loading...
منچستريونايتد Manchester United
آرمان داوطلب بازدید : 605 شنبه 10 تیر 1391 نظرات (12)

 

دانکن ادواردز 175 بازی 21 گل تنها در سن 21 سالگی!!

او در 18 بازی ملی 5 گل زد. در همان ماهی که او با لقب پسر بزرگ به یونایتد کمک کرد تا قهرمان جام حذفی شود،با لقب دانکن ادواردز 175 بازی 21 گل تنها در سن 21 سالگی!!

یک توافق عمومی وجود دارد که دانکن بهترین بازین تاریخ یونایتد است.این جمله ای بود که توسط سر مت بازبی که با بازیکنانی نظیر بست  لاو و چارلتون کار کرده بود گفته است!!!!

او رایان گیگز دوران خود بود...

در سن 16 سال و 185 روز دانکن ادوادز جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ دسته یک انگلستان شد. با بازی درخشانی که در پیروزی 7-2مقابل اسکاتلند در آپریل 1955 انجام داد با 18 سال و 183  روز جوان ترین بازیکن تاریخ تیم ملی شد! رکوردی که در سال 1998 توسط اوون شکسته شد.

او در 18 بازی ملی 5 گل زد. در همان ماهی که او با لقب پسر بزرگ به یونایتد کمک کرد تا قهرمان جام حذفی شود با لقب پسر بزرگ در تیم ملی می درخشید.

استعداد ادواردز برای اولین بار هنگامی مورد توجه قرار گرفت که به عنوان کاپیتان تیم مدرسه اش درخشید. تعداد زیادی تیم بزرگ او را می خواستند اما سرانجام در 1952 به منچستر ملحق شد. مربی جیمی مورفی  تلاش بسیاری برای جذب او انجام داد. اما در ابتدا با مخالفت سر مت بازبی مواجه شد  ولی درنهایت ادواردز به منچستر پیوست. سر مت بازبی بعد ها گفت:دانکن به من گفت که فک می کند منچستر بهترین تیم دنیاست و حاضر است همه چیزش را بدهد تا برای ما بازی کند.

پس از بازی او برای اولین بار در لیگ جوانترین بازیکن لیگ لقب گرفت. فرانک تیلور تنها روزنامه نگار زنده مانده از بین 9 روزنامه نگار حادثه ی مونیخ 58 برای دیدن اولین بازی دانکن رفته بود بازی که با شکست بد یونایتد در خانه مقابل کاردیف سیتی و با نتیجه ی 4-1 همراه بود. او گفته بود که ادواردز اضافه وزن وحشتناکی دارد. ادواردز که به عنوان یک فرد کاملا بی ادعا در بین هم تیمی هایش و نیز در بین مردم شناخته شده بود این حرف را قبول کرد. در تمرینات در حالی که بازیکنان برای گرم کردن خودشان عموما 4 دور دور زمین می دویدند دانکن 10 دور می دوید.

هنگام بازی در پست هافبک چپ ادواردز عموما شماره شش را می پوشید اما او این توانایی را داشت که در هر پستی در زمین بازی کند!!! ویلف مکگاینس می گوید :دانکن ادواردز از هر شانسی برای بازی کردن در تیم اول بهره می برد.  من حتی در خواب هم نمی دیدم که در کنار خود بازیکنی داشته باشم که هر وقت دنیس ویولت مصدوم می شود در جلو به جای او بازی کند یا اگر راجر بایرن مصدوم شد در دفاع چپ بازی کند دانکن می تواند در تمامی این پستها بازی کند و در هر کدام از این پستها او بهترین بازیکن زمین است باز هم!!! هنگامی که تیم منتخب لیگ انگلیس در یک بازی دوستانه در مقابل اسکاتلند 2-0 عقب بود او از هافبک چپ به مهاجم نوک تغییر پست داد و با هتریک کردنش باعث پیروزی شد!!

تنها بازیکن هم عصر ادواردز که قابل مقایسه با او بود جان چارلز بود اما در یک گفتگوی فرانک تیلور با سر مت بازبی در سال 1957 او گفت که ادواردز بهترین بازیکن دنیاست. بازبی گفت: شاید چارلز در هوا از او بهتر باشد او قد بلند تر است اما تفاوت دانکن با چارلز این است که دانکن همیشه آماده است اما چارلز بازیکنی بسیار نوسانیست.

دست راست سر مت بازبی، جیمی مورفی شاید بزرگترین ستاینده ی دانکن بود. در یکی از نقشهای دیگر مورفی در دنیای فوتبال هنگامی که سرمربی تیم ملی ولز بود، قبل از بازی با انگلستان در مورد هر کدام از بازیکنان حریف نکاتی را به شاگردانش گوش زد می کرد. در پایان کار یکی از بازیکنان ولز به مورفی گفت که چرا در مورد ادواردز چیز  نگفتید؟

مورفی جواب داد که نمیتوان در مورد او چیزی گفت که به ما کمکی بکند!!!!

با وجود بازیکنان با استعداد فراوانی که در تیم بازبی وجود داشتن ادواردز گل سرسبد آنها بود. مک گاینس یکی از بازیهایی را یادآوری می کند که موید این مطلب است. او گفت: در یکی از مسابقات قبل از شروع بازی جیمی(جیمی مورفی) به بازیکنانی مثل من دیوید پگ و بابی چارلتون گفت که: هر وقت توپ را گرفتید تنها به فکر پاس دادن به دانکن نباشید شما به اندازه کافی بازیکنان فوق العاده ای هستید. پس از پایان نیمه ی اول با نتیجه 0-0 مساوی مورفی حرفش را عوض کرد و گفت به محض اینکه توپ را گرفتید به دانکن بدهید!!!!!

از میان 8 بازیکن سر مت بازبی(بازیکنان سر به جوجه های بازبی معروف بودند) که در حادثه ی مونیخ جان خود را از دست دادند دانکن به خاطر روحیه شکست ناپذیری و استقامت ذاتی خود بیش از سایرین دوام آورد. او  15 روز پس از حادثه در بیمارستان  زنده مانده بود در حالی که از آسیب دیدگی مزمن کلیوی، دنده های شکسته، ریه ی جراحت برداشته، لگن شکسته شده و ران راست از بین رفته رنج میبرد. در همین حال قبل از تاریخ تعیین شده برای بازی وولوز و یونایتد از جیمی مورفی پرسید:جیمی بازی شنبه در مقابل وولوز چه ساعتی برگزار میشه؟ نمی خوام از دستش بدم!

در نهایت در ساعت 2:16 بامداد روز 21 فوریه ی 1958 دار فانی را وداع گفت.

در سال 1957 یونایتد به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید و اگر در حادثه ی مونیخ نبود با داشتن بازیکنی چون ادواردز احتمالا لیگ قهرمانان سال 58 از آن آنها بود.در رده ملی انتظار میرفت پس از بازنشستگی بیلی رایت کاپیتانی تیم ملی به او برسد! اگر ادواردز زنده بود در هنگام جام جهانی 66(سال قهرمانی انگلیس)29 ساله میبود. خیلیها اعتقاد دارند اگر ادواردز زنده بود بابی مور هرگز جایزه ی ژول ریمه(کاپ جام جهانی)را بالای سر نمی برد. همانطور که چارلتون معتقد بود که مور مدتها در سایه ی ادواردز می ماند.

فرانک تیلور نیز چنین نظری دارد و معتقد بود اگر ادواردز زنده بود هرگز مور جام را بالا نمی برد زیرا هیچ راهی برای انتخاب نشدن ادواردز(چه بعنوان یار ثابت و چه کاپیتان) وجود نداشت!

 همانطور که بیل فولکس مدافع سابق شیاطین سرخ گفت: دانکن همه چیز داشت او قدرمند بود و تکنیکش از هرکسی بیشتر بود.  

او همانند کسی که 30 سال فوتبال بازی می کرد بازی حریف را می خواند در حالی که او فقط 17 سال داشت! او کاملا قابل اعتماد بود و بسیار فراتر از سنش ظاهر می شد. او همیشه کار درست را انجام میداد هرکاری که او می کرد صحیح بود. او یک پسر بچه بود اما همانند یک جنتلمن بود! چیزی که مناسبش بود.

مک گاینس نیز معتقد بود ادواردز بهترین بازیکن تاریخ یونایتد است او یکبار گفت: جورج بست، دنیس لاو و بابی چارلتون هنگامی که توپ را می گرفتند یک بازیکن کلاس جهانی بودند اما ادواردز هنگای که یونایتد توپ را در اختیار داشت یک بازیکن کلاس جهانی بود و هنگامی که توپ در اختیار حریف بود بهترین مدافع تیم بود!

او چندین ماه بعد گفت: ادواردز پاهایی مثل تنه ی درخت داشت مثل هیوز اما قدرتمند تر. این تمام زور او نبود. اگر یک توپ را همانند گلوله به قفسه ی سینه او شلیک میکردید توپ میترکید. او دریبل میزد استاد یک و دوهای کوتاه بود و پاسهای فوق العاده دقیق 50 یاردی یا بلندتر از آن را می انداخت.

جیمی مورفی یک دفعه گفت: وقتی شنیدم که محمد علی به دنیا گفت که او بهترین در دنیاست خندیدم. شما می توانید بهترین دنیا را در انگلیس پیدا کنید او کسی جز ادواردز نیست.

در جریان یکی از بازیهای ملی ادواردز در مقابل آلمان غربی از فاصله 25 یاردی چنان شوت محکمی زد که دروازه بان به همراه توپ از خط دروازه رد شد! و این باعث شد که هوادران تیم ملی آلمان به او لقب بوم بوم را بدهند.

ادواردز هنوز در دنیای فوتبال یک فرد کم سن و سال بود هنگامی که جانش را در سن 21 سال و 143 روز از دست داد.

او برای یونایتد در 175 بازی به میدان رفت و 21 گل زد. او همینطور سه قهرمانی جام حذفی جوانان، دو قهرمانی لیگ برتر و همینطور یک قهرمانی جام حذفی را در کارنامه اش داشت.

اگر حادثه مونیخ نبود احتمالا الان نام او بعنوان بهترین بازیکن تاریخ بر سر زبان ها بود اما روزگار چنین فرصتی را به او نداد.

تیتر روزنامه دیلی میرور بعد از در گذشت وی این بود:

A BOY WHO PLAYED LIKE A MAN

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ARMANDANTE در تاریخ 1348/10/11 و 16:42 دقیقه ارسال شده است

دیگه تکرار نشهشکلک

این نظر توسط ARMANDANTE در تاریخ 1348/10/11 و 16:07 دقیقه ارسال شده است

محمد علی همون محمد علی کلی(بوکسوره) هست اگه اشتباه نکنمشکلک
پاسخ : آهان تازه گرفتم! پس اون دنیا هم راست راستی دنیاست.... من فکر کردم یه لحظه حواست سر ترجمه پرت شده رفتی تو فکر رفیقت محمد علی! شکلک
آخه برا خود من از این قضایا زیاد پیش اومده شکلک
حالا گرفتم چی شد... شکلک

این نظر توسط شهاب غ در تاریخ 1348/10/11 و 14:54 دقیقه ارسال شده است

جیمی مورفی یک دفعه گفت: وقتی شنیدم که محمد علی به دنیا گفت که او بهترین در دنیاست خندیدم. شما می توانید بهترین دنیا را در انگلیس پیدا کنید او کسی جز ادواردز نیست. شکلکشکلک

این نظر توسط شهاب غ در تاریخ 1348/10/11 و 14:54 دقیقه ارسال شده است

بسیار عالی عالی بود مرسی شکلک
فقط آقا من محمد علی و دنیا رو نفهمیدم کی هستن شکلکشکلکشکلک

این نظر توسط ali vidic 70 در تاریخ 1348/10/11 و 11:30 دقیقه ارسال شده است

شکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک روحش شاد ویادش گرامی باد شکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط سهیل در تاریخ 1348/10/11 و 0:34 دقیقه ارسال شده است

هر چیزی رو تو این باشگاه می بینی اصلا نمیشه بهش افتخار نکرد! یعنی سراسر غروره ... شکلک

این نظر توسط سعید در تاریخ 1348/10/11 و 23:27 دقیقه ارسال شده است

داش شرمنده ها اینو میگم خوشبختانه هم اسم هستیم من خیلی وقته با این اسم نظر میدم اگه میشه عوض کنه اگه نمیشه حال کن با اسم زیبای منشکلکشکلک

این نظر توسط ayob در تاریخ 1348/10/11 و 22:04 دقیقه ارسال شده است

فقط میگم خدا بیامورزتششکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط سعید در تاریخ 1348/10/11 و 21:29 دقیقه ارسال شده است

هوادارای پله و مارادونا ادعا می کنن که بازیکنشون از همه بهتره. اما اگه دانکن اندازه ی اونا عمر می کرد..........
بارسا ادعاش اینه 4تا چمپیونز لیگ گرفته و از یونایتد بهتره ولی اگه اون اتفاق لعنتی تو مونیخ نمیفتاد احتمالن 4.5 تا چمپیونز لیگ همون تیم می گرفت.
همه ی تیما ذره ای تلاش می کنن تاریخی مث یونایتد داشته باشن.

این نظر توسط علی محمدپور در تاریخ 1348/10/11 و 21:03 دقیقه ارسال شده است

BOOM BOOM


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 60
  • تعداد اعضا : 1021
  • آی پی امروز : 280
  • آی پی دیروز : 172
  • بازدید امروز : 494
  • باردید دیروز : 541
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 494
  • بازدید ماه : 494
  • بازدید سال : 129,083
  • بازدید کلی : 1,717,125
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2