loading...
منچستريونايتد Manchester United
رامین بازدید : 484 یکشنبه 13 فروردین 1391 نظرات (1)

لوئیز کارلوس آلمیدا دی کونا ملقب به نانی ، متولد 17 نوامبر 1986 است . وینگر پرتغالی منچستریونایتد ، توانایی بازی در هر دو سمت راست و چپ را دارد .


نانی در Cape Verde به دنیا آمد اما در همان سنین کودکی همراه با خانواده اش به اروپا سفر کرد ، نانی در اروپا رشد کرد و حرفه فوتبالش را از باشگاه Real Massama آغاز کرد . او سپس در سن 16 سالگی تمریناتش را با دو تیم اسپورتینگ و بنفیکا آغاز کرد ، و سرانجام به تیم جوانان اسپورتینگ ملحق شد .

نانی در سال 2005 اولین بازیش را برای اسپورتینگ انجام داد ، و فصل بعد از آن با این تیم به قهرمانی جام حذفی دست یافت . نانی در اسپورتینگ درخشید و نظر باشگاه منچستریونایتد نسبت به وی جلب شد ، و در جولای 2007 با مبلغ 25.5 میلیون یورو به یونایتد پیوست .


نانی همراه با یونایتد به موفقیت های بسیاری از جمله ، قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا دست یافت . البته او در یونایتد به موفقیت های فردی خوبی نیز دست یافت .

نانی برای تیم زیر 21 ساله های پرتغال 10 مسابقه انجام داد و در سپتامبر 2006 موفق شد اولین بازی ملی اش را برای تیم بزرگسالان انجام دهد ، از آن بازی تاکنون وی 52 مسابقه ملی و 12 گل زده در کارنامه خود دارد .

سالهای ابتدایی

نانی 17 نوامبر 1986 در پرایا ، Cape Verde ( کشوری در غرب قاره آفریقا ) به دنیا امد . او به همراه خانواده اش در همان سنین کودکی اش به پرتغال سفر کرد . نانی بعد از اینکه پدر و مادرش زندگی را رها کردند ، تحت سرپرستی خاله اش آنتونیا در آمادورا پرورش یافت .
در سن 5 سالگی ، پدرش به Cape Verde سفر کرد اما هیچگاه بازگشتی در کار نبود ! چند سال بعد ، هنگامی که نانی 12 سال داشت ، مادرش به قصد شروع یک زندگی جدید ، پرتغال را به مقصد هلند ترک کرد ، تا نانی هر دو والدینش را از دست داده باشد .

نانی 9 خواهر و برادر از مادرش دارد ، که او کوچکترین آنها است ، از پدرش نیز 5 خواهر و برادر دارد . لقب نانی را در کودکی اش از خواهر بزرگترش گرفت .

 
برادر بزرگتر نانی ، به وی آموزش داد که چگونه فوتبال بازی کند ، او در آن زمان همراه با دوست دوران کودکی اش ، مانوئل فرناندس فوتبال بازی میکرد . نانی حدودا 14 ساله بود که برادر بزرگترش او را به تمرینات تیم Real Massama برد تا با این تیم به تمرین بپردازد .آنها اولین باشگاه نانی محسوب میشدند و به وی پول و غذا دادند و کمک کردند تا پاسپورت و ID کارت خود را دریافت کند .

 
در سن 16 سالگی با هر دو باشگاه اسپورتینگ و بنفیکا تمرین کرد ، اما در نهایت با پیشنهاد اسپورتینگ به این تیم پیوست . او و برادرش اگرچه در لیسبون زندگی میکردند اما طرفدار تیم پورتو در آن سالها بودند و ستاره محبوب آن ها لویئز فیگو بود .

دوران باشگاهی

اسپورتینگ لیسبون
نانی بعد از Real Massama به عنوان اولین باشگاهش ، به اسپورتینگ لیسبون پیوست و بعد از دو فصل حضور در تیم جوانان ، در اوایل فصل 2005-2006 بود که به تیم اصلی راه یافت . 10 آگوست 2005 اولین بازی نانی برای اسپورتینگ رقم خورد و در دقیقه 73 به عنوان یار تعویضی در بازی مقابل اودینزه در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان پا به زمین مسابقه گذاشت .

چند روز بعد ، 28 آگوست اولین بازیش را در لیگ پرتغال انجام داد . این بار در دقیقه 76 و در مقابل تیم ماریتیمو به زمین آمد . و 30 ام سپتامبر اولین گلش را برای اسپورتینگ در تساوی 2-2 مقابل بواویستا به ثمر رساند . نانی فصل اولش را در تیم اصلی با 36 بازی و 5 گل در تمام مسابقات به پایان رساند .
27 سپتامبر 2006 در دومین فصل حضورش در اسپورتینگ خوش درخشید و در بازی مقابل اسپارتاک مسکو ، در لیگ قهرمانان گلزنی کرد تا بیشتر نام خود را سر زبان ها ببیند . نانی در آن فصل به همراه تیمش به قهرمانی جام حذفی رسید . نانی در پایان این فصل 40 بازی و 6 گل در کارنامه خود ثبت کرد .

منچستریونایتد

سالهای ابتدایی
نانی سرانجام با مبلغ 25.5 میلیون یورو به یونایتد فروخته شد که 5 درصد از این مبلغ به باشگاه Real Massama تعلق گرفت . او در 6 ژوئن 2007 تست پزشکی باشگاه را با موفقیت پشت سر گذاشت و یک ماه بعد قرارداد 5 ساله اش را با یونایتد به امضا رساند تا به هم وطنش رونالدو که رویه او را چند سال قبل پیش گرفته بود بپیوندد .


نانی اولین گل فصلش را در بازی دوستانه مقابل شنزن در پیروزی 6-0 یونایتد به ثمر رساند . او سپس در بازی بعدی مقابل تیم شهر گوانگ ژو نیز گلزنی کرد . 5 اگوست 2007 در بازی جام خیریه ، مقابل چلسی به عنوان یار تعویضی به میدان رفت تا اولین مسابقه رسمی اش با یونایتد با قهرمانی جام خیریه همراه شود و سپس بار دیگر در بازی دوستانه دیگری برای یونایتد گلزنی کرد تا سومین گل وی در مسابقات پیش فصل یونایتد ثبت شود .

12 آگوست اولین بازیش را برای یونایتد در لیگ برتر انجام داد و به جای رونی مصدوم در بازی مقابل ردینگ وارد زمین شد . 2 هفته بعد در بازی مقابل تاتنهام با شوتی دیدنی از فاصله 30 یاردی دروازه تاتنهام را باز کرد تا یونایتد با گل وی به 3 امتیاز حساس و شیرین دست پیدا کند . او به درخشش خود ادامه میداد و در دو پیروزی حیاتی و 1-0 مقابل اورتون و ساندرلند پاس گل هایی را برای ویدیچ و ساها ارسال کرد .


او سپس در اولین بازی لیگ قهرمانان برای یونایتد در آن فصل ، همراه هم وطنش رونالدو با تیم سابقشان روبرو شدند و در نهایت با گل رونالدو به پیروزی رسیدند . 27 اکتبر در بازی مقابل میدلزبورو که با پیروزی 4-1 یونایتد همراه شد ، گل اول یونایتد را به ثمر رساند .


16 فوریه 2008 در دیدار جام حذفی مقابل آرسنال بهترین بازیکن زمین شناخته شد . او در آن مسابقه که با پیروزی 4-0 یونایتد همراه شد ، یک گل به ثمر رساند و دو پاس گل ارسال کرد . نانی در ان مسابقه درگیری هایی با گالاس کاپیتان وقت آرسنال و گیلبرتو سیلوا نیز داشت .

23 ام مارچ در دیدار مقابل لیورپول در لیگ برتر ، در نیمه دوم به بازی امد و گل دوم تیمش را برای رونالدو ساخت و گل سوم را به تنهایی خودش به ثمر رساند .


سوم می در پیروزی 4-1 یونایتد مقابل وستهام ، به دلیل ضربه به لوکاس نیل مدافع حریف ، از زمین مسابقه اخراج شد . 21 ام می در فینال لیگ قهرمانان مقابل چلسی به جای رونی وارد زمین شد و با گل کردن ضربه پنالتی خود به یونایتد کمک کرد تا به قهرمانی اروپا برسد . به این ترتیب وی در اولین فصل خود همراه با یونایتد دو قهرمانی با ارزش را کسب کرد .

23 سپتامبر 2008 در بازی مقابل میدلزبورو در جام اتحادیه اولین گلش را در فصل جدید به ثمر رساند ، 18ام اکتبر در بازی مقابل وست بروم نیز گلزنی کرد او این بار پاس رونی را تبدیل به گل کرد تا یونایتد در ان مسابقه به پیروزی 4-0 برسد .


20 ژانویه 2009 در پیروزی 4-2 مقابل دربی کانتی در جام اتحادیه نیز گلزنی کرد ، تا در نهایت در پایان آن فصل به قهرمانی لیگ برتر ، و جام اتحادیه با یونایتد دست پیدا کرد .

پیشرفت

بعد از انتقال رونالدو به رئال مادرید در سال 2009 ، انتظارها از نانی برای حضور پررنگ تر بیشتر شد تا بتواند جای خالی رونالدو را در یونایتد تا حدی پر کند . او فصل را خوب شروع کرد و در جام خیریه مقابل چلسی در دقیقه 10 گلزنی کرد اما در نهایت یونایتد در ضربات پنالتی آن بازی را به حریف واگذار کرد.
نانی در اولین بازی فصل مقابل بیرمنگام ، پاس تنها گل مسابقه را برای رونی ارسال کرد و در نیمه دوم جای خود را به رایان گیگز داد . چند هفته بعد در بازی مقابل ویگان از روی ضربه آزاد گل اول فصلش را به ثمر رساند .

بعد از چند هفته نمایش ضعیف ، نانی ؛ سرآلکس را مقصر کمبود اعتماد به نفس در بازیش میدانست ، با وجود این طغیان ، سرآلکس در بازی مقابل هال سیتی به وی شانس بازی داد ، و در ان مسابقه یونایتد با 4 گل به پیروزی رسید . بعد از این نمایش نسبتا خوب ، در بازی مقابل سیتی در نیمه نهایی جام اتحادیه خوش درخشید تا روابط خود را بعد از ان با سرآلکس صمیمی و دوستانه توصیف کند .
31 ژانویه 2010 در پیروزی 3-1 مقابل آرسنال ، گل اول را به ثمر رساند و پایه گذار 100مین گل رونی در لیگ برتر بود . البته گل اول نانی ابتدا توسط بسیاری از منابع به نام المونیا نوشته شد اما 26 مارچ به نام نانی ثبت شد . سرآلکس بعد از این نمایش خوب از نانی در پایان مسابقه گفت : " بلوغ دلیلی است که هم اکنون بهترین نمایش های نانی را مشاهده میکنیم ، سه نمایش اخیر او بسیار باکلاس بوده است ولی بازی امروز بهترین آنها بود ".

بعد از این نمایش خوب ، مقابل پورتسموث نیز پاس گل ارسال کرد و یونایتد در آن مسابقه با 5 گل پیروز شد . 4 روز بعد در بازی مقابل استون ویلا در ویلاپارک ، از زمین مسابقه اخراج شد تا سه جلسه محرومیت باعث شود فینال جام اتحادیه را از دست بدهد .


او در بازگشت به ترکیب ، دو پاس گل برای رونی در پیروزی های 4-0 مقابل میلان و 3-0 در برابر فولام ارسال کرد . 26 مارچ قرارداد خود را با یونایتد تمدید کرد و به این ترتیب تا سال 2014 در یونایتد خواهد بود، یک روز پس از تمدید قرارداد خود ، در بازی مقابل بولتون ، دو پاس گل ارسال کرد تا جمع پاس گل های خود را در طول لیگ برتر به 9 برساند .


7ام آپریل اولین گل اروپایی اش را برای یونایتد به ثمر رساند ، او در مسابقه برابر بایرن مونیخ در بازی برگشت لیگ قهرمانان ، دو گل برای یونایتد به ثمر رساند اگرچه که یونایتد با وجود پیروزی 3-2 در آن مسابقه ، از لیگ قهرمانان حذف شد .

24 آپریل موفق شد برای اولین بار بعد از 18 ماه در الدترافورد در لیگ گلزنی کند ، او در مسابقه مقابل تاتنهام گل دوم تیمش را به ثمر رساند . و در بازی بعد نیز درخشید و تنها گل تیمش را در پیروزی 1-0 مقابل ساندرلند وارد دروازه حریف کرد .
به این ترتیب سومین فصل وی با یونایتد ، با انجام 34 بازی و 7 گل در تمامی مسابقات پایان یافت ، و تنها با یونایتد به مقام قهرمانی جام اتحادیه رسید .

2010-2011

22 آگوست 2010 در بازی خارج از خانه مقابل فولام در دقیقه 87 یک پنالتی را از دست داد و دقایقی بعد هانگلند مدافع حریف موفق شد گل تساوی بازی را وارد دروازه یونایتد کند . 6 روز بعد در پیروزی 3-0 مقابل وستهام ، یک گل به ثمر رساند و گل دیگر را برای برباتوف ساخت تا در پایان بهترین بازیکن زمین شناخته شود .


26 سپتامبر در بازی مقابل بولتون ، گل اول تیمش را به ثمر رساند و گل دوم را برای اوون ساخت . 16ام اکتبر ، در تساوی 2-2 مقابل وست برومویچ ، یک گل برای یونایتد به ثمر رساند . 4 روز بعد تنها گل تیمش را در پیروزی 1-0 مقابل بورسااسپور با شوتی دیدنی به ثمر رساند .


30ام اکتبر در پیروزی 2-0 یونایتد مقابل تاتنهام ، گل جنجال برانگیزی وارد دروازه گومز کرد که پیروزی یونایتد را تثبیت کرد . 27 نوامبر گل پنجم یونایتد را در پیروزی 7-1 مقابل بلکبرن به ثمر رساند ، اولین گل نانی در سال 2011 برای یونایتد ، گل پیروزی بخش تیمش در برتری خانکی برابر استوک بود .


22 ژانویه در پیروزی 5-0 مقابل بیرمنگام گل پنجم یونایتد را به ثمر رساند ، چند روز بعد در بازی مقابل وولوز گل زودهنگامی را به ثمر رساند ، با این حال یونایتد در ان مسابقه 2-1 باخت تا اولین شکست فصل را تجربه کند . 7 روز بعد موفق شد در داربی شهر منچستر برای اولین بار گلزنی کند ، یونایتد در ان مسابقه 2-1 به پیروزی رسید .


6 مارچ در شکست 3-1 یونایتد مقابل لیورپول در اثر ضربه کاراگر دچار مصدومیت شد که ابتدا به نظر میرسید مصدومیت وی جدی باشد و از نوع شکستگی باشد ولی اینطور نبود و خیلی زودتر به تمرینات بازگشت . بعد از بازگشت از مصدومیت ، 15 مارچ در بازی مقابل مارسی 61 دقیقه به میدان رفت.

9ام آپریل بعد از اعلام اینکه نام وی نیز در لیست نامزدهای برترین بازیکن جوان سال قرار گرفت ، در بازی مقابل فولام هر دو گل یونایتد را برای هم تیمی هایش ساخت . با این وجود بسیاری از اینکه نام نانی در بین نامزدهای بهترین بازیکن سال ( جایزه اصلی FA ) قرار ندارد تعجب خود را اعلام کردند .
در نهایت نانی ، جایزه برترین بازیکن سال را نیز در جدال با جک ویلشر از دست داد ، ولی در تیم منتخب فصل لیگ برتر برای اولین بار قرار گرفت و جایزه Players' Player of the Year باشگاه یونایتد را از ان خود کرد .

2011-2012

نانی فصل جدید را بسیار خوب شروع کرد و در همان بازی ابتدای فصل در جام خیریه ، بهترین بازیکن زمین لقب گرفت ، وی در ان مسابقه در حالی که یونایتد در نیمه اول با دو گل از حریف عقب افتاده بود ، دو گل از سه گل تیمش را که شامل گل پیروزی بخش در دقیقه 94 بود به ثمر رساند تا بدین ترتیب ، باعث شود یونایتد با غلبه بر تیم همشهری به قهرمانی اولین جام فصل برسد .


28 آگوست در هفته سوم لیگ برتر ، اولین گل فصلش را در لیگ برتر به ثمر رساند ، او در این مسابقه ، گل پنجم را روی پاس رونی وارد دروازه آرسنال کرد .


18 سپتامبر در هفته پنجم لیگ برتر انگلیس در بازی مقابل چلسی ، 100مین بازیش را در لیگ برتر برای یونایتد انجام داد ، نانی در ان مسابقه گلی بسیار زیبا با شوتی از راه دور به ثمر رساند وی همچنین در نیمه دوم یک پنالتی برای تیمش گرفت ، و در پایان مسابقه ، برترین بازیکن زمین شناخته شد .

چند روز بعد در بازی مقابل استوک در هفته ششم نیز گلزنی کرد و تنها گل تیمش را روی همکاری با فلچر وارد دروازه حریف کرد یونایتد در ان مسابقه به تساوی 1-1 رسید . اول نوامبر نام نانی در لیست اولیه برترین بازیکن سال فیفا قرار گرفت .

دهم دسامبر ، در اولین مسابقه بعد از حذف از لیگ قهرمانان ، در مقابل وولوز ، دو گل در پیروزی 4-1 یونایتد وارد دروازه گرگ ها کرد . 21ام دسامبر در بازی مقابل فولام ، ششمین گل فصلش را در پیروزی 5-0 مقابل تیم لندنی به ثمر رساند ، نانی در این مسابقه دو پاس گل نیز برای هم تیمی هایش ارسال کرد.

سطح ملی

پرتغال زیر 21 سال
نانی جوانترین عضو تیم ملی پرتغال در مسابقات ملتهای اروپا 2006 بود ، و 23 می 2006 در بازی مقابل فرانسه اولین بازیش را برای این تیم انجام داد . او در آن مسابقات سه بازی انجام داد ولی گلی به ثمر نرساند ، سال بعد در همین مسابقات ، 4 بازی انجام داد و یک گل به ثمر رساند ، در مجموع در زمان حضور در تیم زیر 21 ساله ها ، 10 بازی انجام داد و یک گل به ثمر رساند .

تیم ملی بزرگسالان
اولین بازی وی برای تیم ملی اول سپتامبر 2006 رقم خورد ، که در دیدار دوستانه مقابل دانمارک به میدان رفت . نانی تا پیش از یورو 2008 بصورت نه چندان منظمی به تیم ملی پرتغال دعوت میشد ، و چند بازی در مسابقات مقدماتی یورو انجام داد . او در مسابقه مقابل بلژیک در همین چارچوب یک گل نیز به ثمر رساند تا تیمش مقابل حریف 2-1 پیروز شود . و سرانجام نام وی در 23 نفر اعزامی برای یورو 2008 انتخاب شد ، نانی در آن مسابقات ، سه بازی انجام داد و در بازی مرحله 1.4 نهایی که به شکست و حذف پرتغال انجامید ، یکی از گل های تیمش را برای هلدر پوستیگا ساخت .


نانی به پیشرفت خود در تیم ملی ادامه داد و در مسابقات مقدماتی جام جهانی ، سه گل به ثمر رساند و در نهایت به تیم ملی کمک کرد تا با غلبه بر بوسنی در پلی آف صعود به جام جهانی ، راهی مرحله نهایی این مسابقات شوند .

در نهایت کارلوس کوئیروش ، نام وی را در بین 23 بازیکن اعزامی جام جهانی قرار داد اما 8 ژوئن به دلیل مصدومیت شانه ، جام جهانی را از دست داد و آموریم جایگزین وی شد .
نانی در مرحله مقدماتی یورو 12 نیز برای پرتغال خوب کار کرد و دو گل در مرحله مقدماتی به ثمر رساند ، او البته چند پاس گل نیز در کارنامه خود ثبت کرد ، در نهایت او در پیروزی مقابل بوسنی در صعود به یورو 12 در پلی اف ، نیز بار دیگر گلزنی کرد .

استایل بازی

نانی از همان ابتدا به دلیل سبک بازی و کار با توپ و ضرباتش ، با هموطن و هم تیمی سابقش ، رونالدو مقایسه میشود ، با این حال بیشتر میتوان او را در مقایسه با رونالدو وینگر کلاسیک دانست ، که قابلیت بازی در هر دو سمت را دارد .

 
نانی به خوبی از سرعت خود استفاده میکند ، و قابلیت کار با توپ و تکنیک خوبی دارد ، و با حیله های خود ، فضای خوبی برای موقعیت های خوب ایجاد میکند . او بازیکنی تهاجمی محسوب میشود و شوت های قدرتمندی نیز دارد که تاکنون گل های زیبایی را از این ضربات به ثمر رسانده است .


ریو فردیناند هم تیمی وی ، در مورد او میگوید : " نانی یکی از باهوش ترین بازیکنان جهان است که قابلیت های بالقوه ای در انچه میخواهد انجام دهد ، در اختیار دارد . او بازیکن کلاس جهانی است که توانایی بازی در هر دو سمت را دارد و البته پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک بازیکن تاپ جهانی دارد . "

شادی پس از گل

 خوشحالی های نانی پس از گل همیشه دیدنی بوده است ، خوشحالی که کم و بیش شبیه آن را در نزد بازیکنانی چون اوبافمی مارتینز دیده ایم ، نانی گفته است که این خوشحالی را از زمانی که کودک بوده است ، تمرین میکرده است .

سالها قبل ، اخباری منتشر شده بود مبنی بر اینکه سرآلکس ، نانی را به دلیل ترس از مصدومیت روی این خوشحالی از این حرکت منع کرده است ، اما نانی بعدها این موضوع را تکذیب کرد و اعتقاد داشت ، فرگوسن او را از این خوشحالی منع نکرده است و صحبتی در این زمینه با او نداشته است . و تاکید کرد که در ادامه باز هم این کار را انجام خواهم داد .

افتخارات

Club
Sporting CP
• Taça de Portugal (1): 2006–07
Manchester United
• Premier League (3): 2007–08, 2008–09, 2010–11
• Football League Cup (1): 2008–09
• FA Community Shield (4): 2007, 2008, 2010, 2011
• UEFA Champions League (1): 2007–08
• FIFA Club World Cup (1): 2008

Individual
• SJPF Young Player of the Month (1): May 2007
• PFA Premier League Team of the Year (1): 2010–11
• Manchester United Players' Player of the Year (1): 2010–11

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط mohsen در تاریخ 1348/10/11 و 2:25 دقیقه ارسال شده است

thanxxxxxxxxxxxxxxxx


کد امنیتی رفرش
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 97
  • تعداد اعضا : 1022
  • آی پی امروز : 143
  • آی پی دیروز : 157
  • بازدید امروز : 189
  • باردید دیروز : 832
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,023
  • بازدید ماه : 2,023
  • بازدید سال : 130,612
  • بازدید کلی : 1,718,654
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2