loading...
منچستريونايتد Manchester United
امير بازدید : 869 جمعه 19 اسفند 1390 نظرات (17)
ببینین کلا میخوام از بحث مصدومیت و هر بازی یه ترکیب بیام بیرون و اینکه لیگ اروپا ارزششو نداره و مطمئنم فرگوسن از باخت ناراحت نیست این نظر منه ولی میخوام از نظر تاکتیکی بررسی کنم و اینم بگم اگه با بیلبائو توی لیگ قهرمانان بازی میکردیم الان بیلبائو رو به صفر میبردیم.
ولی حالا چرا باختیم!؟
به نظر من دفاع واقعا خوب کار کرد ولی خط دفاع نه دفاع تیمیمون
ببینین بارسلونا یه دفاع تیمی داره یه خط دفاع
خط دفاع که کلا نباشه یا باشه تاثییری نداره چون سوتی و گلشونو میخورن اگه بهشون فشار بیاد ولی دفاع تیمیشون از خط هافبکشون شروع میشه
در اینکه اوانز الان دوتای پیکه هست و اسمالینگ از پویول بهتره شکی نکردم و نمیکنم.
بازی با بیلبائو منو یاد بازی منچستر با بارسلونا سال قبل انداخت
ولی با این فرق که بارسلونا از خط دفاعمون نمیتونست رد بشه و گاه گداری خط دفاعی هافبکمون خوب کار میکرد و تیم یه چنتا حمله خوب میکرد ولی منچستر اون شب جدا از اینکه از بودن پارک و نبود نانی ضربه خورد و تا حدودی به عقیده من بهتر بود اسکولز جای کریک میبود تا پا به توپ رو توی میانه بالا ببره تیم از موجودی به نام چیچاریتو ضربه خورد.
چیچا اصلا بازیکن بدی نیست ولی فرگوسن هنوز انگار نفهمیده چیچاریتو یک بازیکنیه که نمیتونه با فضای اطرافش خوب کار کنه.
عملا هرچی توپ توی فینال میومد سمت چیچا لو میرفت که اگه بربا بود جایش اون توپارو با تکنیک و قدرت بدنیش استپ میکرد و نگه میداشت تا تیم اضافه بشه.فرگوسن که تیمو توی فینال جلو کشید و ویدیچ و فردیناند گاهی تا نیمه زمین میومدن برای زدن توپ و فرستادنش به قلب دفاع بارسا تا از سوتی اونا استفاده کنه ولی اشتباهش این بود که توپ رباعی و دادنش به چیچا یعنی لو رفتن توپ.
منچستر اون شب یکی رو میخواست که توپو جلو نگه داره ولی منچستر اون شب تک شوت بازی میکرد توپو میفرستاد باز بارسا میگرفت باز حمله میکردن و...
بعضی دوستان گفتن جونز نباید میرفت هافبک تدافعی ولی اتفاقا جونز خیلی راندمان تیمو تو خط دفاعی هافبک میبره بالا میزان دوندگیش و .... 
و به شخصه معتقدم وقتی بربا و ولبک مصدومن باید جونز کریک زوج هم باشن و گیگز جلوشون و رونی نوک باشه و باز هم چیچا !
وقتی رونی به عقب میاد تیم عقب میکشه پس منچستر اگه توپی بگیره نیاز به دو بال قوی داره که بفرسته به کنار و یا نیاز به یک مهاجم مثل رونی داره که توی تیم ولبک رونی تیم هست چون فیزیک سرعت قدرت و از همه مهتر پا به توپ و دریبلینگ خوبی داره.
توی فینال هم تیم از سه جهتش برای حمله فقط یک جهتش تونست کاری بکنه که از اون سمتم گل زدیم به بارسا.
مهاجم هدف که چیچا بود و توپ لو میداد پس یک راه اصلیمون که بهترین راه هم بود چون وسط بود و توپو میشد با اضافه شدن وینگ ها به هر طرف انتقال داد پس نقطه اصلیمون رفت بعد نقطه بعدی که خودش دو نقطس وینگا بودن که پارک تیمو فلج کرد با انجام هیچ کاری و موند والنسیا که واقعا سخته بخوای بیایی عقب توپو بگیری و میون اون همه هافبک خوب بارسا بازیسازی کنی!
فرگوسنم فهمیده بود که باید توپو بفرسته جلو بعد از وینگا استفاده کنه ولی چرا چیجا!?
دیدیم وقتس اسکولز و نانی اومدن تو منچستر دقیقا یادمه دو تا موقیعت خوب خلق کرد یکی رو والدز گرفت یکی رو هم خیلی با اختلاف کم از کنار دروازه رفت بیرون و بازی بیشتر میانه زمین بود و همکاری اسکولز کریک در میانه خوب بود و در سمت چپ گیگز و در راست نانی تیمو دارای قدرت حفظ توپو بهتری کرد.
تیم سال 99 یک چیز جالبی برای من داشت اونم این بود که وقتی همه تیمها به سه هافبک بازی میکردن منچستر با دو هافبک بود و با دو بازیکن کناری و دو مهاجم هجومی تر از هر تیمی اون موقع ولی باعث تعجب بود که چطور دو هافبک از پس سه هافبک تیما بر میان!؟
جواب اینجاس : حفظ توپ
چیزی که من الان توی زوج اندرسون و کلورلی میبینم همینه : حفظ توپ
روی کین به هیچ وجه پاس های خوبی نمیداد ولی جنگنده قدرتی بود و حفظ توپ خوبی داشت ولی اندرسون با 23 سال سن از همون جنگندگی برخورداره و دقیقا مثل روی کین هست ولی نیاز به یک بازیکن خوب کنارش داره .
اندرسون با حفظ توپش میتونه زوج خوبی باشه برای تام چرا که برای تام میدوه توپ میگیره و به تام پاس میده و یا به نزدیک ترین بازیکنش پاس میده
دهه نود هم همین بود اسکولز خیلی نمیدوید و بیشتر جاگیری خوبی میکرد ولی روی کین میدوین توپ میگرفت و اسکولز با جاگیریش بهش نزدیک بود همیشه و پاسارو میگرفت و منچستر همیشه دو مهاجم مثل ولبک داشت اون جلو که مهاجمای حریفو زیر فشار نگه میداشتن.
تیم منچستر فعلی اگه والنسیا یانگ تام اندرسون رونی و ولبکش مدتی رو سالم بمونن از اون تیم هم بهتر میشه چون که دهه نود منچستر شاه کلیدی مثل رونی رو نداشت و حضور رونی میتونه خط هافبکو از اون نسل هم بهتر کنه
بازی دیشب هم مثل بازی با بارسلونا دو مشکل بزرگ داشت که تیمو زمین گیر کرد و مدافعای تیم حرف رو مثل مدافعای بارسلونا خوب نشون داد و اون اول حضور چیچا و در مرحله بعد حضور پارک بود.
پارک برای دقیقه 70 به بعد واقعا موثره چون از ابتدا تیم باید خیلی روون بازی کنه و حمله کنه و در دقایق آخر خودشو جلو ببینه و اون وقت موقع اومدن پارک و نبرد تک به تکشه دقیقا مثل حمیت آلتینتوپ بایرن مونیخ.
وجود پارک یعنی نبود نانی!
پارک وقتی رفت سمت چپ و یانگو برد سمت راست اینطور بازدهی یانگو هم از بین برد یعنی تیم شد بدون هیچ گوش و هیچ مهاجمی و خوب طبیعی هست که تیمی که گوش و مهاجم نداشته باشه حمله نمیتونه بکنه!
تک موقعیت تیم هم که ابتدا به ثمر نشست حاصل تلاش رونی گیگر و جونز بود

کافیه که به بازیهایی که منچستر با رونی و ولبک بازی رو شروع کرد بکنین.
مثلا بازی منچستر چلسی یا منچستر لیورپول و همین بازی اخیرشون با تاتنهام.
منچستر تو هر سه بازی توپو جلو خوب نگه میداشت و حتی بازی با تاتنهام که زورش به خط میانی حریف نمیگرفت ولی خط دفاع و دروازبان وظیفه خودشونو خوب انجام میدادن و خط حمله هم ضعف خط هافبکو پوشش میداد با اضافه شدن رونی ولی باز هم تیم در جلو خوب بود چرا که ولبک توپو جلو میتونست خوب نگه داره.
بازی با چلسی هم همینطور ولبک خوب با توپ مانور میداد و ابتدای بازی میتونست یه اخراج و یه پنالتی از حریف بگیره که نشد!

چیچا میتونه سولسشر بعدی ما باشه ولی نه به همون کیفیت!

سولسشر مثل چیچا بود ولی یک برتری داشت اونم حفظ عالی توپ

تو بازی منچستر که بازی 3 به صفر باخته 3 به 3 شد و حتی منچستر میتونست پیروز میدان باشه دلیلش ورود چیچا بود ولی نه همش!
نصف دیگه حضور رونی و ولبک بود.
شما نمیتونستی با دو تا چیچا و یک رونی امتیاز بگیری بلکه وجود یک رونی و یک ولبک و یک چیچای فرصت طلب باعث گرفتن امتیاز شد.

به همین دلیل هست که منچستر پارسال با بازی های نه چندان زیبا قهرمان لیگ شد و فینال اروپا اومد و تا نیمه نهایی حذفی کشوند خودشو ولی با بد شانسی به فینال نرسید ولی دلیل این موفقیت خط دفاع تیم و دروازبان بود که امسال با تغییرات خیلی زیادی روبرو شده ولی اگه میدیدید که منچستر با تیمهایی مثل شالکه و برخی تیمهای کوچیک خوب بازی میکرد دلیلش نبود قدرت کافی تو خط هافبک حریف بود که باعث میشد رونی زیاد به عقب نیاد.
همونطور که اول اشاره کردم نمیخوام درباره مصدومیت حرف بزنم که اگه بحث من این باشه تیم فعلی دو برابر تیم سال قبل قویتر میشد چرا که وینگر هافبک و مهاجمی جدید در خودش میدید که هر سه قدرت حفظ توپ دارند و اینجاس که من معتقدم فرگوسن واقعا سعی داشت درجه تیمو بالا ببره ولی بد شانس بود از طرف مصدومیت که اگه این مصدومیت زیاد نبود الان منچستر زیبا ترین بازی در اروپا رو به نمایش میگذاشت مثل همون باز یهای ابتدای فصل البته خیلی بهتر چرا که چاشنی تداوم و ورود ویدیچ فردیناند و والنسیا قاطی این تیم میشد!

برخی مهاجما مثل ولبک و رونی میتونن تک مهاجم تیم باشن و بدون نیاز به مکمل مخصوصا رونی ولی برخی دیگه مثل چیچا نیاز مبرم به یک مکمل دارن چون که مکمل ها مهاجمان پا به توپ هستن که با حفظ توپ و مانور دادن با توپ فضا رو برای مهاجمایی مثل چیچا درست میکنن ولی به شرطی که فضای زیادی بین دو مهاجم نباشه
وقتی شما دو مهاجم در زمین دارین و یکی از اونا چیچا هست باید همیشه مهاجماتون نزدیک به هم نگه دارید برای همین اگه میخوایین چیچا رو بازی بدین یا باید با سه مهاجم بازی کنیم و یا با فاصله کم به هم بازی کنیم که در کل نتیجه باید بگیریم که کم بودن فاصله بین مهاجمی مانند چیچا و مکملش باعث ایجاد فاز هجومی در حمله میشه ولی وقتی شما مهاجمایی مثل ولبک رو دارین و میخوایین 4 4 2 بازی کنین باید انتخاب اولتون همیشه رونی و ولبک باشه و یا اگه چیچا رو انتخاب میکنین باید یک هافبک تدافعی سر حال مانند کریک و یک بازیساز سرحال مانند تام داشته باشید و از اینجاس که فرگوسن علاقه شدیدی به 4 4 2 داره و هنوز به تام و اندرسون اعتماد داره ولی بد شانس هست که نمیتونه از ترکیب مورد علاقش حتی برای یک بار استفاده کنه به این نشون که فرگوسن حتی یک بار هم تام اندرسون والنسیا یانگ رونی و ولبک رو با هم نداشته!
منچستر به خودش باخت و اگه دیشب از این ترکیب ها استفاده میکرد الان پیروز میدان شاید به صفر بود :
یانگ جونز گیگز نانی
رونی ولبک
یا
جونز کریک
یانگ گیگز نانی
رونی

که استفاده از ترکیب دوم بهتر بود چون بیلبائو دو هافبک دفاعی و سه هافبک بازیساز داشت چیزی شبیه تیم دورتموند بازی میکرد یک هافبک بازیساز وسط و دو هافبک بازیساز کناری که استایل وینگر رو هم دارند.
به نظرم حتی اگه ویدیچ هم توی بازی بود باز تیم تحت فشار میرفت و شما باید خیلی خوش شانس باشید که نود دقیقه زیر فشار باشید و گلی نخورید.
مثل فینال پارسال که اشتباه اورا و دو شوت پشت هجده دخل منچستر رو آورد.



نمیدونم تونستم مفهوممو بدم یا نه
اگه سوالی بود در خدمتم

علی محمدپور 

alividic@yahoo.com

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط مهرداد در تاریخ 1348/10/11 و 19:53 دقیقه ارسال شده است

من چندبار نظر دیروز خودمو خوندم ولی متوجه نشدم کجاش توهین بوده!!!! در اینکه شما دارین زحمت می کشین شکی نیست ولی این دلیل نمیشه که اینجوری جواب یه انتقاد ساده رو بدین! دوست عزیز فرگوسن 25 ساله که مربی منچستره و قبل از اون هم چندین سال مربی و بازیکن بوده، اونوقت یه نفر که من نمیدونم چند سالشه و چه سابقه ای داره میاد بعد از یه باخت میگه فرگوسن نمیفهمه و من میفهمم...!!!!!!!! اگه این با عقل شما جور در میاد با منطق من هیچ همخوانی نداره. متشکرم
پاسخ : نفهميدين چون مورد انتقاد خودتون نبودين مهرداد خان! آقاي علي محمدپور اينجا پاسخگو نيست كه شما اينقدر تند حرف زدين ! بنده ايميل ايشون رو قرار دادم تا اگه سوالي بود به خودشون بگين !!!!!!!
اگر پيشنهادي يا بحثي دارين با خودشون در ارتباط باشيد ! اين متن ها موافق و مخالف داره ! اگر مخالفيد لازم نيست به نويسنده بگيد چه اعتماد به نفسي داري !!‌!‌!‌!

این نظر توسط مهرداد در تاریخ 1348/10/11 و 23:44 دقیقه ارسال شده است

این متن اصلا تحلیل نبود، یه سری نظرات شخصی بود که بعضی از دوستان باهاش موافق بودن. به نظرم اگه می خوای یه وبلاگ خوب داشته باشی تحلیل مفسرهای بزرگ دنیا رو بزار نه این دوست عزیز که میگه: "فرگوسن هنوز انگار نفهمیده چیچاریتو یک بازیکنیه که نمیتونه با فضای اطرافش خوب کار کنه"... بهت تبریک میگم چون اعتماد به نفست خیییلی بالاست که احساس می کنی در زمینه ی بازیکن شناسی از فرگوسن هم بالاتری!!! یکم خودتو کنترل کن دوست من!
پاسخ : سلام ممنون که به اینجا سر زدی ! من همون اول که اینجارو ساختم گفتم هر پیشنهاد یا انتقادی رو قبول می‌کنم ! نيازی هم به تائید شما نیست که این وب خوب باشه یا بد ! اینجا چند نفر زحمت میکشن و همش هم به خاطر عشق به يونايتده ! كلي وقت و اعصاب و هزينه برا اين كار ميشه! شما طرز انتقاد کردن رو یاد بگیر ! طوری حرف میزنی‌ که انگار مفسر فوتبالی ! انتقاد شیوهٔ خودشو داره ! شما سعی‌ کن اعتماد به نفس خودت رو بیاری پایین و بدون توهین به دیگران انتقاد کنی‌.يكن خودت رو كنترل كن دوست من! ممنون...

این نظر توسط one united در تاریخ 1348/10/11 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

Agha damet garmmmmmmm !
basi feyz bordiiiiiim شکلک Zoje tom va ando khoobe dar soorati ke niaz nabashe ando b azi sazi kone ! afarin be khoob noktei eshare kardi

این نظر توسط se7en در تاریخ 1348/10/11 و 1:23 دقیقه ارسال شده است

تازگی ها از موقعی که والنسیا مصدوم شد تیم شلخته بازی میکنه امید وارم برا بازی با اتلتیک قورباغه هم کلورلی و والنسیا تو ترکیب اولیه باشن

این نظر توسط mehdi در تاریخ 1348/10/11 و 1:07 دقیقه ارسال شده است

agha tahlilet aallliii bood behtarin tarkibe man united to chand bazie avale fasl bood ke 5 ta be boltono 8 ta be arsenalo va ... ya bazio 2 bar 0 bakhteye man sootiie ro 3 bar 2 bordan bood. be nazare man age on tarkibe avale fasl masdoom nemishood emsal ye 3gane mizadim ke dige hichki az messi o xavi o iniesta harf nazane ro zabone hame tommy bod o anderson. in 2ste tarafdaremonan velesh konid sago mahalesh nazarii vagh vaghesh mioftee .

این نظر توسط se7en در تاریخ 1348/10/11 و 0:36 دقیقه ارسال شده است

به دوست خل وضعمون بگم اخه تو با این مغز خجسته ای که داری چطوری کامنت نوشتی ها جوجه های ابی متما باش یه روزی این 6 تا جبران میشه همون طور که متمانم رعال تلافی 6تارو از شانسلون در میاره .منچستر یه تیم دائمیه ولی من سوتی و چلسی فاقد اینن پس برو خوش باش که خوشیتون موقتیه منچسترو برا یکی دو سال دیگه ببین متما باش این نتیجه هایه بدی که امسال گرفتیم میشه یه انگیزه و تلافی برای جونای یونایتد یا عامیانه بگم جوجه های فرگی میشه .پس اینو تو گوش کرت فرو کن زنده باد منچستر یونایتد و هوادارانش

این نظر توسط hamid7 در تاریخ 1348/10/11 و 22:43 دقیقه ارسال شده است

عالی بود

این نظر توسط Mohsen در تاریخ 1348/10/11 و 21:08 دقیقه ارسال شده است

mamnoon ali jan ! dar morede park va chicharito ke 100 % movafeghammmmmmmmmmmm

این نظر توسط میثم در تاریخ 1348/10/11 و 20:39 دقیقه ارسال شده است

هه هه هه
سیتی هم طرفدار داشته؟؟؟تو اسران؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دارم خواب میبینم....

متاسفم واست هم وطن
پاسخ : شکلک

این نظر توسط قاسم علي در تاریخ 1348/10/11 و 20:32 دقیقه ارسال شده است

ببخشيد 25 سال حضور فرگوسن


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 1022
  • آی پی امروز : 356
  • آی پی دیروز : 157
  • بازدید امروز : 2,075
  • باردید دیروز : 832
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 3,909
  • بازدید ماه : 3,909
  • بازدید سال : 132,498
  • بازدید کلی : 1,720,540
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2