loading...
منچستريونايتد Manchester United
رامین بازدید : 502 جمعه 08 اردیبهشت 1391 نظرات (6)

دانیل نای تاکی منسا "دنی " ولبک (Daniel Nii Tackie Mensah "Danny" Welbeck ) متولد 26 نوامبر 1990 است . وی هم اکنون در باشگاه منچستریونایتد توپ میزند و در تیم ملی انگلستان نیز عضویت دارد، پست اصلی وی مهاجم است ولی در کناره ها به عنوان وینگر نیز میتواند بازی کند .

ولبک کار خود را از آکادمی یونایتد آغاز کرد و پیشرفت خود را ادامه داد تا اینکه در سال 2008 اولین بازیش را انجام داد ، او با یونایتد به مقام قهرمانی جام اتحادیه در سال 2009 و جام باشگاه های جهان در سال 2008 رسید ، و سپس به صورت قرضی به تیم های پرستون نورث اند و ساندرلند پیوست .
ولبک تجربه بازی در تمامی تیم های پایه انگلستان را دارد ، او برای تیم های زیر 17 سال ، زیر 18 سال ، زیر 19 و زیر 21 سال انگلستان بازی کرده است و اولین بازی ملی برای تیم بزرگسالان را در مارچ 2011 انجام داد که مقابل غنا بود .



ابتدای دوران حرفه ای



دنیل از والدین غنایی در شهر منچستر متولد شد ، و خیلی زود در سن 6 سالگی به اکادمی باشگاه یونایتد پیوست و در فصل 2005-2006 به تیم زیر 18 ساله ها پیوست . 8 آپریل 2006 در حالی که کمتر از 18 سال داشت اولین بازیش را برای این تیم انجام داد ، وی مقابل ساندرلند در لیگ به میدان رفت . و در بازی بعد به عنوان یار تعویضی به میدان آمد . در دو بازی اخر فصل نیز نام وی در بین ذخیره ها دیده میشد اگرچه از وی استفاده نشد .


در فصل بعد برای تیم زیر 18 ساله ها 28 بازی انجام داد و 9 گل به ثمر رساند . درخشش وی در جام حذفی جوانان نیز وجود داشت و در 8 بازی ، یک گل به ثمر رساند و کمک کرد تا تیمش به فینال راه یابد . او نمایش خوبی را از خود نشان داد در حالی که از اکثر بازیکنان تیم حدود 2 سال کوچکتر بود ولی پیشرفتش قابل ملاحظه بود .



اولین قرارداد ولبک در جولای 2007 امضا شد و ولبک فصل 2007-2008 را در تیم زیر 18 ساله ها شروع کرد ، اما خیلی سریع به تیم رزروها پیشرفت کرد . و بازی های زیادی را به عنوان یار تعویضی در آن تیم انجام داد . در ژانویه 2008 نام وی در لیست اعزامی بازیکنان یونایتد به عربستان برای دیدار خداحافظی سامی الجابر دیده میشد . و به این ترتیب بود که اولین بازی وی برای یونایتد در همین مسابقه روز 21 ژانویه ثبت شد ، دنی در این مسابقه به جای اندرسون در دقیقه 65 وارد زمین شد .

 

ولبک در همان دقایق حضور نیز فرصت این را داشت تا بازی را به تساوی بکشاند ، زیرا در آخرین دقیقه مسابقه درون محوطه جریمه متوقف شد ولی پنالتی بدست آمده را به بیرون زد !



بعد از این مسابقه ، سرآلکس 25 ژانویه اعلام کرد که ولبک میتواند در ادامه فصل به کمک یونایتد بیاید و در بازی های بیشتری برای یونایتد نقش ایفا کند حتی فرگی در گفته های خود در 9 فوریه اظهار داشت که ولبک میتواند در داربی منچستر به عنوان یار اصلی به میدان برود که در نهایت این موضوع تحقق نیافت.


سرانجام اولین بازی رسمی ولبک برای یونایتد در دور سوم جام اتحادیه مقابل میدلزبورو ثبت شد ، یونایتد در آن مسابقه 3-1 پیروز شد اما ولبک موفق به گلزنی نشد . او در بازی دور چهارم مقابل کیوپی آر نیز فرصت بازی پیدا کرد و در دقیقه 72 جای پوسیبون را در ترکیب یونایتد گرفت و تنها چند دقیقه بعد از ورودش به زمین موفق شد یک ضربه پنالتی را برای یونایتد کسب کند که توز این ضربه را تبدیل به گل کرد.



ولبک اولین بازی لیگ برتری خود را برای یونایتد در 15 نوامبر 2008 انجام داد که در این مسابقه ، دقیقه 63 به جای پارک وارد زمین شد و در اولین بازی خود در لیگ برتر ، با یک شوت زیبا از فاصله 30 متری موفق به گلزنی شد . این گل چهارمین گل از پنج گل یونایتد در این مسابقه بود .


مسابقه بعدی ولبک برای یونایتد در دور سوم جام حذفی مقابل ساوتهمپتون بود ، ولبک در پیروزی 3-0 یونایتد مقابل حریف ، گل اول تیمش را وارد دروازه حریف کرد .



او به گلزنیش در این جام ادامه داد و در بازی مقابل داربی کانتی در دور پنجم نیز موفق به گل زدن شد .


23 سپتامبر 2009 ، اولین گل فصل 2009-2010 ولبک برای یونایتد و اولین گل وی در جام اتحادیه رقم خورد ، دنی در پیروزی 1-0 یونایتد مقابل وولوز تک گل تیمش را به ثمر رساند .


27 اکتبر 2009 ، وی بار دیگر در جام اتحادیه گل زنی کرد و در مسابقه مقابل بارنزلی که به پیروزی 2-0 یونایتد ختم شد ، گل اول تیمش را با ضربه سر وارد دروازه حریف کرد . و 25 نوامبر وی اولین بازیش را در باخت 1-0 مقابل بشکیتاش در لیگ قهرمانان انجام داد .


11 دسامبر 2009 تائید شد که ولبک قرارداد جدیدی را با یونایتد به امضا رسانده است که او را تا سال 2013 در یونایتد نگاه خواهد داشت .



دوران قرضی



25 ژانویه اعلام شد که ولبک ادامه فصل را به صورت قرضی به تیم پرستون نورث اند که سرمربیگری آن را پسر سرآلکس فرگوسن بر عهده داشت میپیوندد ، وی در طول حضور دوران قرضی اش در پرستون 8 بازی انجام داد و موفق به زدن 2 گل شد ، ولی دوباره زانوی وی آسیب دید و مصدومیتی بود که نیاز به عمل جراحی داشت ، به همین علت دنی 16 مارچ قرارداد قرضی خود را با پرستون به اتمام رساند و برای بازیابی سلامتی و تکمیل مراحل پزشکی خود به یونایتد بازگشت .


12 آگوست 2010 ، استیو بروس مربی وقت ساندرلند ، دنی ولبک را به عنوان هشتمین بازیکنی که ساندرلند در تابستان 2010 جذب کرده است ، به خدمت گرفت ، البته قرارداد دنی قرضی بود و تا پایان فصل 2010 -2011 اعتبار داشت .


14 آگوست اولین بازی ولبک برای ساندرلند ثبت شد ، در مسابقه مقابل بیرمنگام دقیقه 83 جای دارن بنت را در زمین پر کرد . چند ماه بعد ، 14 نوامبر بود که اولین گل ولبک برای ساندرلند رقم خورد ، او در پیروزی خیره کننده 3-0 خارج از خانه ساندرلند مقابل چلسی ، یکی از گل های تیمش را به ثمر رساند ، نمایش وی در این مسابقه تحسین های بسیاری را در پی داشت .



هشت روز بعد ولبک برای اولین بار در خانه موفق به گلزنی برای ساندرلند شد ، او در تساوی 2-2 خانگی مقابل اورتون ، هر دو گل تیمش را به ثمر رساند . دنی در پیروزی مقابل بولتون و بلکبرن نیز در امر گلزنی موفق بود و نمایش های خوب خود را ادامه داد . تا اینکه به تیم ملی نیز فراخوانده شد .
با این حال بدشانس بود و 5 ژانویه 2011 مصدومیت همسترینگ در بازی مقابل ویلا به سراغش آمد و هشت هفته او را حاشیه نشین کرد .


5 مارچ وی در تساوی 0-0 مقابل آرسنال به میادین برگشت ، دنی دقیقه 68 به جای مالبرانک وارد زمین شد و حتی در دقیقه 83 میتوانست پیروزی شیرینی را برای تیمش به ارمغان بیاورد که ضربه وی توسط شزنی به خوبی مهار شد .


مصدومیت وی در 23 آپریل مقابل ویگان باعث شد تا برای مداوا به یونایتد برگردد و این گونه یک فصل قرضی وی در ساندرلند خاتمه پذیرد .



منچستریونایتد



ولبک در فصل جدید ، خیلی سریع و در اولین بازی رسمی یونایتد به ترکیب اصلی راه یافت و 7 آگوست 2011 در پیروزی جذاب یونایتد مقابل سیتی ، به میدان رفت . هفته بعد در اولین مسابقه لیگ برتر در فصل جدید برای یونایتد در کنار رونی به عنوان مهاجم به بازی گرفته شد و در دقیقه 65 جای خود را به برباتوف داد .


22آگوست در پیروزی 3-0 یونایتد مقابل تاتنهام ولبک اولین گل فصل خود را به ثمر رساند و روی سانتر کلورلی دقیقه 61 با ضربه سر از فاصله 9 یاردی گل اول یونایتد را وارد دروازه حریف لندنی کرد ، 15 دقیقه بعد او پاس گل دوم تیمش را برای اندرسون ارسال کرد تا یونایتد دو بر صفر از حریف جلو افتد .


بازی بعد مقابل ارسنال باز هم ولبک گلزنی کرد ، پاس چیپ اندرسون به ولبک درون محوطه رسید و او به آسانی موفق شد دروازه شزنی را باز کند و باز هم یونایتد را 1-0 جلو بیندازد ، با این وجود چند دقیقه بعد از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شد و او به دلیل این مصدومیت چندین هفته از میادین به دور بود .


در بازگشت از مصدومیت ، سپتامبر در بازی مقابل بازل ، دو بار گلزنی کرد اگرچه یونایتد در آن بازی به تساوی 3-3 رسید . در بازی بعد مقابل نورویچ ولبک بازهم گلزنی کرد ، او اگرچه به عنوان تعویضی وارد زمین شد اما گل دوم یونایتد را به ثمر رساند .



21 دسامبر 2011 ، ولبک در پیروزی 5-0 یونایتد مقابل فولام ، گل اول تیمش را وارد دروازه حریف لندنی کرد ، 2 هفته بعد در پیروزی 3-2 یونایتد مقابل سیتی در دور سوم جام حذفی ، گل دوم تیمش را با فرصت طلبی وارد دروازه همشهری کرد . هفته بعد ، در مسابقات لیگ برتر باز هم به روند گلزنی خود ادامه داد و در پیروزی 3-0 یونایتد مقابل بولتون ، گل دوم یونایتد را به ثمر رساند .


هشت روز بعد ، ولبک با گل حیاتی خود در دقیقه 81 مقابل آرسنال ، یونایتد را به پیروزی 2-1 مقابل رقیب سنتی لندنی رساند . 23 فوریه 2012 ، در شکست خانگی یونایتد مقابل اژاکس ، ولبک موفق شد 50مین بازیش را برای یونایتد انجام دهد .



جوانان انگلستان



ولبک اولین بازیش را برای تیم زیر 16 سال انگلستان ، در سن 14 سالگی و در اکتبر 2005 مقابل ولز در جام Victory انجام داد . مسابقاتی که انگلستان در آن سال نهایتا فاتح آن شد . او سپس به تیم زیر 17 ساله ها راه یافت و گل حساسی را در مسابقات مقدماتی در مقابل صربستان به ثمر رساند تا انگلیس جواز صعود به مسابقات زیر 17 سال اروپا در سال 2007 را کسب کند .


انگلیس در آن مسابقات به مقام نائب قهرمانی بعد از شکست مقابل اسپانیا رسید ، که باعث شد تا آنها به مسابقات قهرمانی جوانان جهان زیر 17 سال در سال 2007 راه یابند . ولبک در آن مسابقات دو گل مقابل نیوزلند به ثمر رساند و به انگلیس کمک کرد تا به یک چهارم نهایی راه یابد .

او برای تیم زیر 18 ساله ها نیز به میدان رفت و سرانجام 9 سپتامبر 2008 در بازی مقابل هلند ، اولین بازیش را برای زیر 19 ساله ها انجام داد .


انگلستان – زیر 21 سال


10 فوریه 2009 دنی اولین بازیش را برای انگلیس در شکست 3-2 مقابل اکوادور انجام داد ، او به جای ادام جانسن وارد زمین شد . بازی بعدی وی نیز به عنوان تعویضی مقابل فرانسه در 31 مارچ بود . چندی بعد در 27 می ، نام وی در بین 23 نفر اعزامی استیوارت پیرس برای مسابقات زیر 21 سال اروپا در سوئد قرار گرفت . ولی 4 روز بعد وی به دلیل مصدومیت شانس حضور در این رقابتها را از دست داد .


7 سپتامبر 2010 اولین گلش را برای تیم زیر 21 ساله ها به ثمر رساند ، او در پیروزی 3-0 مقابل لیتوانی ، دو گل برای کشورش به ثمر رساند . 24 مارچ 2011 ، وی سومین گلش را به ثمر رساند و در پیروزی 4-0 مقابل دانمارک بازهم گلزنی کرد .


ولبک در مسابقات زیر 21 سال اروپا در سال 2011 ، مقابل اسپانیا از ابتدا به میدان رفت و گل تساوی تیمش را دقیقه 88 وارد دروازه حریف کرد . او در مجموع در 14 مسابقه برای تیم زیر 21 سال ، 5 بار موفق به گلزنی شد .


تیم ملی بزرگسالان



18نوامبر 2008 صحبت هایی مبنی بر تلاش مسئولین فدراسیون فوتبال غنا برای استفاده از ولبک در تیم ملی بزرگسالان در آینده به گوش رسید . ولی این موضوع به سرانجام نرسید و ولبک در 20 مارچ 2011 برای بازی دوستانه انگلستان مقابل غنا به تیم ملی دعوت شد و دقیقه 81 جای یانگ را در زمین پر کرد. 10 آگوست 2011 برای بازی دوستان مقابل هلند بار دیگر به تیم ملی دعوت شد که این بازی به دلیل آشوب های لندن در آن هفته لغو شد ( اگرچه چند ماه بعد در 29 فوریه ، ولبک از ابتدا در ترکیب انگلیس مقابل هلند به میدان رفت ) . ولبک تاکنون 4 بازی ملی در کارنامه دارد .
ولبک اکثرا به علت قد بلند و گام های بلند و سرعتی که دارد با امانوئل آدبایور و نوانکو کانو مقایسه میشود .


افتخارات



جام خیریه انگلستان ؛ 1 بار
جام اتحادیه انگلستان ؛ 1 بار
جام باشگاه های جهان ؛ 1 بار

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط علی فقیه عبدالهی در تاریخ 1348/10/11 و 17:25 دقیقه ارسال شده است

ایول ایول دمتون گرم . ببخشید که نمیتونم زیاد سر بزنم ولی هروقت وقت خالی گیر میارم اولین هدفم سایت شماست . خسته نباشید داداشهای با معرفتم شکلکشکلکشکلکشکلک
راستی رای به سایتتون میدم نگران نباشیدا
پاسخ : نوکرتم داداش علی! معرفت شما برا ما ثابت شده ست.. به کارات برس قشنگ شکلک

این نظر توسط قاسم علي در تاریخ 1348/10/11 و 21:46 دقیقه ارسال شده است

دمتون گرم
با يه پيشنهاد شما پست هاي زيادي دارين ولي نميدونيم نويسنده هاش چه كساني هستن لطفا اسم نويسنده رو هم بنويسين
پاسخ : قاسم علی جان منم که نویسنده هستم گاهی نمی تونم تشخیص بدم پستا رو کی گذاشته شکلک
اگه زیرش بنویشه راحتتر می شه فهمید، ولی فعلا تا مدیر درست کنه، این پیشنهاد من رو اجرا کن هر وقت خواستی:
با این آدرس وارد سایز شو که مخصوص موبایله:
www.manchester-united.ir/m
یعنی یه حرف m آخر آدرس سایت بزن... تو این ورژن که ساده تره، اسم نویسنده ها زیر پستها نوشته میشه

این نظر توسط shayan در تاریخ 1348/10/11 و 18:14 دقیقه ارسال شده است

از اون بازیکنایی هست که رفیقام که طرفدار تیمای دیگن ولی با این حال ازش خوششون میاد
نسبت به یکی دو سال قبل هیکلش خیلی اومده رو فرم نکنه کراتین مراتین خورده؟؟!شکلکشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط بابک در تاریخ 1348/10/11 و 16:27 دقیقه ارسال شده است

سبک بازیش خیلی جالبه.از معدود مهاجم هاست که توی کار تیمی خیلی خوب کار میکنه و بیشتر گل میسازه.فقط باید دقت شوت زنیش رو ببره بالا.
همین که هرناندز رو نیمکت نشین کرده نشون میده استعداد زیادی داره.
پاسخ : آره و يه نکته ديگه اينکه قدرت بدنيشم نسبت به سنش بالاست

این نظر توسط شهاب غ در تاریخ 1348/10/11 و 13:22 دقیقه ارسال شده است

عالی بود رامین جون دستت درست شکلک
یه سری شایعات می گفت نپیوستنش به تیم ملی غنا به خاطر فشار سرالکس بوده... که می ترسیده تو فشار بی امان بازیهای ژانویه که دو سال یه بار جام ملتهای افریقا برگزار میشه، ولبک رو از دست بده.
میگن بهش گفته اگه حضور ثابت در ترکیب یونایتد رو میخوای، بین غنا و انگلیس باید انگلیس رو انتخاب کنی تا همیشه در دسترس تیم باشی
پاسخ : چاکره آقا شهاب گل


کد امنیتی رفرش
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 63
  • تعداد اعضا : 1021
  • آی پی امروز : 124
  • آی پی دیروز : 172
  • بازدید امروز : 173
  • باردید دیروز : 541
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 173
  • بازدید ماه : 173
  • بازدید سال : 128,762
  • بازدید کلی : 1,716,804
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2