ترکیب 4-3-3 و دو تغییر نسبت به تیمی که هفتۀ گذشته شکست خورده بود به میدان آمد: Nicolas Lodeiro  و Ricardo van Rhijn جایگزین Dimitri Bulykin مصدوم و  Ismail Aissati شده بودند.

یونایتد به دنبال این بود که در همان دقایق ابتدایی تکلیف این تقابل را یکسره کند و در همان دقایق ابتدایی حمله را آغاز کرد. برباتف توپ را به جناح چپ برد و سپس توپ را به نانی سپرد و او نیز یک نفر را از پیش رو برداشت و شوت زمینیش به دروازه بان Kenneth Vermeer برخورد کرد و این دروازه بان خوش اقبال بود که توپ برگشتی در اختیار پارک قرار نگرفت.

این مرد اهل کرۀ جنوبی که از سوت آغاز مسابقه خطرناک نشان میداد، در به ثمر رسیدن گل برتری یونایتد در دقیقۀ ششم نقش قابل ملاحظه ای ایفا کرد. یک پاس تغییر جناح حریف را قطع کرد و توپ را به برباتف سپرد و برباتف نیز سریعا چیچاریتو را راه انداخت. مرد مکزیکی نیز ابتدا با یک دریبل کشویی Toby Alderwereld را از پیش رو برداشت و سپس با ضربۀ پای چپ توپ را از Vermeer که شانسی برای مهار توپ نداشت، عبور داد.

یک ضد حملۀ دیگر یونایتد نیز در دقیقۀ پانزدهم داشت به گل تبدیل میشد. فابیو به زیبایی توپ را از حریف گرفت و توپ را جلو برد وچیچاریتو را راه انداخت. و البته پاس چیچارتو در عرض محوطه پیش از آن که به برباتفی که در کمین بود برسد، توسط Jan vertonghen جمع شد.

آژاکس نیز به شیوۀ خوبی به کمک کریستین اریکسن به این حملات جواب داد. او ابتدا یک شوت هجده متری زد که پس از تغییر مسیر، با اختلاف کم به بیرون رفت. پس از آن نیز با حرکتی خوب داخل زمین یونایتد، توپ را به Miralem Sulejmani رساند که این مرد صربستانی نیز توپ را از بالای دروازه به بیرون شلیک کرد.

در حالی که تیم میهمان به دنبال این بودند که به بازی برگردند، سیم دیانگ شوتی را با اختلاف روانۀ اوت کرد و پس از آن،چرخش زیبا و ضربۀ Aras Ozibiliz با یک واکنش هوشمندانه از دخیا مهار شد.

حین حملات آژاکس، ضد حملات یونایتد نیز ناگزیر، موقعیتهایی برای گل خلق می کرد. یک پاس ماهرانه از نانی، برباتف را به سمت دروازه راه انداخت و او به جای اینکه خود به سمت دروازه شلیک کند، ترجیح داد به چیچاریتو پاس دهد که در بین راه Alderweireld فزصت پیدا کرد تا مسیر توپ را تغییر دهد.

تیم میزبان به زودی به دلیل از دست دادن این فرصت برای یکسره کردن کار این دیدار پشیمان شد. چرا که هشت دقیقه مانده به پایان نیمۀ اول، در اوج فشار آژاکس بود که سیم دیانگ توپ را برای Ozboliz در بیرون محوطه کاشت و شوت این مرد ترک تبار پس از یک سایش با جونز و تغییر مسیر جزئی، از دخیا عبور کرد و وارد دروازه شد.

اگرچه این شک بود که توپی که Lodeiro در به ثمر رسیدن گل مساوی مهیا کرد، هند او بود. با این حال سرخها نیمۀ اول را پر قدرت به پایان رساندند. Vermeer مجبور شد در آخرین موقعیتِ رقابت برابر نیمۀ اول، ضربۀ کاتدار کلورلی را با کف دست دور کند.

آژاکس نیمۀ دوم را با یک تغییر سریع آغاز کرد: آنها هافبک خود Davy Klaassen را جایگزین مدافع چپ خود، Dico Koppers کردند و با سه مدافع به کار خود ادامه دادند. این تغییر به فشار مضاعف آنها منجر شد که حد اقل باید دو گل دیگر به ثمر می رساندند. که همین به آنها انگیزۀ بیشتری در شروع نیمه داد.

Lodeiro یک موقعیت از فاصلۀ ده یاردی را به هدر داد و پس از آن نیز دخیا با یک عکس العمل خیره کننده، ضربۀ سری را که سیم دی یانگ از چند قدمی زده بود، به خوبی از بالای دیرک به خارج فرستاد. یونایتد نیز مداوم گاهی توپ را می قاپید و اما آن را در موقعیتهای خطرناک از دست می داد. که همین منجر به دو تعویض آنی از سوی سر الکس شد: پل اسکولز و جانی اونز، جایگزین کلورلی و یانگ شدند. و جونز نیز به میانۀ میدان منتقل شد.

این تغییر فشار آژاکس را خنثی کرد و بازی را به تعادل برگرداند. پس از آن نیز حضور ولبک به جای برباتف در میدان، نشاط را به حملات یونایتد افزود. دو دقیقۀ بعد بود که نانی در یک حرکت رو به جلوی یونایتد، توپ را از بالای سر Vermeer به تیر افقی دروازه زد.

درست زمانی که بازی داشت به آرامی به پایان می رسید، آژاکس با ضربۀ سری که Alderwereld از روی ضربۀ آزاد Ozbiliz به ثمر رساند، جان دوباره ای به بازی بخشید و هواداران تیم میهمان را به وجد آورد.

اما بسیار دیر بود و زمان اندکی مانده بود. یونایتد دقایق دلهره آور پایانی را در یک آرامش نسبی مدیریت کرد و جای خود را در جمع 16 تیم پایانی جام تثبیت کرد. جایی که به این تیم جوان، موقعیتی دیگر خواهد داد تا در صحنه های اروپایی که در آن هیچ اشتباهی بخشودنی نیست، خود را بیازمایند.



ترجمۀ اختصاصی 

Manchester-United.ir




بررسی عملکرد بازیکنان - سایت باشگاه


دیوید دخیا: با یک عکس العمل عالی در برابر ضربۀ سر دی یانگ، بار دیگر نقشی اساسی در بازی ایفا کرد. یک نمایش مثبت و نیز نکات زیادی را به دفاع یونایتد که تغییرات زیادی داشت، گوشزد می کرد.


فیل جونز: برای اولین بار پس از شکست ژانویه در برابر نیوکاسل به مرکز دفاع برگشته بود. و به سختی توسط سه مرد حملۀ آزاکس محک خورد. اواخر بازی به میانۀ زمین انتقال یافت و البته پس اینکه مدت زیادی را به دلیل مصدومیت بازی نکرده بود، اواخر بازی خسته نشان میداد.


کریس اسمالینگ: ساده و مطمئن بازی کرد. پیروز در نبردهای هوایی و منضبط. علی رغم رویارویی با موج حملات آژاکس مخصوصا در نیمۀ دوم.


رافائل: در نیمۀ اول با یک تکل محکم اما جوانمردانه یک کارت زرد زود هنگام دریافت کرد اما اجازه نداد این کارت روی نوع بازیش تأثیر بگذارد. هر جا که امکان داشت، توپ را از حریفان گرفت و همواره نیم نگاهی نیز به حملات رو به جلو داشت. در نیمۀ اول بارها به جلو رفت و Vermeer را با یک ضربۀ پای چپ وادار به واکنش کرد.


فابیو: بازی را بسیار درخشان آغاز کرد، حملات آژاکس را خنثی می کرد و دو حملۀ یونایتد را نیز آغاز کرد. در چند مورد توپ را از دست داد اما با این وجود از اینکه یک 90 دقیقۀ ارزشمند دیگر در زمین بود، خوشحال خواهد بود.


نانی: به طور رندوم از هر دوجناح حمله می کرد. اما گاهی در ارسال پاس یا سانتر نهایی ناتوان بود. در یک مورد که موفق بود، پاس فوق العادۀ پشت پای او به برباتف به گل تبدیل نشد و نیز در یک صحنه که شوت او به تیر افقی دروازه برخورد کرد، بسیار بدشانس بود.


جی-سونگ پارک: کاپیتان جانشین یونایتد، شب را در فرمی عالی آغاز کرد، ضمن چند مورد توپ ربایی، نقشی اساسی در گل اول چیچاریتو ایفا کرد. پس از آمدن اسکولز و جونز به میانۀ زمین، به سمت چپ منتقل شد.


تام کلورلی: بازی را به خوبی آغاز کرد و خطرناک نشان می داد. همواره توپ را در حرکت نگه می داشت. اما پس از گذشت کمی زمان، در سرعت بازی کم آورد و البته پس از چهار ماه دور بودن از میادین، کمی طبیعی به نظر می رسید.


اشلی یانگ: به نظر می آید که دارد به فرم و آمادگی خوب خود باز می گردد. در اوایل نیمۀ دوم که سر الکس قصد آوردن اسکولز و تقویت میانه را داشت، او بود که قربانی شد.


خاویر هرناندز: بسیار زیبا گل اول بازی را به ثمر رساند. با یک دریبل کشویی، یار مقابل خود را از پیش رو برداشت و با خونسردی توپ را وارد دروازه کرد. گاهی در طول بازی حرکاتی کرد اما اکثر بازی را در حالی که مدافعان آژاکس او را احاطه کرده بودند، در قرنطینه بود.


دیمیتار برباتف: یکی دیگر از بازیکنانی که شروع فوق العاده اش محو شد. در 15 دقیقۀ ابتدایی برق آسا بود و به زیبایی چیچاریتو را برای به ثمر رساندن گل اول راه انداخت. اما در نیمۀ دوم در هماهنگی با زوج خود در خط حمله ناموفق بود.


تعویضیها:


پل اسکولز: به بازی آمد و به خط میانه شکل داد، هرچند در یک مورد پاسش به فرد غلط رسید.


جانی اونز: بسیار مقتدر و مطمئن در طول نیم ساعت نمایشی که به میدان آمد. همواره موفق در نبردهای روی توپ و موفق در درگیری های هوایی.


دنی ولبک: یک نفوذ خوب از جناح چپ داشت و در اواخر بازی قدرت تهاجمی یونایتد را افزایش داده بود.


ترجمۀ اختصاصی 

Manchester-United.ir





ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط پریسا در تاریخ 1348/10/11 و 10:37 دقیقه ارسال شده است

درسته منم خودم همیشه پستاتونو میخونم ولی حوصله ی نظر دادن ندارم!
شرمنده

این نظر توسط علی فقیه عبدالهی در تاریخ 1348/10/11 و 20:41 دقیقه ارسال شده است

ها ها ها شکلکشکلکشکلک

آقا 12 اسفند انتخاباته . قاطی کردیا . شکلکشکلک
پاسخ : : ) )
ای راست میگی!
ولی نه دلیلش همونه که 8 رو 3 خوندم نصف شبی! چون تو مصاحبه فرگوسن هم تایپ کرده بودم سوم مارچ

این نظر توسط رامین عالمیان راد در تاریخ 1348/10/11 و 20:00 دقیقه ارسال شده است

سلام

واقعا کارتون عالیه

من 10 سالی هست طرفدار من یو ام

بیشتر وقتا خبرا رو از سایت باشگاه پیگیری می کنم اما از زمانی که یا این سایت آشنا شدم روزی 5 6 بارو اینجام
از سلیقه ات ممنون

و واقعا خسته نباشی

به نظرم اگه یه گزارش ساده از بازی باشه موقعت های گل و ... خوبه
اما نمره بازیکنان به نظرم عالیه
درضمن اکه یه سیستم یتونین راه اندازی کنین که به بازیکنان بعد بازی هوادارا نمره بدن عالیه

اگه کمکی از من بر میاد حتما با کمال میل حاضرم انجام بدم.
یا علی

این نظر توسط رامین عالمیان راد در تاریخ 1348/10/11 و 19:58 دقیقه ارسال شده است

سلام

واقعا کارتون عالیه

من 10 سالی هست طرفدار من یو ام

بیشتر وقتا خبرا رو از سایت باشگاه پیگیری می کنم اما از زمانی که یا این سایت آشنا شدم روزی 5 6 بارو اینجام
از سلیقه ات ممنون

و واقعا خسته نباشی

به نظرم اگه یه گزارش ساده از بازی باشه موقعت های گل و ... خوبه
اما نمره بازیکنان به نظرم عالیه
درضمن اکه یه سیستم یتونین راه اندازی کنین که به بازیکنان بعد بازی هوادارا نمره بدن عالیه

اگه کمکی از من بر میاد حتما با کمال میل حاضرم انجام بدم.
یا علی

این نظر توسط سعید در تاریخ 1348/10/11 و 15:53 دقیقه ارسال شده است

قربانت تشکر داششکلک
پاسخ : شکلک آقایی!

این نظر توسط mamadgiggs در تاریخ 1348/10/11 و 15:49 دقیقه ارسال شده است

به نظر من وقتی خودمون بازی رو میبینیم چه نیازی به تحلیل داره.من که تا به حال نشده تحلیل بازی رو بخونمشکلکشکلکشکلکشکلکراستی سایتتون فوق العاده شده.شکلکشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط قاسم علي در تاریخ 1348/10/11 و 15:23 دقیقه ارسال شده است

من عاشق اين پستتم حذف نكني يه موقع؟!
پاسخ : حذف که نمی شه. رون او گزارش بازی شک داریم. یه چیز اضافه ایه. مخصوصا وقتی بازیا پخش میشه. هی میگه این شوت زد، اون پاس داد. رو اون شک داریم که باشه یا نه شکلک

این نظر توسط سعید در تاریخ 1348/10/11 و 14:41 دقیقه ارسال شده است

داش 18 اسفند یا 12؟آره موافقم یه جورایی هم فرگوسن حق داره دیگه برابر آژاکس با این ترکیب بره
پاسخ : شرمنده حسابی اشتباه گفتم. 17 اسفند بازی رفت در اولدترافورده.
راستش چهار صبح بود چشمم 8 مارچ رو 3 مارچ دید! انحناشون یکیه! ببخشید شکلک

این نظر توسط ali vidic 70 در تاریخ 1348/10/11 و 14:27 دقیقه ارسال شده است

سلام به نظر من نظر خودت رو عشقه داش گلمشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
پاسخ : آقایی علی جان شکلک شکلک شکلک

این نظر توسط Mohsen در تاریخ 1348/10/11 و 13:31 دقیقه ارسال شده است

Adams berba ro bebinin شکلک
پاسخ : بابا این بربا خیلی باحاله به خدا
اصلا تو باغ نیست تیم عقب باشه جلو باشه یه فرم بازی میکنه. عاشق این استیل بی خیالیشم


کد امنیتی رفرش
1 2 3 صفحه بعد
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 89
  • تعداد اعضا : 1022
  • آی پی امروز : 258
  • آی پی دیروز : 157
  • بازدید امروز : 425
  • باردید دیروز : 832
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,259
  • بازدید ماه : 2,259
  • بازدید سال : 130,848
  • بازدید کلی : 1,718,890
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2