loading...
منچستريونايتد Manchester United
رامین بازدید : 496 جمعه 18 فروردین 1391 نظرات (4)

دیمیتار اویوانوف برباتوف ( به زبان بلغاری : Димитър Иванов Бербатов ) ، مهاجم بلغاری منچستریونایتد ، متولد بلاگووگراد بلغارستان است ؛ ( شهر بلاگووگراد مرکز استانی با همین نام است ) . دیمیتار کاپیتان تیم ملی کشورش بین سالهای 2006 تا 2010 بود و همچنین بهترین گلزن تاریخ ملی بلغارستان نیز به حساب می آید .

 
او صاحب رکورد بدست آوردن 7 عنوان مرد سال فوتبال بلغارستان است ، آماری که حتی از هریستو استویچکف نیز بیشتر است .



وی قبل از پیوستن به زسکاصوفیه در باشگاه محل زادگاهش ، یعنی Pirin بازی میکرد ، او در ژانویه 2001 به آلمان رفت و با بایرلورکوزن قرارداد بست . او چند ماه بعد توانست اولین فینال لیگ قهرمانان را تجربه کند ، زمانی که به عنوان یار تعویضی در بازی لورکوزن – رئال در فینال اروپا پا به زمین مسابقه گذاشت.



بعد از 5 سال و نیم حضور در آلمان و باشگاه لورکوزن ، دیمیتار در ژولای 2006 به تاتنهام هاتسپر پیوست،و دو سال را در لندن سپری کرد تا اینکه از انجا به منچستریونایتد ملحق شد . در سال 2009 ، وی بار دیگر حضور در فینال اروپا را تجربه کرد و این بار مقابل بارسلونا ، ولی باز هم تیم وی در فینال مغلوب حریف شد و برباتوفی که در نیمه دوم به میدان آمده بود نیز نتوانست مانع شکست تیمش شود.


در نوامبر 2010 ، برباتوف با زدن 5 گل در پیروزی 7-1 یونایتد مقابل بلکبرن ، تبدیل به اولین بازیکن غیرانگلیسی لیگ برتر شد که موفق به زدن این تعداد گل در یک بازی میشود .



سالهای ابتدایی

دیمیتار فرزند ، ایوان و مارگاریتا برباتوف است . والدین وی هر دو ورزشکار بودند ، پدرش فوتبالیست بود و در باشگاه Pirin و CSKA Sofia فوتبال بازی کرده است ، مادر وی نیز هدنبالیست بود . باشگاه مورد علاقه وی میلان بود و بالطبع او علاقه خاصی به مارکو ون باستن در آن سالها داشت .


اگرچه که دیمیتار 15 ساله در جریان مسابقات جام ملت های 1996 اروپا ، با دیدن بازیهای انگلستان ، و مهاجم نوک آن تیم یعنی آلن شیرر ، شیفته بازی وی شد و بعدها مادر وی گفت که ارزوی فرزند نوجوان انها بازی کردن برای نیوکاسل است . و تمام آن به خاطر شیرر بود ، او در طول این سالها وی با پیراهن نیوکاسل میخوابید !



Pirin Blagoevgrad

اولین قدم دیمیتار ، باشگاه شهر زادگاهش یعنی Pirin بود ، او برای تیم رزروها ، در طول 92 بازی 77 گل به ثمر رساند .

CSKA Sofia

دیمیتار به تیم جوانان باشگاه سابق پدرش پیوست. استعداد وی در سال 1998 توسط دیمیتار پنو کشف شد و زمینه ساز قرارداد وی با زسکاصوفیه شد .

وی در فصل 1998-1999 ، اولی قرارداد حرفه ای خود را به امضا رساند و در همین فصل اولین بازی رسمی اش را نیز با پیراهن زسکا در سن 18 سالگی انجام داد .او در پایان آن فصل جام Bulgarian Cup را همراه زسکا کسب کرد . 


اولین بازی اروپایی دیمیتار به سپتامبر 1999 برمیگردد . او در این مسابقه مقابل تیم مورد علاقه دوران کودکی اش یعنی نیوکاسل قرار گرفت ، مسابقه ای که با برتری 2-0 نیوکاسل همراه شد . در طول همین فصل ( فصل 1999-2000 ) بود که برباتوف توانست نامی برای خود دست و پا کند . او در این فصل در 27 مسابقه 14 بار موفق به گلزنی شد .


در سن 18 سالگی در زمان یک جلسه تمرینی ، برباتوف جوان دزدیده شد ! این اتفاق به این علت رخ داد که جورجی لیف ، ( تاجر بلغاری که صاحب تیم های زیادی در بغارستان و نقل و انتقالات بازیکنان است) نتوانست دیمیتار را متقاعد کند تا به باشگاه لوکوموتیو پلوودیف ، باشگاهی که وی میخواست ، بپیوندد .


در ماه ژوئن 2000 ، بربا نزدیک به قرارداد با تیم ایتالیایی لچه بود ، وی حتی تست پزشکی را نیز گذراند اما سرانجام قرارداد نهایی نشد !


Bayer Leverkusen

به ثمر رساندن 9 گل در 11 مسابقه در نیم فصل اول ، فصل 2000-2001 ، کافی بود تا مسئولین بایرلورکوزن را متقاعد سازد تا مهاجم جوان بلغاری زسکا را با قیمت 1.3 میلیون یورو با قراردادی 4 ساله به خدمت بگیرند .


بربا جوان ابتدا برای تیم رزروها به میدان رفت و در طول 7 مسابقه ، 6 بار موفق به بازگشایی دروازه حریفان شد .


دیمیتار اولین بازی خود را برای تیم اصلی لورکوزن در مسابقه دوستانه پیش فصل مقابل D.C United انجام داد ، وی در پیروزی 4-3 تیمش ، موفق به هتریک شد !


روز دهم فوریه 2001 ، برباتوف اولین بازی خود را در لیگ انجام داد ، او در این مسابقه که با برتری تیمش با نتیجه 4-1 مقابل کلن انجامید ، به جای الف کریستن وارد زمین شد . او در ادامه فصل ، 6 بار دیگر به عنوان یار تعویضی توسط برتی فوگتس ( مربی وقت لورکوزن ) مورد استفاده قرار گرفت ولی موفق به گلزنی نشد .


لورکوزن در پایان آن فصل به رتبه چهارم رسید و موفق شد جواز صعود به لیگ قهرمانان فصل بعد را کسب کند .



در طول فصل بعد ، برباتوف نقشی پررنگ را ایفا کرد و موفق به زدن 16 گل شد ، او در لیگ قهرمانان نیز کمک زیادی به لورکوزن کرد و در مسابقه مرحله 1.4 نهایی مقابل لیورپول که با پیروزی 4-2 تیم آلمانی همراه شد موفق به گلزنی شد و در نهایت لورکوزن توانست جواز صعود به فینال را در مرحله بعد کسب کند .


در فینال مقابل رئال مادرید ، دقیقه 38 مسابقه به جای توماس برداریچ وارد زمین شد ولی لورکوزن در پایان مسابقه با نتیجه 2-1 مسابقه را به رئال واگذار کرد . آنها در لیگ نیز به مقام دوم رسیده بودند و پشت سر دورتموند نائب قهرمان شدند .


جام حذفی آلمان نیز این گونه بود ! در جام DFB Pokal آنها مسابقه را 4-2 به شالکه واگذار کردند . به این ترتیب ، بربا به همراه لورکوزن به یک سه گانه ناخوشایند از نائب قهرمانی ها دست یافتند !


برباتوف در فصل بعد ( 2002 – 2003 ) خود را به عنوان مهاجم اصلی تیم به مربی تحمیل کرد ، و در 24 سپتامبر 2002 ، در باخت 2-1 تیمش مقابل منچستریونایتد تک گل لورکوزن را به ثمر رساند .

فصل بعد ، وی در 24 مسابقه لیگ 16 بار دروازه حریفان را باز کرد . درخشش او در فصل بعد نیز ادامه داشت و در کل فصل 26 بار برای لورکوزن گلزنی کرد . در این زمان ها بود که شایعات زیادی از تمایل باشگاه های بسیاری از جمله سلتیک ، اتلتیکو مادرید و لیورپول برای جذب وی به گوش میرسید .


Tottenham Hotspur

در ماه می 2006 ، تاتنهام هاتسپر با قراردادی به ارزش 16 میلیون یورو ( 10.9 میلیون پوند ) مهاجم بلغاری لورکوزن را به خدمت گرفت ، قراردادی که وی را تبدیل به گران قیمت ترین بازیکن تاریخ بلغارستان میکرد . و پس از این که وی اجازه بازی در انگلستان را دریافت کرد ، قرارداد روز اول جولای نهایی شد .


روز 19 آگوست 2006 در باخت 2-0 مقابل بولتون ، برباتوف اولین بازیش را برای تاتنهام انجام داد ، 3 روز بعد در پیروزی خانگی تاتنهام مقابل شفیلد یونایتد ، وی اولین گل خود را برای باشگاه لندنی وارد دروازه حریف کرد .



به ثمر رساندن 7 گل در 8 مسابقه اروپایی در فصل اول حضور برباتوف در تاتنهام به این تیم لندنی کمک کرد که به مراحل حذفی جام یوفا صعود کند . وی در دومین بازی اروپایی اش ، مقابل بشیکتاش که با پیروزی 2-0 اسپرز خاتمه یافت ، یکی از گلهای تیمش را به ثمر رساند . ولی در مجموع با 7 گل که به ثمر رساند ، نتوانست جلوی حذف تیمش را در این جام بگیرد و اسپرز با باخت 4-3 در مجموع دو بازی مقابل سویا از جام یوفا حذف شد .

با وجود نمایش خوب در اروپا ، زمان بیشتری طول کشید تا دیمیتار خود را با شرایط لیگ برتر انگلستان وفق دهد و به فرمی مشابه شرایط لورکوزن برسد ، سرانجام دوران اوج از راه رسید و برباتوف در پیروزی 3-1 مقابل ویگان نمایش پر قدرتی داشت ، وی در این بازی یک گل به ثمر رساند و دو گل دیگر را نیز برای هم تیمهایش ساخت .



18ام فوریه 2007 وی اولین گل خود در جام حذفی را به ثمر رساند ، او در نیمه دوم به بازی آمد و در پیروزی 4-0 مقابل فولام ، دو گل تیمش را وارد دروازه فولام کرد .


دیمیتار و هم تیمیش ، رابی کین ، هر دو به عنوان بهترین بازیکن ماه آپریل 2007 لیگ برتر شناخته شدند، تا برای اولین بار بعد از فوریه 2004 ، اولین بار این جایزه به طور مشترک به دو نفر اهدا شود .
او فصل 2006-2007 را با 12 گل در 33 مسابقه لیگ برتری به پایان رساند .و در پایان فصل دو جایزه را بدست اورد ، اولی : جایزه بهترین بازیکن فصل تاتنهام و دیگری ؛ حضور در تیم منتخب لیگ برتر انگلستان.


اولین هتریک برباتوف در لیگ برتر ، 29 دسامبر 2007 رخ داد ، وی در پیروزی 6-4 اسپرز مقابل ردینگ ، 4 گل تیمش را به ثمر رساند .

اولین فینال بربا با تاتنهام 24ام فوریه 2008 ، حاصل شد ، تاتنهام در فینال جام اتحادیه مقابل چلسی قرار گرفت و در نهای 2-1 پیروز شد ، گل تساوی تاتنهام توسط برباتوف از روی نقطه پنالتی وارد دروازه پیتر چک شد .سرانجام برباتوف فصل را با 15 گل در لیگ به پایان رساند .


قبل از شروع فصل جدید ، نقل قولی از فرگوسن در روزنامه ها مبنی بر اینکه وی انتظار دارد در ادامه فصل ترانسفر با برباتوف قرارداد ببندد ، منتشر شد . تاتنهام نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و شکایتی را تسلیم مسئولین لیگ برتر کرد ، با این دلیل که یونایتد قوانین را زیر پا گذاشته است .
شایعات زیاد پیرامون آینده برباتوف ، اوضاع را برای وی به هم ریخته بود ، طوری که در اولین ماه شروع لیگ برتر ، وی در بازی مقابل ساندرلند و چلسی از ترکیب تیم کنار رفت .



Manchester United

سرانجام 1 سپتامبر 2008 برباتوف با قراردادی به ارزش 30.75 میلیون پوند به یونایتد پیوست ، اگرچه تاتنهام پیشنهادی برای جذب بربا توسط سیتی نیز دریافت کرده بود ، اما بربا پس از پیوستن به یونایتد ، اعلام کرد که : حتی فکر رفتن به منچسترسیتی را نیز نکرده ام .

برباتوف 27 ساله اولین بازی خود را برای یونایتد مقابل لیورپول و در آنفیلد آغاز کرد . وی در این مسابقه که با شکست 2-1 یونایتد همراه شد ، پاس گل اول تیمش را برای توز ارسال کرد .


30ام سپتامبر 2008 ، اولین گلهای برباتوف از راه رسید ، در پیروزی 3-0 خارج از خانه یونایتد مقابل آلبورگ، بربا دو گل از سه گل یونایتد را وارد دروازه تیم دانمارکی کرد .

اولین گل برباتوف در خانه و در لیگ ، در پیروزی 4-0 مقابل وست بروم اتفاق داد . چند ماه بعد در نیمه نهایی جام حذفی ، بربا ضربه پنالتی خود را در مقابل اورتون از دست داد که در نهایت یونایتد در ضربات پنالتی مغلوب اورتون شد و در همین اوقات بود که انتقادها از بربا بیشتر شد ولی سرآلکس از وی حمایت کرد .

چندی بعد ، در بازگشت رویایی 5-2 یونایتد مقابل اسپرز ، گل پنجم تیمش را وارد دروازه تیم سابقش کرد. روز 16ام می 2009 با قهرمانی یونایتد در لیگ برتر ، برباتوف تبدیل به اولین بازیکن بلغاری شد که موفق به قهرمانی در انگلستان شده است .


بعد از تلاشهای برباتوف در فصل 2009-2010 ، باز هم در پایان فصل انتقادات از وی زیاد شنیده میشد و شایعاتی مبنی بر خروج وی از یونایتد به گوش میرسید که توسط فرگوسن تکذیب شد و برباتوف در یونایتد ماندنی شد .



فصل 2010 -2011 برای بربا خوب شروع شد ، در پیروزی 3-1 یونایتد مقابل چلسی در جام خیریه ، دقیقه 92ام گل سوم یونایتد را به ثمر رساند . تا قهرمانی یونایتد در جام خیریه تضمین شود .

 
8 روز بعد ، در اولین بازی لیگ ، که با پیروزی 3-0 یونایتد مقابل نیوکاسل همراه شد ، برباتوف اولین گل فصل یونایتد را به ثمر رساند . و زمینه ساز پیروزی پر گل منچستر شد .


اولین هتریک بربا برای یونایتد 19ام سپتامبر صورت گرفت ، در پیروزی 3-2 یونایتد مقابل رقیب سنتی ، لیورپول ، هر 3 گل تیمش را وارد دروازه حریف کرد . این اولین هتریک یک یونایتد مقابل لیورپول در طی 64 ساله گذشته بود . گل دوم وی نیز به زیبایی وارد دروازه رینا شد ، و یکی از نامزدهای گل فصل به حساب می آمد .


11 نوامبر 2010 ، در تساوی 0-0 مقابل همشهری ، برباتوف 100مین بازی خود را برای یونایتد انجام داد. 16 روز بعد وی موفق به رسیدن یک رکورد لیگ برتری شد . برباتوف با زدن 5 گل در پیروزی 7-1 یونایتد مقابل بلکبرن ، تبدیل به اولین بازیکن غیرانگلیسی لیگ برتر شد که موفق به زدن این تعداد گل در یک بازی میشود . و نام خود را در کنار بازیکنانی مانند آلن شیرر ، جرمین دفو و اندی کول قرار داد که قبلا موفق به انجام این کار شده بودند .



20 دسامبر 2010 ، وی برای هفتمین بار موفق به کسب جایزه ، مرد سال فوتبال بلغارستان شد که در نوع خود یک رکورد به حساب می اید .


اولین گل های برباتوف در سال 2011 در پیروزی 5-0 یونایتد مقابل بیرمنگام به ثمر رسید ، وی دوباره در این بازی موفق به هتریک شد تا به سومین هتریک فصل جاری دست یابد و بعد از نیستلروی در فصل 2002-2003 تبدیل به اولین بازیکن یونایتد شود که در یک فصل موفق به ثبت 3 هتریک میشود .



ژانویه 2011 ، از سوی فدراسیون تاریخ و امار فوتبال به عنوان یکی از نامزدهای مشهورترین بازیکن فعال سال 2010 انتخاب شد .


بعد از دو بازی نیمکت نشینی در مقابل آرسنال و مارسی ، برباتوف در بازی مقابل بولتون در لیگ برتر به ترکیب تیم برگشت و در نیمه دوم وارد زمین شد و گل پیروزی بخش یونایتد را دقیقه 88 وارد دروازه یاسکلینن کرد . که این گل 20مین گل فصل وی بود .


چند روز بعد ، در پیروزی خانگی 2-0 مقابل فولام ، بربا گل 21ام فصل خود را به ثمر رساند و موجبات پیروزی تیمش را نیز فراهم کرد .


در پایان فصل وی در کنار کارلوس توز در تیم منتخب لیگ برتر قرار گرفت و جایزه آقای گل لیگ را نیز با 21 گل به همراه توز کسب کرد . با این حال نام وی از لیست 18 نفره یونایتد برای فینال لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا توسط فرگوسن حذف شد .

دیمیتار اولین بازی فصل 2011-2012 را در هفته اول لیگ برتر در بازی خارج از خانه مقابل وست بروم انجام داد ، وی در نیمه دوم بازی به جای ولبک وارد زمین شد و یونایتد نهایتا 2-1 آن مسابقه را با پیروزی پشت سر گذاشت .


بازی بعدی برباتوف در پیروزی 3-1 مقابل چلسی بود که به جای هرناندز مصدوم در نیمه دوم وارد زمین شد ، با این حال وی تا اولین بازی یونایتد در جام اتحادیه ، هرگز در Line up یونایتد قرار نگرفته بود تا اینکه در بازی دور سوم این جام مقابل لیدز به میدان رفت ، مسابقه ای که با برتری 3-0 یونایتد تمام شد و 10 دقیقه پایانی آن بربا به علت مصدومیت فرایرز و انجام دادن هر سه تعویض ، به مرکز خط دفاع منتقل شد.


25ام اکتبر 2011 ، در بازی دور چهارم جام اتحادیه مقابل آلدرشات ، گل اول فصل خود را به ثمر رساند و زمینه ساز گل بعدی برای اوون بود .



سرانجام روز 22ام نوامبر 2011 ، بعد از مدت ها عدم موفقیت در گلزنی در لیگ قهرمانان وی در بازی مقابل بنفیکا در خانه که با تساوی 2-2 خاتمه یافت ، گل اول یونایتد را وارد دروازه حریف کرد . و 1 ماه بعد در دسامبر 2011 ، در مسابقه لیگ برتر مقابل فولام ، در نیمه دوم جانشین ولبک شد و یکی از 5 گل تیمش را به ثمر رساند . این گل 50مین گل وی در تمام مسابقات برای یونایتد بود . و به این ترتیب تبدیل به 50مین بازیکنی شد که برای یونایتد 50گله شده است . و اولین گل فصل لیگ برتری وی نیز به حساب می آمد .



26ام دسامبر 2011 ، در پیروزی 5-0 یونایتد مقابل ویگان ، بربا چهارمین هتریک حرفه ای خود را با پیراهن یونایتد انجام داد ، در بازی بعد مقابل بلکبرن ، ابتدا برباتوف با خطای خود روی کریس سامبا ، زمینه ساز پنالتی برای حریف شد ، پنالتی که تبدیل به گل شد و سپس با گل بعدی در نیمه دوم ، یونایتد 2-0 عقب افتاده بود که دو گل از برباتوف روی پاس های رافائل و والنسیا ، یونایتد را به بازی برگرداند ، اگرچه که آن بازی در نهایت با نتیحه 3-2 به سود بلکبرن خاتمه یافت .

در ژانویه 2012 ، شایعاتی مبنی بر پیوستن مهاجم بلغاری ، به باشگاه بایرن مونیخ شنیده میشد ، که در نهایت با تکذیب ان توسط فرگی ، این پرونده نیز خاتمه یافت و برباتوف در یونایتد ماندنی شد و در آخرین روز ماه ژانویه مقابل استوک گل دوم را از روی نقطه پنالتی برای یونایتد به ثمر رساند .


سطح ملی

17 نوامبر 1999 ، در سن 18 سالگی ، برباتوف جوان اولین بازی ملی خود را برای بلغارستان در مقابل یونان انجام داد ، وی در نیمه دوم به جای آلکساندروف وارد زمین شد .

اولین گل ملی برباتوف برای کشورش در فوریه 2000 به ثمر نشست ، در بازی دوستانه مقابل شیلی وی یکی از گل های تیمش را به ثمر رساند . نام وی در بین اسامی تیم بلغارستان برای یورو 2004 نیز دیده میشد ، این تنها تورمنت مهم و بی المللی بود که برباتوف برای بلغارستان بازی کرد .



در ماه اکتبر 2009 ، در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 ، برباتوف در پیروزی 6- 2 مقابل گرجستان ، موفق به هتریک شد . این 3 گل امار بربا را در تیم ملی به 46 گل رساند تا یک گام دیگر به بهترین گلزن تاریخ بلغارستان یعنی هریستو بونف نزدیک شد و این اتفاق خیلی زود برای دیمیتار افتاد .


در بازی دوستانه مقابل مالت که با برتری 4-1 بلغارستان همراه شد ، دو گل از گل های تیمش را به ثمر رساند تا رکورد بونف را بشکند . بهترین گلزن تاریخ بلغارستان نام گیرد .


برباتوف از سال 2006 تا می 2010 ، کاپیتان تیم ملی کشورش بود و در این ماه اعلام کرد که از فوتبال ملی خداحافظی میکند . تا امار 77 بازی ملی و 48 گل برای وی ثبت شود .



شیوه و سبک بازی

برباتوف بیشتر به خاطر هوش فوتبالی ، توانایی تکنیکی و آرامش و تسلط در بازی شهرت دارد ، حالت آرام و بدون شتاب وی در نزدیک دروازه و موقعیت گلزنی ، بسیار قابل ستایش و پسندیده است . وی همچنین از دقت بسیار بالایی در هنگام شوت زدن و پاس دادن برخوردار است و این قابلیت به وی این امکان را میدهد تا در هنگام حمله بهترین اقدام و حرکت را انجام دهد . دیمیتار پس از تصاحب توپ از هافبک ها ، به خوبی از تیزهوشی خود بهره میبرد و از هم تیمی های خود بازی میگیرد و یا آنها را صاحب توپ میکند.



با همین ویژگی ها بود که باعث شد تا یونایتد با وی قرارداد امضا کند ، او به واقع مکمل بسیار خوبی از لحاظ سبک بازی برای دیگر مهاجم یونایتد یعنی وین رونی است .


برباتوف در توصیف سبک بازی خود در سال 2009 این چنین میگوید :

" من یک مرد آرام و خونسرد هستم ، من به همین شیوه بازی میکنم و نمیتوانم شیوه بازی خودم را تغییر دهم . من فوتبال های زیادی را تماشا میکنم و بازیکنانی را میبینم که روی توپ با اضطراب و هراس عمل میکنند ، آنها واقعا به نظر عصبی و دستپاچه می آیند . من به خوبی میتوانم آرام باشم و تسلط و آرامش خودم را روی توپ حفظ کنم ، گاهی اوقات من میدانم که قبل از رسیدن توپ میخواهم با ان چکار کنم . رئیس همیشه به من میگوید که شیوه بازیت را تغییر نده و ادامه بده ، او به من آزادی داده تا کیفیت خودم را در بازی ابراز کنم ."



زندگی شخصی

برباتوف یادگیری زبان انگلیسی را با دیدن سری سه گانه فیلم های آمریکایی The Godfather آغاز کرد ، دیگر علاقمندی ها وی در خارج از زمین بازی ، نقاشی و بازی بسکتبال است . او همچنین موسس بنیاد خیریه ای در کشورش است که به جوانان کمک میکند تا استعدادهای خود را کشف و تقویت کنند .


نامزد دیمیتار ، النا نام دارد که سالهاست یکدیگر را میشناسند و در 15 اکتبر 2009 اولین فرزند آنها دختری به نام Dea به دنیا امد .


افتخارات

زسکاصوفیه
جام بلغارستان ؛ 1 بار ، 1998 – 1999

بایرلورکوزن
نائب قهرمانی لیگ قهرمانان 2001-2002
نائب قهرمانی بوندسلیگا 2001-2002
نائب قهرمانی جام حذفی آلمان 2001-2002

تاتنهام هاتسپر
جام اتحادیه انگلستان ، 2007-2008

منچستریونایتد
لیگ برتر انگلستان ؛ 2 بار
جام باشگاه های جهان ؛ 1 بار
جام اتحادیه انگلستان ؛ 1 بار
جام خیریه انگلستان ؛ 2 بار
نائب قهرمانی لیگ قهرمانان ؛ 1 بار

فردی
مرد سال بلغارستان – 1 بار ؛ سال 2009
مرد سال فوتبال بلغارستان ؛ 7 بار
بهترین بازیکن فصل تاتنهام ؛ 1 بار
بهترین بازیکن ماه لیگ برتر ؛ 2 بار
تیم منتخب لیگ برتر ؛ 2 بار
آقای گل لیگ برتر انگلستان ؛ 1 بار

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط danial در تاریخ 1348/10/11 و 13:10 دقیقه ارسال شده است

مرسی فقط می خواستم مطمئن بشم که رسیده اگه صلاح دونستید بذارید. ممنون

این نظر توسط danial در تاریخ 1348/10/11 و 11:29 دقیقه ارسال شده است

سلام اقا پیام ارسال فبلم بدست شما رسید؟
پاسخ : سلام دانيال جان.ممنون بابت کليپ خيلی خيلی قشنگت من که شخصاً خيلی خشم اومد ولی خوب چون تو کليپ توهين داره اول اجازه بده که با امير مشورت کنم بعد اگه گفت موردی نداره چشم حتماً ميذارمش که بقيه هم حال کنن

این نظر توسط raman vaziri در تاریخ 1348/10/11 و 10:50 دقیقه ارسال شده است

mishe yeki mano roshan kone ke gharardede diouf gharzie ya daemi!!!!!!!!?شکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
bazie suti ba arsenal keye in haftas?
ye pishnahadam dashtam,ye ruzio moshakhas konim ye meeting bezarid havadara ba ham ashna shan.
پاسخ : رامين جون ديوف 28 ژانويه 2012 طی قراردادی دو ساله به هانوفر پيوسته. بازی سيتی با ارسنال هم يکشنبه بعد از بازی يونايتد با کيو پی ار که ساعت 5 به وقته ماست، ساعت 7:30 برگزار ميشه و واسه پيشنهادتم کيه که بدش بياد فقط فکر ميکنم که يکمی مشکل باشه چون هرکی يه جاييه و همين يه مقدار کارو مشکل ميکنه ولی با اين حال به امير بگو منم باهاش صحبت ميکنم شايد شدنی باشه

این نظر توسط پاتوق98 در تاریخ 1348/10/11 و 19:54 دقیقه ارسال شده است


با سلام ...
همکار عزیز اگر مایل به تبادل لینک هستید ما را با عنوان :

سرگرمي تفريحي پاتوق98

و با آدرس :
www.patogh98.com

Page Rank : 4

لینک کرده و سپس لینک خود را در قسمت دوستان سایت ما ارسال نمایید :
http://www.patogh98.com/links

لینک شما در صورتی که ما را لینک کرده باشید ثبت میشود و در لیست قرار میگیرد


در صورتی که به مشکل برخوردید و یا لینکتان ثبت نشد ابتدا ما را لینک نمایید سپس آدرس وبلاگ و عنوان مورد نظرتان را برای ما در صفحه زیر ارسال کنید تا لینکتان را ثبت کنیم
http://www.patogh98.com/contact

ضمنا سايت پاتوق98 امكانات زير را براي شما فراهم نموده است

www.up.patogh98.com | ميزباني رايگان و دائمي عكسهاي شما
www.chat.patogh98.com | چت روم پاتوق98

شما ميتوانيد براي افزايش بازديد وبلاگتان با مراجعه روزانه به پاتوق98 از مطالب سايت در وبلاگتان استفاده نماييد

موفق و پیروز باشید


کد امنیتی رفرش
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 101
  • تعداد اعضا : 1022
  • آی پی امروز : 307
  • آی پی دیروز : 157
  • بازدید امروز : 593
  • باردید دیروز : 832
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,427
  • بازدید ماه : 2,427
  • بازدید سال : 131,016
  • بازدید کلی : 1,719,058
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2