loading...
منچستريونايتد Manchester United
رامین بازدید : 480 چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 نظرات (2)

مایکل جیمز اوون متولد 14 دسامبر 1979 در شهر چستر انگلستان است .
پسر فوتبالیست سابق تری اوون ، کار حرفه ای خود را از سال 1996 در لیورپول آغاز کرد . او پیشرفت خود را ادامه داد تا اینکه در می 1997 موفق شد اولین بازی خود را برای لیورپول انجام دهد و در همین مسابقه نیز موفق به گلزنی شد .


او روند خوب خود را به عنوان مهاجم لیورپول ادامه داد و در بین سالهای 1997 تا 2004 امار گلزنی بسیار خوبی را در کارنامه خود به جای گذاشت . در سال 2001 ، با وجود مصدومیت همسترینگی که در طول فصل گریبان وی را گرفت اما با لیورپول به سه مقام دست یافت ، جام جذفی ، جام یوفا و جام اتحادیه که منجر به این شد تا مایکل اوون جوان ، توپ طلای اروپا را بدست آورد .



اوون در میانه های سال 2004 بود که تصمیم گرفت به رئال مادرید بپیوندد ، وی با مبلغ 8 میلیون پوند راهی تیم اول شهر مادرید شد . او اکثرا به عنوان بازیکن تعویضی و یا نیمکت نشین در رئال حضور داشت . او در فصل 2004 – 2005 در رئال مادرید ، موفق به زدن 13 گل شد ، با این وجود با توجه به دقایق حضور وی در زمین مسابقه بهترین آمار گلزنی به نسبت دقایق حضور در زمین در لالیگا آن فصل بود .

او از نیمکت نشینی خسته شده بود و تصمیم گرفت دوباره به انگلستان بازگردد ، این بار مقصد وی نیوکاسل بود . او با مبلغ 16 میلیون پوند راهی نیوکاسل شد . بعد از یک شروع امیدبخش در فصل 2005 -2006 ، مصدومیت 18 ماه وی را از میادین به دور نگه داشت تا مدتی سکونشین شود . فصل بعد یعنی 2007-2008 وی بهترین گلزن نیوکاسل لقب گرفت . آخرین فصل وی 2008-2009 بود که پایان این فصل به منزله پایان دوران 4 ساله قرارداد اوون با کلاغ ها بود . نیوکاسل در پایان این فصل قرارداد وی را تمدید نکرد و اوون راهی منچستریونایتد شد .



در سطح بین المللی وی از سال 1998 موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی انگلیس شد و همان زمان لقب ، جوان ترین بازیکن انگلیسی و جوانترین گلزن ملی را در قالب مسابقات بین المللی از آن خود کرد . نمایش درخشان او در جام جهانی 98 برای یک جوان 18 ساله ، چشم های بسیاری را نسبت به وی خیره کرد . او سپس در مسابقات یورو 2000 ، جام جهانی 2002 و یورو 2004 ، موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی انگلستان شد ، و بدین ترتیب وی تنها بازیکن تاریخ انگلستان است که در جام معتبر بین المللی ، موفق به گلزنی شده است . وی در جام جهانی 2006 بدشانس بود و در بازی آخر مرحله گروهی به مصدومیتی سخت دچار شد که وی را تا یک سال از میادین به دور نگاه داشت .



در دوران حضور در تیم ملی ، وی 89 بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرد که از این منظر هفتمین بازیکن پر سابقه از لحاظ تعداد بازی های ملی است ، وی در این تعداد بازی ، 40 بار موفق به گلزنی شده است .


مصدومیت اوون در جام جهانی 2006 ، موجب درگیری و اختلاف زیادی بین فیفا ، اتحادیه فوتبال انگلیس و نیوکاسل شد که سرانجام رای صادره ، منجر به این شد که اتحادیه فوتبال انگلستان میبایست 10 میلیون پوند را به باشگاه نیوکاسل به عنوان غرامت پرداخت کند .


سالهای ابتدایی



اوون در چستر ، چشایر متولد شد ، او فرزند چهارم ژانت و تری اوون بود . پدر وی فوتبالیست بود و بازیکن سابق چسترسیتی و لیورپول بود . او فوتبال خودش را از 7 سالگی زیرنظر پدرش آغاز کرد و روند امیدبخش وی ، ادامه داشت تا آنجا که معروفترین ورزشکار خانواده نام گرفت .

او در تیم دبستان Deeside موفق به زدن 97 گل شد . سپس در سن 8 سالگی به تیم زیر 10 ساله های مولد آلکساندرا پیوست . اوون در اولین بازیش برای مولد موفق به گلزنی شد تا به تیمش در پیروزی 2-0 مقابل رقیب محلی اش کمک کند .


لیورپول


در سن 13 سالگی ، زمان رفتن به دبیرستان ، او باید تصمیم به انتخاب میگرفت ، اوون جوان باید با یکی از باشگاه های خواهان وی قرارداد میبست ، از بین باشگاه های خواهان وی یعنی آرسنال ، چلسی و مالاگا ، او ناگهان با لیورپول قرارداد بست . ( اگرچه وی از کودکی به عنوان یک هوادار اورتون بزرگ شده بود ولی انتخاب وی لیورپول بود ! ) او تحصیل خود را نیز ادامه داد ، باشگاه وی را متقاعد کرد تا ادامه تحصیل خود را lilleshall انجام دهد .


بعد از فارغ التحصیلی از lilleshall، در سن 16 سالگی لیورپول با وی قرارداد امضا کرد و به این ترتیب راهی محل تمرینات جوانان باشگاه لیورپول شد . درخشش او آغاز شد ، در فینال جام حذفی جوانان در سال 1996 ، در بازی مقابل وستهام موفق به گلزنی شد ، در تیم مقابل بازیکنانی چون فردیناند و لمپارد حضور داشتند .



بعد از 4 ماه وی ، در قراردادی زودرس ، در حالی که به تازگی هفدهمین سال تولدش را جشن میگرفت ، در 18 دسامبر 1996 قرارداد حرفه ای خود را امضا کرد .


6 می 1997 در بازی هفته سی هفتم لیگ برتر ، وی اولین بازی خود را برای لیورپول انجام داد و در همان مسابقه موفق به گلزنی شد . این در حالی بود که لیورپول در آن مسابقه با نتیجه 2-1 بازی را به ویمبلدون واگذار کرد .



با مصدومیت رابی فاولر فرصت بزرگی نصیب اوون جوان شد تا در ترکیب اصلی لیورپول حضور یابد ، او در خط حمله قرار گرفت و پشت سر وی پل اینس تازه وارد و مک مانانان بازیساز در فصل 1997-1998 ترکیب لیورپول را کامل کردند .



او در جام یوفا آن سال اولین گل اروپایی اش را برای لیورپول ، مقابل سلتیک به ثمر رساند . و اولین هتریک دوران حرفه ای خود در لیورپول را مقابل گرمیبزی تاون در جام اتحادیه انجام داد .


وی چندی بعد ، مقابل شفیلدیونایتد اولین هتریک لیگ برتری خود را نیز انجام داد ، یک هفته بعد وی دو گل در شکست خانگی 3-2 لیورپول مقابل ساتهمپتون به ثمر رساند .


اوون فصل را با آقای گلی لیگ برتر به همراه دیان دابلین از کاونتری سیتی ، و کریس ساتن از بلکبرن با 18 گل به پایان رساند و در پایان فصل جایزه بهترین بازیکن جوان سال را از آن خود کرد .


فصل 98-99 نیز همانند فصل قبل ، درخشش اوون را در بر داشت ، او در 40 مسابقه برای لیورپول 23 گل به ثمر رساند . با وجود فرم خوب اوون ، لیورپول در آن فصل خوب کار نکرد و نتوانست برای جدال قهرمانی بجنگد ، و تلاش آنها برای رسیدن به جام یوفا با رتبه هفتمی در لیگ بدون نتیجه ماند .



مصدومیت اوون در بازی لیگ مقابل لیدز روز 12 آپریل موجب شد تا فصل درخشان مهاجم جوان ، ناگهان پایان بپذیرد و تا پایان فصل مصدومیت مانع بازی کردن دوباره وی شد .


فصل بعد اوضاع به خوبی دو فصل قبل پیش نرفت و مصدومیت ماه های زیادی وی را حاشیه نشین کرد ، با این وجود اوون توانست 12 گل در طول فصل به ثمر برساند و به لیورپول در رسیدن به جام یوفا کمک کند .


به مسابقات یورو 2000 نزدیک بودیم و اوون همچنان با مصدومیت همسترینگ دست و پنجه نرم میکرد که در این بین وی حتی از دکترباشگاه بایرن مونیخ هانس ویلهلم مولر وولفارت نیز کمک گرفت.


فصل 2000-2001 بهترین فصل اوون همراه با باشگاه لیورپول در طی 7 هفت سال از نظر کسب جام بود ، او کمک زیادی به لیورپول در کسب این 3 جام کرد . لیورپول در این فصل ، جام اتحادیه و جام یوفا و جام حذفی را بدست آورد . قهرمانی در جامی حذفی به کمک اوون حاصل شد ، زیرا وی زننده دو گل دقایق پایانی در بازی مقابل آرسنال بود ، در حالی که تیمش 1-0 بازی را باخته بود ، با گل های خود جام قهرمانی را برای قرمزهای آنفیلد به ارمغان آورد . بعدها این مسابقه را با نام "The Michael Owen Cup Final" نام گذاری کردند !



پیروزی در جام یوفا و جام حذفی به این معنی بود که لیورپول در ابتدای فصل بعد میتواند در جام خیریه و سوپرکاپ اروپا شرکت کند ، و اتفاقا لیورپول هر دو مسابقه را برد !
در جام خیریه ، اوون گل دوم را در پیروزی 2-1 لیورپول مقابل یونایتد به ثمر رساند و سپس در سوپرکاپ اروپا ، گل سوم را در پیروزی مقابل بایرن به ثمر رساند . و به این ترتیب لیورپول تبدیل به اولین تیم انگلیسی شد که موفق شده در یک سال میلادی ( نه یک فصل ) 5 جام را کسب کند ! زمانی که وی موفق شد تیم اولیورکان را در سوپر کاپ اروپا شکست دهد ، سپس یک هفته بعد از آن در مونیخ آلمان بار دیگر این دروازه بان را شکست داد ، او در رقابت های ملی این بار درخشید ! وی در مسابقه آلمان و انگلستان که با پیروزی 5-1 انگلستان به پایان رسید ، توانست 3 بار دروازه اولیورکان را باز کند .


درخشش اوون در این سال تا اندازه ای بود که وی تبدیل به اولین بازیکن انگلیسی طی بیست سال اخیر و تنها بازیکن تاریخ باشگاه لیورپول ، که موفق به کسب جایزه بهترین بازیکن سال اروپا شده است .او در ان سال برای بهترین بازیکن جهان نیز نامزد شد .



چندی بعد او 100مین گلش را برای باشگاه لیورپول در روز 21 دسامبر 2001 به ثمر رساند ، او در مسابقه مقابل وستهام موفق به انجام این امر شد . لیورپول در آن فصل به رتبه دوم در لیگ رسید و مایکل اوون با به ثمر رساندن 28 گل نقشی کلیدی را ایفا کرد .
فصل 2002-2003 بار دیگر با درخشش اوون همراه شد ، آنها فصل را خوب شروع کردند و اوون در طول فصل موفق به زدن 28 گل شد اما چند نتیجه بد در طول فصل ، انها را کورس قهرمانی دور نگاه داشت و به این ترتیب در پایان فصل به رتبه پنجم رسیدند !



با این حال اوون در فینال جام اتحادیه خوش درخشید و موفق به گلزنی در پیروزی 2-0 تیمش مقابل یونایتد شد . ضمن اینکه او در همین فصل 100مین گل تاریخ لیگ برتری خود را به ثمر رساند او مقابل وست بروم این رکورد را بدست آورد .


فصل 2003-2004 باز مصدومیت سراغ اوون امد ولی با این وجود در طول فصل 19 گل به ثمر رساند ، او در 15 فوریه 2004 150مین گلش برای لیورپول را در بازی مقابل پورتسموث جشن گرفت ، ولی در کل این فصل ، فصلی غم انگیز برای وی و لیورپول بود .



بعد از برکناری هولیه از لیورپول ، شایعات مربوط به خروج اوون از باشگاه نیز آغاز شد ، و او در جریان مسابقات لیگ قهرمانان در ابتدای فصل ، از روی نیمکت بازی را دنبال کرد ، تا در صورت انتقال به تیم دیگری فرصت حضور در بازی های اروپایی را دوباره داشته باشد .
در هر صورت ، بهترین گلزن هر فصل باشگاه لیورپول در طی سالهای 1998 تا زمان خروج از باشگاه به پیشنهاد باشگاه رئال پاسخ مثبت داد و به این ترتیب باشگاه رئال مادرید با مبلغ 8 میلیون پوند در 13 آگوست 2004 وی را به خدمت گرفت ، و در کنار آن ، انتونیو نونیز را نیز واگذارکرد.



رئال مادرید


اوون ستاره در لیورپول به رئال پیوست تا روزهای خوب قبلی را تکرار کند ، او شماره 11 رئال را بر تن کرد . فصل برای مایکل خوب شروع نشد ، او به نیمکت ضمیمه شده بود ! و هواداران و نشریات ، از فرم نامناسب وی انتقاد میکردند .

او با حضور در ترکیب تیم ملی در اکتبر 2004 ، روحیه خود را بازیافت و گویی دوباره فرصت درخشش یافت و سرانجام اولین گلش را برای رئال در دیدار مقابل دیناموکیف به ثمر رساند . سپس نوبت به گلزنی در اسپانیا رسید ، وی در پیروزی 1-0 تیمش مقابل والنسیا تک گل رئال را به ثمر رساند . روزهای خوب ادامه داشت و روند گلزنی اوون هم همینطور .. او در سه بازی از 4 مسابقه بعدی نیز گلزنی کرد ، تا در 7 مسابقه پیاپی ، 5 گل در کارنامه داشته باشد .


او فصل را با 13 گل در لالیگا به پایان رساند ، و بهترین نسبت گلزنی با توجه به آمار دقایق حضور در زمین نیز به نام وی ثبت شد .


به دنبال قرارداد رئال با دو بازیکن تهاجمی برزیلی یعنی باپتیستا و روینیو در تابستان 2005 ، اوون تصمیم به ترک رئال گرفت و در تابستان آن سال دوباره به انگلستان برگشت ، او در طول این مدت برای رئال در 41 مسابقه 18 گل را به ثمر رساند .


نیوکاسل یونایتد


در 24 آگوست 2005 ، نیوکاسل با ثبت یک رکورد باشگاهی ، توانست اوون را با مبلغ 16.8 میلیون پوند از رئال خریداری کند . این در حالی بود که هر دو باشگاه شهر لیورپول نیز به دنبال وی بودند اما نتوانستند روی مبلغ درخواستی رئال توافق کنند .


در حالی که کمتر از یک سال به جام جهانی 2006 باقی مانده بود ، اوون با درک این موضوع تصمیم به ترک رئال برای حضور در ترکیب ثابت گرفت ، و نیوکاسل تیمی بود که او انتخاب کرد تا 31 آگوست قرارداد 4 ساله کلاغ ها با وی امضا شود . به این تریب در روز معرفی اوون به هواداران در ورزشگاه سنت جیمزپارک ، 20000 هوادار حضور وی را جشن گرفتند .
بعد از عقد قرارداد با کلاغ ها ، اوون در تمرینات پیش فصل دچار آسیب دیدگی از ناحیه ران پا شد که باعث شد ابتدای فصل را از دست بدهد .


او سرانجام اولین گلش را در دومین بازیش برای باشگاه راه راه پوش به ثمر رساند ، دومین گل وی در اولین پیروزی فصل نیوکاسل مقابل بلکبرن در روز 18 سپتامبر رقم خورد .


17 دسامبر بود که اوون موفق شد اولین هتریک خود با پیراهن نیوکاسل را جشن بگیرد ، وی در بازی مقابل وستهام که با پیروزی 4-2 نیوکاسل همراه شد ، موفق به زدن 3 گل شد . این 3 گل یک هتریک کامل بود چرا که هر 3 گل وی متفاوت بود ! یکی با پای راست ، دیگری با سر و دیگری پای چپ !


روز 31 دسامبر اوون دچار مصدومیت سختی شد ، یکی از استخوان های پای وی در جریان دیدار با تاتنهام به سختی شکسته شد طوری که وی مجبور به عمل جراحی برای ترمیم شکستگی شد . تا بدین ترتیب پروسه معالجه خود را بهبود بخشد .


ابتدا اعلام شد که اوون در اواخر ماه مارچ شرایط بازی را پیدا خواهد کرد اما شرایط بهبودی ، خیلی خوب پیش نرفت و وی باز هم حاشیه نشین ماند ، اما سپس اعلام شد که وی در هفته های پایانی میتواند تیمش را همراهی کند . بدین ترتیب اوون دوباره توانست برای کلاغ ها در آن فصل به میدان برود .


وی در روز 29 آپریل در بازی مقابل بیرمنگام از دقیقه 62 وارد زمین شد اما در پایان ، اعلام کرد که احساس خوبی در پای خود حس نمیکند ، و 100% اماده نیست . به این ترتیب بود که فصل برای وی تمام شد و نتوانست در بازی آخر فصل برای نیوکاسل به میدان برود .
مصدومیت از ناحیه لیگامنت زانوی راست در جریان بازی آخر مرحله گروهی جام جهانی 2006 مقابل سوئد باعث شد تا مایکل نزدیک به 1 سال درگیر مصدومیت باشد .


مصدومیتی که حاشیه های زیادی را به دنبال داشت ، زیرا طبق قوانین موجود در فیفا ، اگر بازیکنی در طی ماموریت ملی خود ، دچار مصدومیت شود ، اتحادیه فوتبال آن کشور باید غرامت حاصل از این مصدومیت را به باشگاه مالک بازیکن پرداخت کند .



نیوکاسل نیز در این مورد از حف خود پا پس نکشید و با پیگیری این موضوع در فیفا و اتحادیه فوتبال انگلستان سعی در گرفتن غرامت در مورد مصدومیت اوون داشت ، مصدومیتی که باعث میشد مهاجم گران قیمت خود را برای فصل جاری لیگ انگلستان و کاپ های داخلی تا مدت ها در اختیار نداشته باشند . به این ترتیب اعلام شد که FAباید 50000 پوند از 110هزار پوند حقوق هفتگی اوون را در طی این مدت پرداخت کند . اگرچه که گویا نیوکاسل بعد از آن غرامت بیشتری را نیز از اتحادیه فوتبال انگلستان دریافت کرد تا به نوعی این خسارت را از لحاظ مالی جبران کرده باشد .


واکنش دیگر باشگاه نیوکاسل نسبت به این مصدومیت ، خرید مهاجم دیگری برای جایگزینی اوون بود، آنها اوبافمی مارتینز را با قیمت 10 میلیون پوند به خدمت گرفتند .


با این حال فشار زیادی رو باشگاه نیوکاسل بود ، آنها باید حقوق سنگین 6.2 میلیون پوندی اوون را در حالی که مصدوم بود پرداخت میکردند و از طرفی خرج مربوط به بهبودی و اعمال بدنسازی برای وی نیز وجود داشت .


در این بین ، انها همچنان درگیرو دار و کشمکش بین فیفا و اتحادیه در پرداخت غرامت بودند ، موضوعی که مدت ها دنبال میشد .


12 فوریه 2007 ، اوون تمرینات سبک خود را آغاز کرد ، در این روز بود که تصاویری از آغاز تمرینات اوون و دویدن وی در باشگاه منتشر شد .


10 آپریل 2007 سرانجام بازگشت اوون به میادین پشت درهای بسته رقم خورد ، وی در بازی دوستانه مقابل گرتنا در زمین حاضر شد و حتی موفق به گلزنی نیز شد .
و بالاخره اولین بازی رسمی اوون برای نیوکاسل بعد از حدود یک سال دوری ، 30 آپریل 2007 مقابل ریدینگ رقم خورد . او در جریان شکست 1-0 تیم مقابل ردینگ ، 90 دقیقه در زمین حضور داشت و یک گل نیز به ثمر رساند که آفساید اعلام شد .


در بازی بعد روز 13 می مقابل واتفورد ، اوون به میدان رفت ولی در این مسابقه در برخورد با هم تیمی خود ، متی پتیسن ، دچار بیهوشی شد .


9 می 2007 ، با انتشار شایعه ای مبنی بر اینکه با توجه به بندی از قرارداد اوون ، وی میتواند در پایان فصل 2006-2007 از نیوکاسل جدا شود ، و یه یکی از تیم های خواهانش یعنی آرسنال ، چلسی ، لیورپول و یا یونایتد بپیوندد . این مسئله واکنش فردی شفرد رئیس هیئت مدیره نیوکاسل را در پی داشت که موجب عصبانیت وی شد .

بعد از انتشار این اخبار ، شفرد به اوون هشدار داد " قدری وفادارای را ثابت کن ! " و به وی هشدار داد که هیچ یک از Big Four خواهان وی نیستند .


شفرد همچنین در اظهار نظری جالب اعلام کرد که اگرچه از مدیربرنامه های اوون نفرت دارد ! اما خود اوون را ستایش میکند و وی را پسرک جوان خوبی میداند !


روز 10 ژوئن 2007 بعد از انتخاب آلاردیس به عنوان سرمربی نیوکاسل ، او در اظهار نظری راجع به ترک نیوکاسل توسط اوون گفت : " وجود آن بند در قرارداد واقعا آزاردهنده است و من میترسم که باشگاه فاقد قدرت لازم برای جلوگیری از خروج اوون از باشگاه باشد . "


با این حال سرانجام 12 جولای 2007 ، اوون اعلام کرد که باز هم در نیوکاسل خواهد ماند . او در اظهار نظری گفت : من در حال حاضر مطمئن هستم که اینجا مکانی است که باید در آن حضور داشته باشم و نمیتوانم جایی دیگر را تصور کنم که نسبت به اینجا خوشحال تر باشم !


17 جولای 2007 وی در دیدار دوستانه مقابل هارتلپول یونایتد موفق به گلزنی برای نیوکاسل شد . چند روز بعد اوون در جریان تمرینات دوباره از ناحیه ران پا دچار مصدومیت شد ، و سپس آلاردیس تصدیق کرد که این مصدومیت وی را از مسابقات ابتدای فصل به دور نگاه خواهد داشت ، مصدومیتی که برای بار اول اتفاق نمی افتاد !


13 آگوست 2007 زمان بازگشت دوباره وی به میادین بود ، وی موفق شد ریکاوری دوران مصدومیت را پشت سر بگذارد و خود را برای بازی بعدی مقابل ویلا و همچنین بازی های ملی پیش رو آماده کند .


29 آگوست 2007 اوون موفق شد در دیدار جام اتحادیه مقابل بارنزلی اولین گل خود را برای نیوکاسل بعد از دسامبر 2005 به ثمر برساند. سه روز بعد در جریان دیدار لیگ مقابل ویگان ، یک گل 3 امتیازی دقایق پایانی به ثمر رساند .


درخشش نسبی اوون ادامه داشت تا اینکه در اواخر سپتامبر اعلام شد ، اوون نیاز به یکی عمل فوری به دلیل مشکل در Hernia دارد . که میتواند حداقل 1 ماه وی را از میادین به دور نگاه دارد !


بعد از بازگشت از عمل اوون شروع خوبی داشت ، در بازی مقابل اورتون بعد از تعویض در نیمه دوم ، موفق شد گل تیمش را وارد دروازه اورتون کند تا پیروزی شیرینی را برای نیوکاسل به ارمغان آورد .


نوامبر 2007 اوون ، اوون در جریان ماموریت ملی خود دچار کشیدگی عضله ران شد که باعث شد وی 6 هفته از میادین به دور باشد ، این مصدومیت صدای اعتراض آلاردیس را نیز درآورد ، وی معتقد بود نباید ربسک میشد و به اوون در یک بازی نه چندان حساس دوستانه مقابل استرالیا میدان داد .


بعد از حدود سه ماه عدم موفقیت در گلزنی ، وی در بازی تکراری جام حذفی در ژانویه 2008 در بازی که کیگان مربی نیوکاسل بود ، موفق به زدن گل دوم تیمش شد ، آنها آن مسابقه را 4-1 مقابل استوک پیروز شدند.



19 ژانویه 2008 ، کیگان اوون را به عنوان کاپیتان تیمش برگزید ، وی روز سوم فوریه اولین گل خود را در مسابقات لیگ در سال 2008 به ثمر رساند ، 22 مارچ 2008 وی در پیروزی 2-0 مقابل فولام که اولین پیروزی کیگان با نیوکاسل در دوره مربیگری جدیدش بود ، دوباره در نقش گلزن ظاهر شد .


روزهای درخشش اوون ادامه داشت و تا روز 5 اپریل در 6 بازی قبلی ، نیوکاسل 4 برد و 2 تساوی کسب کرده بود که اوون در این 6 بازی موفق به زدن 6 گل شد . و به این ترتیب نیوکاسل توانست خود را به نیمه های بالاتر جدول برساند .

اوون در بازی پایانی فصل مقابل اورتون در شکست 3-1 تیمش نیز موفق به گلزنی شدتا فصل را با 11 گل به پایان برساند ، اما با این حال نیوکاسل نتوانست به رتبه ای بهتر از سیزدهمی دست یابد .


اوون تمامی تمرینات و مسابقات پیش فصل 2008-2009 را به دلیل مصدومیت از دست داد ، مصدومیتی که باعث شده بود دو مسابقه دوستانه ملی مقابل ترینیداد و آمریکا را در می 2008 نیز از دست دهد !


مصدومیت ساق پا باعث شد تا وی بازی ابتدای فصل مقابل یونایتد در الدترافورد را که با تساوی 1-1 خاتمه یافت را از دست دهد ، 23 اگوست 2008 در دومین بازی نیوکاسل موفق شد به میادین بازگردد ، او در این بازی که مقابل بولتون برگزار میشد در دقیقه 53 وارد زمین شد و دقیقه 71 گل پیروزی بخش تیمش را وارد دروازه حریف کرد و بازی با همان نتیجه 1-0 خاتمه یافت .


سه روز بعد در بازی جام اتحادیه مقابل کاونتری سیتی به عنوان یار تعویضی از روی نیمکت وارد زمین شد و گل پیروزی بخش تیمش را در پیروزی 3-2 به ثمر رساند ، وی در این فصل در طول 12 بازی لیگ 4 گل به ثمر رساند .


با توجه به فوانین ترانسفر ، قرارداد اوون در انتهای فصل به اتمام می رسید و وی میتوانست در انتهای فصل بطور آزاد به تیم دیگری بپیوندد . و حتی میتوانست قرارداد خود را باشگاه دیگری در ژانویه به امضا برساند .


22 دسامبر 2008 وی از تمدید قرارداد خود با نیوکاسل سرباز زد اما اعلام کرد در ژانویه نیوکاسل را ترک نخواهد کرد و صحبت های پیرامون قراردادش را به انتهای فصل و زمان اتمام قرارداد خود موکول میکند .


15 می دیلی اکسپرس اعلام کرد : اوون پیشنهادی از باشگاه های لیگ برتری ندارد ، و عملا باید گفت که دوران موثر حضور اوون در میادین به اتمام رسیده است و وی به بازنشستگی نزدیک شده است .


بعد از فصل فاجعه آمیز نیوکاسل ، شیرر همبازی سابق اوون سرمربیگری کلاغ ها را در 8 بازی آخر بر عهده گرفت اما او نیز نتوانست کاری از پیش ببرد و در بازی پایانی فصل روز 24 می ، آنها بعد از 15 سال از لیگ برتر سقوط کردند و به دسته اول رفتند .


22ژوئن اوون تصدیق کرد که دیگر برای نیوکاسل بازی نخواهد کرد و قرارداد خود را تمدید نمیکند و منتظر پیشنهادات لیگ برتری ، یا باشگاه های خارجی سطح بالا است . و اشاره شده که تا 30 ژوئن که قراردادش تمام میشود ، با باشگاه های دیگر برای قرارداد بستن مذاکره نخواهد کرد .



منچستریونایتد



فصل 2009 -2010

روز سوم جولای 2009 ، ناگهان اعلام شد که فرگوسن به اوون علاقمند است و سپس خیلی زود اعلام شد که مایکل اوون ستاره اسبق لیورپول با قراردادی 2 ساله به یونایتد پیوسته است . او پیراهن با ارزش و تاریخی 7 یونایتد را بر تن کرد که پس از عزیمت رونالدو به رئال خالی بود ، این پیراهن در طول تاریخ باشگاه یونایتد ، بر تن بزرگانی همچون کانتونا ، رابسون ، بکهام و بست بوده است .

اوون اولین گل خود را برای یونایتد در اولین بازی خودش به ثمر رساند ، وی در دیدارهای دوستانه پیش فصل در آسیا ، در مقابل منتخب مالزی در نیمه دوم وارد زمین شد و دقیقه 84 موفق به گلزنی شد . او در ادامه تور یونایتد سه گل دیگر نیز به ثمر رساند .


او اولین بازی رسمی خود را برای یونایتد در لیگ برتر و در هفته اول فصل 2009-2010 انجام داد ، او در نیمه دوم بازی بیرمنگام وارد بازی شد تا با پیراهن یونایتد اولین بازی خود را انجام دهد .


22 آگوست 2009 او اولین گل خود را برای یونایتد در لیگ به ثمر رساند ، در پیروزی 5-0 مقابل ویگان ، اوون زننده یکی از گل ها بود .


اما اوون اولین گل خود را در الدترافورد برای یونایتد ، در پیروزی دراماتیک 4-3 در دقیقه ششم وقت اضافه مقابل همشهری به ثمر رساند تا پیروزی شیرینی را به اردو یونایتد بیاورد .


گل اوون در داربی آن سال ، به این معنی بود که اوون در 4 داربی مهم اروپا موفق به گلزنی شده است ، ال کلاسیکو ، داربی شهر منچستر ، داربی مرسی ساید و داربی شمال شرق انگلستان معروف به داربی Tyne-Wear .



اوون در مورد این گل اعلام کرد که یکی از مهمترین لحظه های فوتبالش بوده است .
اوون سپس در جام اتحادیه درخشید و در پیروزی 2-0 مقابل بارنزلی ، زننده گل شد تا تیمش را به صعود به دور بعد کمک کند ، اوون سپس فرصت یافت تا در لیگ قهرمانان نیز در نقش گلزن ظاهر شود ، او در تساوی خانگی 3-3 مقابل زسکامسکو ، زننده گل اول تیمش بود .
آرزوهای اوون برای حضور دوباره در ترکیب دن فابیو ، کم کم در حال تحقق بود ، او در بازی 8 دسامبر 2009 مقابل وولفسبورگ ، در لیگ قهرمانان موفق به هتریک شد تا یونایتد 3-1 حریف آلمانی را در خانه مغلوب کند .


28 فوریه 2010 ، فینال جام اتحادیه بار دیگر شاهد درخشش اوون بود ، وی کمک کرد تا یونایتد به مقام قهرمانی این جام دست یابد و در فینال نیز گل اول تیمش را به ثمر رساند ولی در پایان نیمه اول از ناحیه همسترینگ دچار مشکل شد و رونی جای وی را پر کرد . مصدومیت اوون سخت بود و سپس 5 مارچ اعلام شد که وی نیاز به عمل جراحی دارد و بدین ترتیب وی ادامه فصل را از دست داد .



فصل 2010 -2011


اوون بازگشت خود از مصدومیت را با گلزنی در بازی مقابل منتخب لیگ ایرلند در ورزشگاه آویوا حشن گرفت .


سپس 22 سپتامبر 2010 ، اوون اولین گل رسمی خود را در فصل جدید در بازی مقابل اسکانتروپ در دور سوم جام اتحادیه به ثمر رساند که با پیروزی 5-2 یونایتد همراه شد . سپس وی اولین گل لیگ خود را در فصل جدید ، چند روز بعد به ثمر رساند ، وی در تساوی 2-2 مقابل بولتون زننده گل تساوی بخش یونایتد شد .


29 ژانویه 2011 اولین گل اوون برای یونایتد در سال جدید میلادی بود که با پیروزی 2-1 یونایتد در ورزشگاه سنت مری مقابل ساوتهمپتون در بازی دور سوم جام حذفی رقم خورد .
25 فوریه بود که فرگوسن در مصاحبه ای اعلام کرد که اوون نقش کلیدی در ادامه فصل یونایتد ایفا میکند که نمیتوان آن را انکار کرد ، او در بازی 19 مارچ مقابل بولتون توانست دوباره به ترکیب یونایتد باز گردد و روی نیمکت ذخیره ها در بازی مقابل بولتون قرار گیرد .


در بازی هفته سی هفتم لیگ برتر ، اوون به حداقل تعداد بازی های در لیگ رسیده بود تا بتواند مدال قهرمانی را به عنوان بازیکن در طول دوران حضور خود در لیگ برتر برای اولین بار کسب کند ، و این اتفاق با تساوی 1-1 مقابل بلکبرن افتاد !


به این ترتیب اوون نیز بعد از سالها حضور در لیگ برتر ، موفق به کسب قهرمانی در انگلستان شد ، وی در بازی آخر فصل مقابل بلکپول نیز موفق به گلزنی شد . یونایتد در آن مسابقه 4-2 پیروز شد و اوون زننده یکی از گلهای تیمش بود .
او در بازی فینال لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا روی نیمکت قرار گرفت اما از وی استفاده نشد ، با این حال وی در پایان این فصل قرارداد خود را برای یک فصل دیگر با یونایتد تمدید کرد .



2011-2012



اولین بازی فصل اوون ، در مسابقه مقابل لیدز در دور سوم جام اتحادیه رقم خورد ، وی در پیروزی 3-0 تیمش ، دو گل اول مسابقه را به ثمر رساند .
دومین مسابقه اوون نیز در جام اتحادیه رقم خورد . او در بازی مقابل آلدرشات در دور چهارم به میدان رفت و این بار زننده گل دوم تیمش بود تا به پیروزی 3-0 تیمش کمک کرده باشد .
2 نوامبر 2011 ، وی در بازی مقابل اوتلول گالاتی مصدوم شد و در همان 10 دقیقه ابتدایی تعویض شد ، مصدومیتی که وی را بیش از 3 ماه از میادین به دور نگاه داشته است .


تیم ملی انگلستان



اوون در سطح ملی درخشش خوبی را در شروع کار داشت ، او در تیم زیر 20 ساله های انگلیس در قالب مسابقات جام جهانی جوانان در سال 97 ، به میدان رفت و سه گل در 4 مسابقه به ثمر رساند. درخشش او ادامه داشت و سپس اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان در بازی مقابل شیلی در فوریه 1998 انجام داد . حضور در این مسابقه به این معنی بود که وی در قرن بیستم تبدیل به جوانترین بازیکنی شد که پیراهن تیم ملی انگلستان را بر تن میکند ، او در هنگام آن مسابقه 18 سال و 59 روز داشت .

جوانی و طراوت اوون همراه با اشتیاق و سرعت و استعدادهای وی ، او را خیلی زود در سراسر جهان تبدیل به چهره ای شناخته شده کرد . و این گونه بود که خیلی از طرفداران ، امید زیادی برای داشتن یک بازیکن کلاس جهانی در ترکیب تیم ملی پیدا کردند .



مایکل جوان اولین گل ملیش را مقابل مراکش در بازی دوستانه به ثمر رساند ، گلی که وی را تبدیل به جوانترین گلزن تاریخ انگلستان معرفی کرد . رکوردی که در سال 2003 توسط وین رونی شکسته شد .


وی توسط گلن هادل سرمربی وقت انگلستان در سال 1998 ، برای جام جهانی انتخاب شد و در دو بازی اول روی نیمکت بود ، بازی دوم در نیمه دوم به زمین آمد و در شکست 2-1 انگلستان مقابل رومانی ، گل تیمش را به ثمر رساند تا اعتماد هادل را کسب کند و در بازی بعد از ابتدا به میدان برود . در بازی اول دور حذفی مقابل آرژانتین ، هادل وی را از ابتدا به میدان فرستاد ، اوون جوان در آن مسابقه یک گل انفرادی فوق العاده به ثمر رساند ، وی با عبور از آیالا و خوزه چامات ، توانست از نزدیکی های محوطه جریمه ضربه زیبایی را روانه گوشه دروازه کند که موجب گل زیبایی شود . انگلستان در آن مسابقه در ضربات پنالتی باخت و حذف شد اما در پایان آن سال ، اوون با درخششی که در جام جهانی داشت ، تحسین های بسیاری را از آن خود کرد و نگاه های زیادی به وی معطوف شد ، تا جایی که اوون جوان در سال 1998 ، جایزه شخصیت ورزشی برتر سال را از B-B-C دریافت کرد.



مایکل در یورو 2000 ، جام جهانی 2002 و یورو 2004 نیز بازی کرد و موفق به گلزنی شد تا تنها بازیکن تاریخ انگلستان لقب گیرد که در 4 تورنمنت معتبر بین المللی گل زده است . او حتی در جام جهانی 2006 نیز در ترکیب تیم ملی انگلستان حضور داشت اما مصدومیت مانع از ادامه حضورش شد تا به انگلستان بازگردد .


در آپریل 2002 ، در بازی دوستانه انگلستان مقابل پاراگوئه ، اوون کاپیتان تیم ملی انگلستان انتخاب شد ، زیرا بکهام در آن زمان مصدوم بود و اوون به عنوان کاپیتان تیم انتخاب شد . تا لقب جوانترین کاپیتان انگلستان بعد از بابی مور در سال 1963 را از ان خود کند .

جام جهانی 2006 ، مسابقاتی خوب برای اوون نبود ، او در دو بازی اول مقابل پاراگوئه و ترینیداد حضور داشت اما موفق به گلزنی شد ، در بازی سوم نیز از ابتدا به میدان رفت اما تنها بعد از 51 ثانیه ، دچار مصدومیت از ناحیه زانو شد که مجبور شد با برانکارد از زمین خارج شود و سپس به انگلستان برگردد تا داستان این جام نیز برای وی تمام شد .


اوون روز 6 سپتامبر 2006 ، پای خود را به دکتر ریچارد استیدمن سپرد تا زیر تیغ عمل جراحی قرار گیرد ، عملی که وی را تا آپریل 2007 دور از میادین نگه میداشت . چند ماه بعد او در لیست تیم ملی ب انگلستان برای دیدار با آلبانی قرار گرفت ، سپس نام او در لیست کلی تیم ملی برای بازی مقابل برزیل و استونی نیز دیده شد ، او در مورد این موضوع ادعا کرد که : " کاملا شرایط خوبی دارد و احساس امادگی دارد که اگر به وی فرصت داده شود ، سعی میکند از آن به خوبی استفاده کند " .


آخرین گل های ملی اوون مقابل روسیه در 12 سپتامبر 2007 رخ داد ، که 2 گل اوون به پیروزی 3-0 انگلستان کمک کرد . این دو گل موجب شد تا اوون تبدیل به اولین بازیکن تاریخ انگلستان شود که در دو ورزشگاه ویمبلی و ویمبلی جدید گلزنی کرده است .



تا تاریخ 26 آگوست 2008 او 89 بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرد ، اتفاقی که بعد از آن دیگر هرگز رخ نداد ، او در این مدت 20 بار موفق به گلزنی شد تا در لیست برترین گلزنان ملی انگلستان ، بعد از سربابی چارلتون (49) ، گری لینه کر (48) ، جیمی گریوس (44) ، در رتبه چهارم قرار گیرد . او در طی این مدت 7 بار بازوبند کاپیتانی نیز بر بازو بست .


سپس اوضاع برای اوون خیلی خوب پیش نرفت ، ظهور ستاره هایی همچون رونی و درخشش او و والکات و .. ، و البته استفاده از سیستم 4-5-1 توسط کاپلو ، کار را برای اوون سخت تر کرد ، تا جایی که وی در لیست کاپلو برای مسابقات مقدماتی جام جهانی قرار نگرفت ، اگرچه که وی فرم خوبی را از خود در نیوکاسل ته جدولی به نمایش گذاشته بود و به اعتقاد بسیاری از هواداران و کارشناسان ، دن فابیو باید از وی استفاده میکرد .



در نوامبر 2008 برای بازی دوستانه مقابل آلمان ، باز هم کاپلو از اوون استفاده نکرد ، این در حالی بود که امیل هسکی و وین رونی نیز به دلیل مصدومیت حاضر نبودند ، با این وجود ، کاپلو اعلام کرد که از اوون چشم پوشی نکرده است و اوون نیز همچنان میتواند یکی از گزینه های وی برای آینده باشد .


حضور در لیست کاپلو فقط به این شرط بود که اوون به مقدار کافی و هر هفته به میدان برود ، با این حال وی در فصل 2009 -2010 ، فرم خوبی را در دقایق کوتاه حضور در یونایتد داشت که اغلب هم بصورت تعویضی بود ، تا شاید امیدی برای حضور در لیست جام جهانی 2010 داشته باشد ولی مصدومیت همسترینگ در فینال جام اتحادیه شانس های وی را نقش بر آب کرد .



زندگی شخصی


14 فوریه 2004 ، اوون با Louise Bonsall نامزد کرد و 24 ژوئن 2005 ، با وی ازدواج کرد . انها تصمیم گرفتند که ابتدا مراسم عروسی خود را در خانه خودشان برگزار کنند ولی بعدا بنا به دلایلی این تصمیم عوض شد و در جایی دیگر مراسم خود را برگزار کردند .


روز اول می 2003 ، دختر اول آنها به نام Gemma Rose به دنیا آمد ، 6 فوریه 2006 نیز پسر آنها به دنیا آمد ، که نامش را James Michael نهادند . فرزند سوم آنها نیز دختر بود ، Emily May روز 29 اکتبر 2007 به دنیا آمد . 26 فوریه 2010 ، فرزند چهارم آنها ، به دنیا آمد ، نام وی را Jessica گذاشتند .


اوون صاحب تعداد زیادی اتوموبیل و هلیکوپتر است ، او همچنین از مسابقات اسب دوانی و قمار بازی لذت خاصی میبرد . او مالک اسب های بسیاری است که توسط تام داسکومب تربیت میشوند .


اوون زمانی اعلام کرد که دوست دارد در پایان دوران بازنشستگیش ، بتواند برای تیم چسترسیتی جایگاهی را بر عهده بگیرد ، زیرا این همان تیمی بود که در انجا بزرگ شد و البته پدرش نیز بازیکن سابق آنها بوده است .



افتخارات



قهرمانی در جام حذفی 2001 – لیورپول
قهرمانی جام اتحادیه 2001 و 2003 – لیورپول
جام خیریه 2001- لیورپول
جام یوفا و سوپر کاپ اروپا 2001 – لیورپول
لیگ برتر انگلستان 2011 – منچستریونایتد
جام خیریه 2011 – منچستریونایتد
جام اتحادیه 2010 – منچستریونایتد



برنده جایزه شخصیت برتر ورزشی از نگاه B-B-C
برنده توپ طلای اروپا
برنده بهترین بازیکن جوان انگلستان
بهترین بازیکن جوان جام جهانی
برنده بهترین بازیکن ماه لیگ برتر انگلستان
حضور در تیم منتخب لیگ برتر انگلستان
بهترین بازیکن جام اتحادیه

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط mohsen_united در تاریخ 1348/10/11 و 13:37 دقیقه ارسال شده است

مایکل جیمز اوونشکلکبازیکن عالی هستش ولی حیف که زیاد مصدوم میشه

این نظر توسط Mohsen در تاریخ 1348/10/11 و 14:04 دقیقه ارسال شده است

kheili ba roozaye khoobesh fasele dare
mersiiii


کد امنیتی رفرش
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 98
  • تعداد اعضا : 1022
  • آی پی امروز : 297
  • آی پی دیروز : 157
  • بازدید امروز : 564
  • باردید دیروز : 832
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,398
  • بازدید ماه : 2,398
  • بازدید سال : 130,987
  • بازدید کلی : 1,719,029
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2