loading...
منچستريونايتد Manchester United
رامین بازدید : 447 چهارشنبه 16 فروردین 1391 نظرات (2)

پاتریس لاتیر اورا متولد 15 می 1981 است ، مدافع فرانسوی باشگاه منچستریونایتد قابلیت های بالایی در کارهای هجومی دارد ، پاتریس را میتوان یک مثال کلاسیک از مدافعین کناری مدرن امروزی دانست ، پاتریس ورزشکار خوبی است که با سرعت و اراده اش مشهور است .


با وجود جثه نسبتا کوچکی که دارد قابلیت های بالایی در پست دفاع چپ چه در حمله و چه در دفاع از خود نشان میدهد ، او حتی در هوا نیز خوب عمل میکند . سرآلکس از قدرت رهبری اورا تمجید کرده است ، تاکنون پاتریس بارها بازوبند کاپیتانی یونایتد و تیم ملی کشورش را بر بازو بسته است .


پاتریس پسر یک دیپلمات بود که در سنگال به دنیا امد و در یک سالگی خانواده اش به فرانسه عزیمت کردند ، او در فرانسه بزرگ شد و به فوتبال روی آورد . سپس با چند باشگاه در محل اقامتش از جمله CO Les Ulis و CSF Brétigny ، فوتبال خود را ادامه داد .

 
او چندی بعد ادامه حرفه اش را در تیم فوتبال مارسالا در سیسیل جستجو کرد ، پاتریس تصور میکرد رفتن به ایتالیا فرصت خوبی برای او است و به این ترتیب اولین قرارداد حرفه ایش را با این تیم به امضا رساند، بعد از یک فصل حضور در این تیم ، به مونزا رفت تا فصل 1999 -2000 را در سری – ب ایتالیا آغاز کند .


بعد از دو فصل دوری از ایتالیا ، به فرانسه بازگشت و به عنوان یک هافبک به تیم نیس فرانسه پیوست و در این باشگاه تبدیل به یک مدافع چپ شد . بعد از دو فصل حضور در تیم نیس ، به باشگاه بزرگتری پیوست ، پاتریس به موناکو پیوست تا آرزوهای بیشتری را دنبال کند .


این اتفاق نیز رخ داد و پاتریس با موناکو به افتخارات فردی زیادی دست یافت ، او حتی با موناکو به فینال لیگ قهرمانان نیز صعود کرد اما در طول 4 فصل حضور در این تیم تنها به یک کاپ داخلی رسید .

 
نمایش خوب اورا باعث شد تا فرگی وی را برای پست دفاع چپ بپسندد ، مدافع فرانسوی در ژانویه 2006 با یونایتد قرارداد بست . اورا همراه با یونایتد به افتخارات مهم و بزرگی در مسابقات داخلی و رقابت های اروپایی رسید . نمایش های خوب او حتی حضور در تیم منتخب فصل را نیز در پی داشت . پاتریس بعد از سالها حضور در یونایتد ، اوایل فصل 2010 -2011 بود که به عنوان کاپیتان دوم یونایتد انتخاب شد .



اورا سابقه عضویت در بازی های ملی نیز دارد ، او برای تیم زیر 21 ساله های فرانسه نیز بازی کرده است و از سال 2004 در بازی مقابل بوسنی که اولین بازی ملی وی رقم خورد ، تاکنون 39 بازی ملی در کارنامه خود ثبت کرده است . وی در دو تورمنت بزرگ با فرانسه شرکت کرده است ، اولی یورو 2008 و دیگری جام جهانی 2010 ، که در هر دو انها در همان مرحله گروهی با تیمش از مسابقات حذف شد . قبل از جام جهانی 2010 بود که وی به عنوان کاپیتان اول تیم فرانسه انتخاب شد اما اتفاقات عجیبی که در جریان مسابقات جام جهانی رخ داد ، باعث شد تا مشکلات بسیاری بین بازیکنان و فدراسیون فوتبال فرانسه رخ دهد و بعد از آن اورا مقصر شناخته شد و 5 جلسه از همراهی تیمش محروم شد .



زندگی شخصی

اورا در داکار پایتخت کشور سنگال به دنیا امد . پدر وی اصلیتی گینه ای دارد و مادرش اهل کیپ ورد است ، پاتریس حدود 25 خواهر و برادر دارد که البته 2 تا از انها فوت کرده اند . پدر اورا یک دیپلمات بود و هنگامی که پاتریس 12 ماهه بود ، به بروکسل عزیمت کرد تا در سفارت سنگال در بلژیک فعالیت کند .


بعد از دو سال حضور در بلژیک زمانی که پاتریس سه ساله بود خانواده اش به فرانسه عزیمت کردند و در Les Ulis اقامت کردند ، محله کوچکی که در پاریس قرار داشت . پاتریس یک بار در 10 سالگی به سنگال بازگشت ولی ان بازگشت را تجربه خوبی نمیداند .


پاتریس دیگر به کشورش بازنگشت تا سال 2011 ! پاتریس پیش از جام جهانی 2010 اعلام کرد که توهین ها بسیاری را از طرف طرفداران و حامیان تیم ملی سنگال بابت پشت کردن به کشور زادگاهش و حضور در تیم ملی فرانسه متحمل شده است .

 
اورا از همان کودکی به فوتبال علاقمند شد و به این ورزش روی آورد ، با این حال اکثرا در مدرسه نمره های خوبی میگرفت .


پاتریس با سندرا ازدواج کرده است و از او یک پسر به نام لنی دارد ، پاتریس 5 زبان زنده دنیا را روان و سلیس صحبت میکند ، و در تلاش است تا زبان کره ای نیز یاد بگیرد تا بهتر بتواند با هافبک کره ای یونایتد ، پارک ارتباط برقرار کند .

دوران باشگاهی

سالهای اولیه

اورا فوتبالش را در تیم محل اقامتش در فرانسه ، CO Les Ulis اغاز کرد ، بعد از سالها بازی در خیابان ها ، او به این باشگاه اورده شد ، پاتریس یک سال زیر نظر خوان کلود گیوردانلا در این باشگاه حضور داشت ، خوان کلود او را بسیار آرام و تقریبا خجالتی و پسری خوب میدانست .


او در اکثر اوقات به عنوان یک مهاجم در این باشگاه کار میکرد و در زمان حضور در این باشگاه اماتور به طور آزمایشی در بعضی مواقع با تیم های رن و لن تمرین میکرد . وی در سال 1993 به باشگاه آماتور CSF Brétign پیوست . مثل زمان حضور در باشگاه قبلیش ، این بار نیز با تیم های بزرگی چون تولوز و پاریسن ژرمن تمریناتی را انجام داد . وی در این باشگاه تبدیل به یک وینگر شد .



بعد از چند مدت حضور در این باشگاه اماتور فرانسوی ، توسط یک استعدادیاب ایتالیایی برای حضور در دوره آزمایشی با تیم حرفه ای تورینو دعوت شد . او 10 روز با این تیم ایتالیایی تمرین کرد و بعد از آن پیشنهاد حضور در تیم جوانان این باشگاه را دریافت کرد . با این حال باشگاه Marsala که در سری C1 حضور داشت نیز به جذب وی علاقمند شد ، پاتریس با دریافت این پیشنهاد به آرزوی حرفه ای شدن خود نزدیک تر میشد ، و بالاخره در سن 17 سالگی با پیوستن به این تیم ایتالیایی ، اولین قرارداد حرفه ای خود را امضا کرد .


اورا از آن لحظه با این عنوان یاد میکند : " بهترین احساسی که تاکنون در فوتبال داشتم " ، پاتریس یک فصل را در این باشگاه گذراند و 27 بازی انجام داد و 6 گل به ثمر رساند . او فصل بعد به باشگاه Monza در سری B با مبلغ 250 هزار یورو پیوست .

 
اورا اولین مسابقه اش را در 29 اگوست انجام داد و در نهایت تنها در سه مسابقه حضور یافت و بعد از یک فصل حضور در این تیم به دلیل کمبود فرصت برای حضور در تیم ، باشگاه را ترک کرد .



بازگشت به فرانسه

نیس


پاتریس در بازگشت به فرانسه به باشگاه نیس در دسته دوم فوتبال فرانسه پیوست . پاتریس اکثر اوقات فصل اول حضورش را در نیس ، در تیم رزروهای باشگاه گذراند و در لیگ اماتورهای فرانسه فرصت بازی پیدا میکرد ، او در این مدت 18 بازی انجام داد و اکثرا به عنوان هافبک بازی میکرد و در طول این مسابقات یک گل به ثمر رساند .

 
بعد از نمایش خوب در تیم رزروها ، توسط ساندر سالویونی ، به تیم اصلی فراخوانده شد و شماره 26 باشگاه به وی تعلق گرفت ، او اولین بازیش را به طور رسمی برای نیس 7 اکتبر 2000 به عنوان یک وینگر چپ انجام داد . او در پایان آن فصل در مجموع 5 بازی برای نیس انجام داد .



در فصل 2001-2002 ، اورا شماره 17 را پوشید و به تیم اصلی راه یافت و توانست جایگاهی را در ترکیب اصلی تیم از آن خود کند . وی در اولین بازی فصل که با پیروزی 2-1 تیمش خاتمه یافت از ابتدا بازی را آغاز کرد . در دقایق پایانی مسابقه بود که به دلیل مصدومیت دو مدافع چپ تیم ، اورا به ناچار به سمت چپ خط دفاعی رفت تا جای انها را پر کند .


بعد از مسابقه ، به علت مصدومیت دو مدافع چپ تیم ، سالویونی از اورا خواست که به عنوان دفاع چپ در مسابقات بعدی حضور پیدا کند ، پاتریس در ابتدا این موضوع را قبول نکرد و به سرمربی اعلام کرد که او یک فوروارد است و توانایی حضور در پست دفاعی را ندارد ، ولی سالویونی به او گفت : " اگر میخواهی در تیم باشی ، باید در آن منطقه بازی کنی ! " و به این ترتیب اورا قبول کرد که به پست دفاع چپ منتقل شود .


پاتریس در طول فصل 37 بازی برای نیس انجام داد و در آخرین بازی فصل ، اولین و آخرین گل فصلش را به ثمر رساند . نیس در پایان آن فصل موفق شد بعد از سال 1997 برای اولین بار به لیگ دسته اول فرانسه صعود کند و نمایش خوب اورا در پست دفاع چپ باعث شد تا نام وی در تیم منتخب فصل لیگ برتر قرار گیرد .



موناکو

 

دیدیه دشام بعد از انکه بازی اورا را پسندید ، اقدام به جذب وینگر باشگاه نیس کرد ، اگرچه اورا همچنان تمایل به حضور در پست هافبک را داشت ، اما دیدیه او را برای دفاع چپ میخواست ، اورا به موناکو پیوست و در دفاع چپ حضور یافت تا در کنار رافائل مارکز ، سباستین اسکیلاچی و فرانک خوریتی دفاع 4نفره موناکو را تشکیل دهد .


اورا پیراهن شماره 3 موناکو را بر تن کرد و اولین بازی وی برای این تیم ، بازی ابتدایی فصل جدید بود ، وی در آن مسابقه بصورت کامل بازی کرد و در نهایت تیمش 4-0 پیروز شد . 28 سپتامبر اولین گلش را برای موناکو در پیروزی 2-1 برابر رن به ثمر رساند . 22 مارچ 2003 در پیروزی 3-0 تیمش مقابل لوهاور ، دومین گل فصلش را به ثمر رساند .



موناکو در جدال قهرمانی لیگ ، رقابتی سه جانبه با مارسی و لیون داشت در نهایت لیون بود که برای دومین بار در تاریخ باشگاهش ، موفق به کسب قهرمانی لیگ شد و موناکو به جایگاه دوم بسنده کرد. با این حال موناکو به فینال Coupe de la Ligue رسید و با غلبه بر سوشو به قهرمانی در این جام رسید تا اورا به اولین جام مهم دوران حرفه ایش برسد .
بعد از این فصل ، مارکز و خوریتی ، باشگاه را به مقصد بارسلونا و بوردو ترک کردند ، و به جای این دو ، هوگو ایبارا ، گائل گیوت به باشگاه پیوستند .

 

در این فصل دشام ، اورا را به عنوان کاپیتان دوم تیمش انتخاب کرد و پاتریس پاسخ این اعتماد را با 33 بازی در لیگ و 4 پاس گل داد . موناکو در فصل 2003-2004 حدود 6 ماه بین سپتامبر تا مارچ ، در صدر جدول لیگ بود اما در نهایت صدر جدول را به لیون واگذار کرد و آنها بار دیگر همچون فصل قبل موناکو را در جدال قهرمانی پشت سر گذاشتند .


17 سپتامبر 2003 ، اورا اولین بازیش را در لیگ قهرمانان مقابل آیندهوون انجام داد ، وی در آن فصل ، در هر 6 مسابقه مرحله گروهی حضور یافت و موناکو به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کرد . به علت نمایش خوبی که اورا در نیمه اول فصل 2003-2004 از خود بروز داده بود ، باشگاه های بزرگی همچون آرسنال ، یوونتوس ، میلان و بارسلونا علاقمند به جذب وی شدند .

 

24 مارچ 2004 در دور رفت مرحله 1.4 نهایی لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید که با برتری 4-2 میزبان خاتمه یافت ، پاتریس با مصدومیت قوزک پا مواجه شد که باعث شد دو هفته مسابقات را از دست دهد ولی توانست به بازی برگشت مقابل رئال برسد و تیمش را در پیروزی 3-1 و حذف رئال همراهی کند .

 
در مرحله بعد ، موناکو مقابل چلسی قرار گرفت و اورا در هر دو مسابقه حضور یافت و در نهایت موناکو توانست چلسی را با نتیجه 5-3 پشت سر گذاشته و به مرحله بعد صعود کند . با این حال در فینال مسابقات در گلزن کرشن آلمان با سه گل مغلوب پورتو شدند تا به مقام نائب قهرمانی اروپا برسند. نمایش خوب اورا در آن فصل باعث شد تا بهترین بازیکن جوان فصل فرانسه نام گیرد ، عنوانی که برای اولین بار بعد از سال 1997 به یک مدافع میرسید . وی همچنین در تیم منتخب فصل 2003-2004 قرار گرفت .



با وجود اینکه اورا در یورو 2004 با تیم ملی فرانسه حضور نداشت ، اما تابستانی شلوغی را در پیش داشت و علاقمندانی همچون یونایتد ، یوونتوس و اینترمیلان خواهان جذب وی بودند ، با این حال ، اورا با تمام این پیشنهادات ، در موناکو ماندنی شد و قراردادش را تا سال 2008 تمدید کرد .


در فصل 2004 -2005 اورا 52 بازی برای موناکو انجام داد و در این تعداد مسابقه 1 گل به ثمر رساند و 7 پاس گل نیز ارسال کرد ، او و تیمش در آن فصل به نیمه نهایی جام اتحادیه و جام حذفی نیز رسیدند . تنها گل فصل وی در ژانویه 2005 در جام جذفی رقم خورد .

 

در اپریل 2005 اورا اعلام کرد که برای ادامه حرفه اش میخواهد تصمیم گیری کند و اگر باشگاهی واقعا علاقمندی اش را نسبت به جذب وی اعلام کند ، به طور جدی به آن فکر خواهد کرد ، با وجود این اخبار و شایعات علاقمندی تیم های مختلف ، دشام اعلام کرد که پاتریس به فروش نمی رسد .


فصل 2005 – 2006 برای موناکو خوب شروع نشد و آنها نتایج ضعیفی گرفتند تا اینکه به طرز غیر قابل انتظاری به طور ناگهانی ، دشام استعفا کرد ! البته رسانه ها این استعفا را کسب نتایج بد در ابتدای فصل نمیدانستند و علت آنرا اختلاف با مدیر باشگاه میدانستند . بدین گونه اخرین بازی اورا برای موناکو 21 دسامبر 2005 در مقابل لیل ، رقم خورد .



منچستریونایتد



2006 تا 2008


27 دسامبر ، منابع فرانسوی از علاقمندی یونایتد به اورا خبر دادند ، با وجود شایعات مبنی بر اینکه موناکو با اینتر در مورد اورا به توافق رسیده است ، پاتریس 3 ژانویه اعلام کرد تمایل دارد به یونایتد بپیوندد . و 6 ژانویه سرآلکس فرگوسن اعلام کرد که قرارداد اورا تکمیل شده است .


4 روز بعد قرارداد به طور رسمی امضا شد و پاتریس با مبلغ حدود 5.5 میلیون پوند ، و قراردادی سه و سال و نیمه به یونایتد پیوست .


بعد از پیوستن به یونایتد ، اورا اعلام کرد که یونایتد تنها مقصدی بوده است که به آن فکر میکرده است و صحبت از پیوستن به آرسنال ، رئال و لیورپول در طی دو فصل گذشته ، تنها بحث مدیر برنامه های وی بوده است و خود او به مسئولین موناکو فقط علاقمندی به یونایتد را اعلام کرده است .



اورا در ابتدا مشکلات زیادی با خو گرفتن با جو و شرایط فوتبال انگلستان پیدا کرد و در همان بازی اول در بازی مقابل سیتی ، که تیمش در نهایت 3-1 باخت ، در بین دو نیمه تعویض شد و فرگی نیز اعلام کرد شاید این مسابقه ، ریسک و قمار بزرگی برای پاتریس در ابتدا بود ، خود اورا نیز اعلام کرد که بازی کردن برای منچستریونایتد ، چیزی بود که هنوز من خودم را برای ان اماده نکرده بودم .


با این حال چندی بعد در پیروزی 1-0 مقابل لیورپول حضور یافت و در پایان مسابقه ، تمجید فردیناند را دریافت کرد . 26 فوریه به عنوان تعویضی در دیدار مقابل ویگان در فینال جام اتحادیه به میدان رفت . اورا در پایان آن فصل نهایتا 14 مسابقه برای یونایتد انجام داد .

 

اولین فصل کامل اورا در یونایتد ، فصل 2006 -2007 بود که پاتریس به دنبال آن بود که جای ثابتی را در ترکیب تیم برای خود پیدا کند ، او در این موضوع ، رقیب هموطن خود مایکل سیلوستره را نیز کنار خود میدید ، اورا بعد از آنکه در دو مسابقه ابتدایی لیگ قهرمانان به میدان نرفت ، در بازی آخر دور رفت مرحله گروهی در پیروزی 3-0 مقابل کپنهاگن به میدان رفت .


18 نوامبر در پیروزی 2-1 مقابل شفیلد ، پاس گل پیروزی بخش تیمش را به وین رونی داد . هشت روز بعد در پیروزی 3-0 مقابل اورتون ، اولین گلش را برای یونایتد به ثمر رساند . با آغاز دسامبر ، اورا بیشتر در ترکیب تیم قرار میگرفت و به عنوان یار اصلی در زمین حضور پیدا میکرد . چندی بعد در شکست 2-1 مقابل آرسنال تک گل تیمش را برای رونی ساخت و در پیروزی 2-0 مقابل چارلتون نیز یک پاس گل ارسال کرد .



10 اپریل 2007 در پیروزی 7-1 مقابل رم ، به عنوان دفاع راست در نیمه دوم وارد زمین شد و دومین گل فصلش را به ثمر رساند . در نهایت یونایتد در نیمه نهایی مغلوب میلان شد ولی در لیگ برتر به مقام قهرمانی رسید ، و در پایان فصل ، اورا با انجام تنها 24 مسابقه در لیگ ، در تیم منتخب فصل لیگ برتر قرار گرفت .


فصل 2007 – 2008 او به دفاع ثابت تیم تبدیل شد و اغاز فصل را با پیروزی برابر چلسی در ضربات پنالتی و قهرمانی در جام خیریه شروع کرد ، پاتریس در 12 مسابقه ابتدایی فصل حضور یافت ولی اولین بازی فصل لیگ قهرمانان را در مقابل دیناموکیف به دلیل مصدومیت در هنگام گرم کردن از دست داد . چند روز بعد دوباره به ترکیب تیم برگشت و یونایتد را در بازی مقابل آرسنال همراهی کرد و در همین مسابقه ، پایه گذار گل دوم تیمش برای رونالدو بود .

 

در نهایت اورا در مجموع آن فصل 48 بازی برای یونایتد در تمامی مسابقات انجام داد اما موفق به زدن گلی نشد ، ولی با یونایتد ابتدا به قهرمانی لیگ رسید و سپس در فینال لیگ قهرمانان بعد از 120 دقیقه حضور در بازی فینال ، موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد . بعد از قهرمانی در دو جام ، ژوئن 2008 ، قرارداد 4 ساله ای با یونایتد امضا کرد که وی را تا 2012 در الدترافورد نگاه میداشت .



2008 - تاکنون



18 جولای 2008 ، FA پاتریس را به خاطر درگیری که در بازی مقابل چلسی در لیگ برتر فصل قبل داشت ، فراخواند . با این وجود ، بسیاری از هم باشگاهی های وی از او حمایت کردند و اعلام نمودند که توهین نژاد پرستانه یکی از مسئولین باشگاه چلسی موجب این درگیری شده است . در نهایت در نیمه های فصل بود که این موضوع محرویتی را برای اورا دربرداشت و او 4 جلسه از همراهی تیمش محروم شد و 15 هزار پوند جریمه شد .



با این وجود ، او با یونایتد به ژاپن سفر کرد و در هر دو بازی یونایتد در جام باشگاه های جهان بازی کرد و با این تیم قهرمان جهان شد . اورا در بازی مقابل چلسی ، 11 ژانویه 2009 به بازی های لیگ بازگشت و پاس گل دوم تیمش را ارسال کرد ولی در اواخر مسابقه مصدوم شد و بعدا اعلام شد که این مصدومیت جدی است و وی یک ماه از میادین به دور خواهد بود .


اورا بعد از بازگشت از مصدومیت به یونایتد کمک کرد تا بار دیگر قهرمان انگلستان شود ، وی در آن سال با یونایتد به قهرمانی جام اتحادیه نیز رسید . در لیگ قهرمانان نیز بعد از پیروزی ، 4-1 مقابل آرسنال در مجموع دو بازی رفت و برگشت ، اورا در اظهار نظری عجیب گفت : " این تقابل 11 مرد با 11 نوزاد بود ! که هیچ شکی در بین خودمان در آن نداشتیم . " 

با این وجود اورا و تیمش در فینال مغلوب شدند و به نائب قهرمانی اروپا رسیدند ، در پایان فصل نیز بار دیگر در تیم منتخب فصل لیگ برتر قرار گرفت .

 
فصل 2009 -2010 برای اورا خوب بود و او در تمام 38 مسابقه لیگ برای یونایتد به میدان رفت ، با این حال وی فصل را خوب شروع نکرد و در بازی مقابل چلسی در جام خیریه ، یک پنالتی بد را زد که در نهایت باعث شد یونایتد جام خیریه را به چلسی واگذار کند .

 

وی در این فصل بعد از مصدومیت ، گیگز ، نویل و فردیناند در بازی مقابل وولفسبورگ ، برای اولین بار با بازوبند کاپیتانی یونایتد به میدان رفت . چندی بعد نام وی در تیم منتخب فیفا و تیم منتخب سال یوفا قرار گرفت . 28 فوریه 2010 در فینال جام اتحادیه ، کاپیتان منچستریونایتد بود و در نهایت با پیروزی تیمش ، تبدیل به دومین بازیکن فرانسوی تاریخ یونایتد شد که جام قهرمانی را به عنوان کاپیتان بالای سر میبرد.


با این حال این آخرین جام فصل وی با یونایتد بود و قهرمانی لیگ را به چلسی واگذار کردند و در 1.4 نهایی لیگ قهرمانان ، توسط بایرن حذف شدند .


آغاز فصل 2010 – 2011 با حاشیه های زیادی برای اورا همراه بود و او درگیر مشکلات و مسائل بعد از جام جهانی در مقابل رسانه ها و فدراسیون فوتبال فرانسه بود ، سپس به دلیل این که قرارداد وی فصل 2011-2012 پایان می یافت ، شایعاتی در مورد انتقال وی به رئال مادرید به گوش می رسید .



با این وجود وی فصل را با یونایتد آغاز کرد و 20ام نوامبر دومین گلش را در لیگ برتر ، در مقابل ویگان به ثمر رساند . و 21 ام فوریه ، قرارداد جدیدی را با یونایتد به امضا رساند که او را تا پایان فصل 2013 – 2014 در یونایتد نگاه میدارد . چندی بعد ، پس از تمدید قرارداد با یونایتد در 1.8 نهایی لیگ قهرمانان ، مقابل مارسی به میدان رفت ، این اولین بازی وی بعد از اتفاقات جام جهانی در فرانسه بود که ، باعث شد تا هر زمان که وی صاحب توپ میشد ، با رگباری از توهین و هو کردن های تماشاگران روبرو شود . اورا در پایان آن فصل بار دیگر با یونایتد در لیگ قهرمان شد ولی در لیگ قهرمانان در بازی فینال مقابل بارسلونا مغلوب شدند و به نائب قهرمانی رسیدند .


درابتدای فصل 2011 – 2012 ، اورا باز هم به قهرمانی در جام خیریه با یونایتد رسید و این بار با پیروزی مقابل سیتی ، به قهرمانی دست یافت . فصل برای او ادامه یافت ، تا اینکه در بازی مقابل لیورپول در آنفیلد در حالی که کاپیتان تیم بود در صحنه ای با سوارز درگیری پیدا کرد ، و سپس ادعا کرد که سوارز به وی توهین نژاد پرستی کرده است ، این موضوع مدت زیادی تبدیل به بحث داغی شده بود ، تا اینکه سرانجام با مقصر شناخته شدن سوارز ، وی 8 جلسه از همراهی تیمش محروم شد . و FA متعاقب آن ، بیانیه ای توضیحی راجع به این محرومیت بالغ بر150 صفحه منتشر کرد .



سطح ملی



اورا سابقه بازی در تیم زیر 21 ساله های فرانسه را دارد . او اگرچه در اوایل دوران بازیگریش در ایتالیا حضور داشت اما به تیم ملی زیر 21 سال فرانسه دعوت شد . اولین بار ریموند دومنش ، در سوم اکتبر 2002 وی را به تیم ملی دعوت کرد و چندی بعد در پیروزی مقابل اسلوونی ، اولین بازیش را برای تیم زیر 21 سال انجام داد .

 
اورا برای هر دو تورنمنت جام ملت های اروپا - زیر 21 سال در سال 2004 و المپیک تابستانی 2004 همراه تیم ملی بود ولی در هر دو مسابقات نتوانست با کشورش از مرحله مقدماتی صعود کند و به دور نهایی رقابت ها برسد . تا این گونه دوران حضور وی در تیم های پایه ، خاتمه یابد .



اورا اولین بار می 2004 توسط ژاک سانتینی در لیست 31 نفره حضور برای یورو به تیم ملی دعوت شد ولی در نهایت جزء 23 نفر اعزامی به مسابقات نبود و این تورنمنت را از دست داد . 18 اگوست 2004 ، سرمربی سابق وی در تیم زیر 21 ساله ها ، که اکنون سرمربی وقت فرانسه بود ، اورا را به تیم ملی دعوت کرد و سرانجام اولین بازی وی در مقابل بوسنی رقم خورد . بعد از اولین مسابقه ، وی احساس غرور خود را بابت بازی برای تیم ملی کشورش اعلام کرد .


وی در مسابقات مقدماتی جام جهانی بعد از مصدومیت آبیدال در دو مسابقه برای تیم ملی کشورش به میدان رفت . با این حال چندی بعد با بازگشت آبیدال و حضور در ترکیب اصلی ، دومنش ترجیح داد از سیلوستره به عنوان جانشین آبیدال بهره ببرد و این گونه اورا جام جهانی 2006 را از دست داد ، اکتبر 2007 ، اورا این اتفاق را مثبت دانست و گفت که حذف از لیست جام جهانی ، به وی اراده داده است .



بعد از انجام چند مسابقه در بین سالهای 2006 تا 2008 ، در 28ام می 2008 در لیست اعزامی به یورو 2008 قرار گرفت و با تیم ملی کشورش در رقابتهای یورو 2008 به میدان رفت ولی توفیقی کسب نکرد و بعد از تحمل دو شکست مقابل هلند و ایتالیا با رقابت ها خداحافظی کرد .


بعد از خداحافظی تورام از تیم ملی ، دومنش تصمیم گرفت تا از آبیدال در مرکز خط دفاعی استفاده کند و به این ترتیب فرصت برای اورا برای حضور در ترکیب اصلی تیم ایجاد شد . او در رقابت های انتخابی جام جهانی 2010 با تیم ملی کشورش همراه بود و در نهایت در پلی اف با شکست ایرلند به جام جهانی صعود کردند .



اورا برای اولین بار 26 می 2010 ، در بازی دوستانه مقابل کاستاریکا بازوبند کاپیتانی تیم ملی کشورش را بر بازو بست . و چندی بعد نیز در رقابت های جام جهانی با نیمکت نشینی هانری ، کاپیتان تیمش نام گرفت. و در دو بازی اول مقابل اروگوئه و مکزیک به عنوان کاپیتان حضور یافت . بعد از آن بود که اختلاف آنلکا و سپس اورا و چند تن از دیگر بازیکنان فرانسه سر باز کرد و اعلام شد که اورا رهبر گروهی از بازیکنان بوده است که آنها را از تمرین با تیم بازداشته است .

 

بعد از این اتفاق ، تورام چندی بعد اعلام کرد که اورا باید برای همیشه ، از بازی های ملی کنار گذاشته شود ، 6 اگوست اورا یکی از 5 بازیکنی بود که باید در جلسه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال فرانسه شرکت میکرد و در نهایت 5 جلسه از همراهی تیم ملی محروم شد .


اورا بعد از پشت سر گذاشتن این محرومیت از بازگشت به تیم ملی استقبال کرد و اعلام کرد که هرگز نمیتواند آینده اش را بدون تیم ملی تصور کند و 17 مارچ 2011 برای اولین بار بعد از جام جهانی 2010 توسط بلان به تیم ملی دعوت شد ، و 8 روز بعد در بازی مقابل لوکزامبورگ به میدان رفت.



افتخارات



Club
Monaco
• Coupe de la Ligue (1): 2002–03

Manchester United
• Premier League (4): 2006–07, 2007–08, 2008–09, 2010–11
• Football League Cup (3): 2005–06, 2008–09, 2009–10
• FA Community Shield (4): 2007, 2008, 2010, 2011
• UEFA Champions League (1): 2007–08
• FIFA Club World Cup (1): 2008

Individual

• UNFP Ligue 1 Young Player of the Year (1): 2003–04
• UNFP Ligue 1 Team of the Year (1): 2003–04
• PFA Premier League Team of the Year (3): 2006–07, 2008–09, 2009–10
• FIFPro World XI (1): 2009
• UEFA Team of the Year (1): 2009

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط امیر بهادر در تاریخ 1348/10/11 و 15:25 دقیقه ارسال شده است

کامل بود.ممنون.ولی چرا نگفتین اون سال که موناکو نایب قهرمان شد گل دوم موناکو رو اورا زد؟ضربه مورینتس رو کودیچینی بلاک کرد و در حالی که توپ رو هوا بود اورا مثه باد از راه رسید و توپو از روی سر تری چسبوند به تور چلسی.یکی دیگه از گلها رو هم خود مورینتس زد

این نظر توسط mohsen در تاریخ 1348/10/11 و 2:47 دقیقه ارسال شده است

mersiiiiiiiiii


کد امنیتی رفرش
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 1023
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 106
  • بازدید امروز : 130
  • باردید دیروز : 672
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 5,427
  • بازدید ماه : 5,427
  • بازدید سال : 134,016
  • بازدید کلی : 1,722,058
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2