loading...
منچستريونايتد Manchester United
امير بازدید : 525 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (12)


 

دقایقی پیش لیورپول در خانه به مصاف رقیب و دشمن قدیمی خود منچستر یونایتد رفت.

 

 

 

بازی در آنفیلد با نتیجه 2 بر 1 به نفع لیورپول به پایان رسید و نتطه عطف بازی اشتباه مرگبار اورا در دقیقه 88 بازی بود که با جاگیری بسیار بد خود یک هدیه را به کویت تازه وارد داد.

 

 

 

این بازی با حاشیه محرومیت سوارز به دلیل توهین نژاد پرستی وی به اورا کاپیتان منچستر یونایتد همراه بود.

 

 

 

لیورپول در حالی به بازی قدم میگذاشت که دو بازیکن کلیدی خود یعنی سوارز به دلیل محرومیت و لوکاس به دلیل مصدومیت را در دسترس نمیدید و از آن طرف منچستر یونایتد در حالی به چمن آنفیلد در خانه لیورپول پا میگذاشت که در تیم خود 11 مصدوم می دید!

 

با این دید که لیندرگارد گزینه اول فرگوسن در دروازه است و با اوج والنسیا و ولبک این دو گزینه اول فرگوسن برای استارت بازی هستند و همچنین اورا و رافائل در صورت سلامت کامل اولین انتخاب فرگوسن هستند تیم منچستر یونایتد با 7 غایب اصلی پا به ورزشگاهی با جوی سنگین میگذاشت.

 

لیست مصدومان منچستر یونایتد :

 

جونز-فردیناند-اوون-اندرسون-روونی-ویدیچ-نانی-یانگ-فابیو-تام کلورلی-فلتچر

 

از لیست بالا 7 بازیکن از بازیکنان اصلی منچستر یونایتد هستند.

 

 

 

ابتدا به گزارش کوتاهی از بازی میپردازیم :

 

بازی تا دقیقه 10 بسیار متعادل بود و بیشتر توپ در میانه میدان جریان داشت تا اینکه مکسی رودریگز یک ضربه شوت سر ضرب را روانه دروازه ده هئا 21 ساله کرد و با واکنش خوب این دروازبان توپ به کرنر رفت.

 

سپس نوبت به منچستر یونایتد رسید که با طراحی یک حمله توپ را به پشت شش قدم برد و با شوتی بیرون پا از گیگز همراه شد ولی این توپ قدرت بالایی نداشت و در دستان رینا آرام گرفت.

 

نوبت به جدی ترین موقعیت بازی شد و اینبار والنسیا با توپ ربائی از سمت راست و جا گذاشتن 3 بازیکن ضربه ای سر کش را روانه دروازه لیورپول کرد که با بدشانسی به تیرک دروازه خورد.

 

در دقیقه 19 بازی کرنری برای لیورپول گرفته شد و در دقیقه 20 بازی این ضربه کرنر با ضربه سر دنیل اگر به گل تبدیل شد و باز هم اشتباه مرگبار این دروازبان یعنی ده هئایه 21 ساله!

 

در دقیقه 39 بازی یک توپ رباعی از رافائل جوان صورت گرفت و وی توپ را به پشت شش قدم دروازه لیورپول ارسال کرد و این ارسال با ضربه سر ضرب از پارک تبدیل به گل مساوی این دیدار شد.

 

در نیمه دوم یک ارسال دقیق از کریک در خط دفاعی ولبک را در پشت هجده قدم در موقعیت تک به تک قرار داد سپس ولبک 21 ساله رینا را دریبل کرد ولی مارتین اسکرتل سریعا توپ را دور کرد تا بهترین موقعیت یونایتد در نیمه دوم هدر برود.

 

دو تیم با بازی متعادل و شرط احتیاط سعی بر دیکته باز یخود ب رحریف داشتند و با اینکه این نتیجه نمره قبولی از طرف فرگوسن گرفته بود ولی بر سر یک اشتباه مرگبار از اورا کاپیتان این تیم کافی بود تا منچستر یوناتد خلع سلاح شود.توپی که رینا به زیرش زد تا پشت هجده آمد و اوانز و کارول هر دو برای زدن توپ پریدند که کارول برنده این جدال بود و توپ را با اندکی سایش به پشت خود نداخت و در حالی که تصور میرفت اورا بر سر جایش باشد این توپ به زیر پای کویت تازه نفس آمد و این توپ در حالی وارد گل شد که هم اورا در جا گیری اشتباه کرد و هم ده هئا دروازبان منچستر یونایتد!

 

چند دقیقه بعد لیورپول موقعیت خوبی برای زدن گل بعدی داشت به صورتی که داونینگ توپی بر روی دروازه ارسال کرد و ضربه سر کارول به تیرک خورد و در برگشت شوت کویت البته با شارژ گیگز از کناره دروازه خالی به بیرون رفت.

 

 

 

در ادامه به تحلیل باز میپردازیم :

 

شاید منصفانه ترین نتیجه برای این بازی مساوی بود چرا که منچستر یونایتد که با 11 مصدوم که 7 تای آن ها بازیکنان اصلی این تم هستند بسیار خوب باز یکرد و توپ و میدان را در اختیار داشت و در آن سمت لیورپول در حالی به مصاف تیم حریف آمد که در خانه با 5 مدافع بازی میکرد و شاید همین باعث شد که لیورپول در تصاحب میدان و توپ دچار مشکل شود ولی در آخر نقشه دالگلیش گرفت مبنی بر خسته کردن تیم حریف و استفاده زا بازیکن تازه نفس در میانه و جناحین و استفاده بهینه از خستگی اورا که همانطور شد که دالگلیش میخواست.

 

ترکیب دو تیم را به شما نمایش میدهیم ضمن توضیح تاکتیک تیم ها :

 

منچستر یونایتد :

 

 

 

.....................................ده هئا............................................

 

.اورا................اوانز...........................اسمالینگ.............رافائل.

 

.........................کریک..................اسکولز..............................

 

........گیگز........................پارک.........................والنسیا..........

 

......................................ولبک.............................................

 

 

 

ابتدا باید بار دیگر ذکر کنم که منچستر یونایتد با 11 مصدوم که 7 تای آنها زا بازیکنان اصلی بودند وارد باز یشد و این ترکیب تحت تاثییر این بحران مصدومیت گرفته شده.

 

فرگوسن میتوانست از پارک به جای گیگز استفاده کند تا خلاقیت را در پشت هجده بالاتر ببرد و بتواند از قدرت رهبری گیگز در میانه استفاده بهتری ببرد و همچنین شاهد سوییچ گیگز به کناره ها و جا به جایی وی با پارک شود ولی وی بیشتر دل به بازی سازی از کناره ها دل خوش کرده بود به صورتی که پارم اسکولز و کریک بتوانند با مثلث میانی خود که بیشتر مثلثی جنگنده و توپ گیر است توپ را به کناره ها انتقال دهد جایی که والنسیا و رافائل در راست و گیگز و اورا در چپ قرار دارند.

 

پارک با قدرت جنگندگی خود و دوندگی بی امان خودش نمایش بسیار خوبی از خود به جای گذاشت و در همه جای زمین حضور موثر داشت همچنین کریک که گاها توپ های خوبی ارسال میکرد و البته اسکولز که بی نقص بود همچنان در سن 38 سالگی!

 

میانه میدان و کناره های تیم بسیار عالی بودند ولی حضور 5 مدافع از تیم حریف که سه تای آنها در میانه در مقابل تک مهاجم تیم منچستر حضور داشتند کار را برای منچستر یونایتد سخت میکرد ولی فرگوسن گمان میکرد که میتواند با کنترل بازی مانند اوایل فصل یک مساوی از این تیم بگیرد گه تا دقیقه 88 و آن اشتباه به هدفش رسیده بود.

 

اوانز و اسمالینگ بسیار خوب ظاهر شدند و در زیر فشار لورپول هم خوب عمل کردند همچنین رافائل.

 

به طور کلی تیم منچستر یونایتد که تنها تیم دنیا است که در این فصل در هر بازی با یک ترکیب متفاوت به خاطر مصدومیت های تیمش به میدان میرود نمایش خوبی داشت و اشتباهات دروازبان و اشتباه مرگبار اورا کمر این تیم را شکاند ضمن اینکه ولبک مهاج جوان و آماده این تیم نیز نمایش خوبی از خود به جای نگذاشت که همانطور که اشاره کردیم وی کار سختی مقابل سه مدافع میانی تیم حریف در مقابل جو سنگین میزبان داشت.

 

 

 

لیورپول :

 

 

 

...............................................رینا.................................................

 

.انریکه................اگر.................کرگر.................اسکرتل.............کلی.

 

...داونینگ.............هندرسون..................جرارد.....................مکسی...

 

.............................................کارول.................................................

 

 

 

در سیستم این بازی دالگلیش که گفتنی است در اکثر بزا یهای بزرگ خود حتی بدون یک گل خورده و زدن گل از بازی برنده بیرون آمد این تیم در فاز دفاعی بسیار قدرتمند ظاهر میشود و با استفاده از ضد حملات قصد بر گشایش دروازه حریف دارد که نبود یک مهاجم خوب به آن ها لطمه زد مهاجمی مانند تورس که با این سیستم در دوران دالگلیش خوب کار کرده بود به عنوان تک مهاجم.

 

در این بازی لیورپول توپ ها را به کناره ها ارسال میکرد تا با ارسال به هجده قدم بتواند با فیزیک کارول چیزی گیرش بیاید که نتوانست و بالاخره روی کرنر توانست با استفاده از اشتباهات ده هئا دروازبان منچستر یونایتد پیش بیفتد و در کل بازی نتوانست کار خاصی روی دروازه منچستر انجام دهد و توپهای ارسالی آنها با برگشت های مدافعان این تیم مواجه میشد و حربه دالگلیش مبنی بر ایجاد نیروی تازه در مواجه با خط دفاع منچستر نتوانست نتیجه دهد و روی یک و تنها اشتباه اورا در این بازی لیورپول توانست بازی را به نفع خود تمام کند.

 

بازیکنان لیورپول در دفاع به جز انریکه همگی روز خوبی داشتند ولی در خط هافبک و حمله تیم بد ظاهر شد ولی تعویض دالگلیش که کویت را به داخل بازی آورد و اشتباه اورا را در برداشت سرنوشت بازی را رقم زد و از این رو کویت که یک هافبک بود تنها حرکت خود در بازی را یک گل دید.

 

اگر تک اشتباه اورا را کنار بگذاریم وی نگذاشت لیورپول در کناره ها خطرناک ظاهر شود ولی ده هئا بسیار در این نتیجه به آنها کمک کرد.

 

تعویض های دالگلیش نیز کم کردن بازیکن از دفاع و اضافه کردن به هافبک بود که توازن بهتری به بازی در میانه میداد داد در حالی که منچستر یونایتد تنها میدان دار تیم بود.

 

نتیجه گری کلی را میتوان بدین گونه بیان کرد :

 

تساوی را میتوان نتیجه عادلانه ای برای این بازی دانست چرا که هر دو تیم یکسان بودند ولی نتیجه بازی کم اشتباه بودن لیورپول و اشتباهات مرگبار از ده هئا و تک اشتباه مرگبار از اورا را نشان میداد.


 

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید :

 

 

 

نویسنده : علی محمدپور

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط hamed chicharito در تاریخ 1348/10/11 و 23:29 دقیقه ارسال شده است

خیلی ناراحت شدم اصلا حقشون برد نبود . امیدواریم تو لیگ جبران کنن.
شب دراز هست و قلندر بیدار اقای دالگلیش ضد فوتبال

این نظر توسط ALI-S در تاریخ 1348/10/11 و 23:26 دقیقه ارسال شده است

دستتون درد نکنه واقعا سایت باحالی دارین ولی حیف شد اولین بازی رو با سایت شما باختیم کلا ظهر کامپیوترم تو هنگ بود من یه چیز مینوشتم اون یه نظر دیگه میفرستاد ایول حذف کردی ولی پشتکارتون خوبه بازی رو باختیم خبر فروش دیوف رو میذارین همینجوری ادامه بدین چند ماه دیگه سایتتون میترکونه به امید شکست چرکسی واستوک زنده باد شیاطین سرخ
پاسخ : مرسی علی خان!این مشارکت شما حتمآ باعث پیشرفت ما می شه...

این نظر توسط نیما در تاریخ 1348/10/11 و 21:53 دقیقه ارسال شده است

تحلیل عالی بود!!!!!!!!!
اختصاصی بود؟؟؟

این نظر توسط cantona در تاریخ 1348/10/11 و 20:27 دقیقه ارسال شده است

باید بربا بازی میکرد چون حداقل اسم و رسمی داره و یه اوبهت خاصی دارهشکلک
پاسخ : اضافه می کنم که بربا تنها بازیکنی از نسل بعد از 1990 یونایتده که موفق شده جلو لیورپول هت تریکز کنه

این نظر توسط ALI-S در تاریخ 1348/10/11 و 19:07 دقیقه ارسال شده است

ALI-S0561@MAILFA.COM
پاسخ : علی جان به درخواست شما در مورد کامنت قبلی عمل شد

این نظر توسط هومن در تاریخ 1348/10/11 و 18:38 دقیقه ارسال شده است

سلام بابت باخت چیزی نمیتونم بگم چون مصدوما خودشون یه تیم میشن....شکلک
فقط یه چیز این ولبک آشغالترین مهاجمه... برباتوف خیلی داره حیف میشه...تو بازی با آرسنال هم اون همه موقعیت خراب کرد.. اخه من نمیدونم فرگی جون چرا به بربا بازی نمیده...شکلک

این نظر توسط iman در تاریخ 1348/10/11 و 18:38 دقیقه ارسال شده است

too dahane sir palex . kharam bashe mifahme ke tim moshkel dare. axe nabayad hesabe ino bokonin ke dar toole ye fsl chandta bazikon masdoom mishan ? faqat eyne ahmaqa begin hamina xooban inam natijash

این نظر توسط mohamad در تاریخ 1348/10/11 و 18:37 دقیقه ارسال شده است

باختیم چون حقمون باخت بود وقتی به مساوی فکر کنی میازی . بازی با منچسترسیتی با تمام وجود بازی کردیم و بردیم ، تازه تا بازیکن خوب و جنگنده نگیریم این روال ادامه داره به هر حال دوتا جام دیگه مونده با مشکلات فراوانی روبه رو هستیم

این نظر توسط ONE UNITED در تاریخ 1348/10/11 و 18:23 دقیقه ارسال شده است

Evans!!!!!!!!!!!!!!
oon che kari bood kardi!!!ashghala hamishe jolo ma khoob bazi mikonanشکلک
de gea kamel kardi bakhto

این نظر توسط afshin در تاریخ 1348/10/11 و 18:20 دقیقه ارسال شده است

واقعا نمیدونم چرا الکس این دخیای احمقو تعویض نکردشکلک/حالم از دخیاو اونز به هم میخوره .اگه یه روزی دخیارو گیر بیارم یه دل سیر...........


کد امنیتی رفرش
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 81
  • تعداد اعضا : 1021
  • آی پی امروز : 216
  • آی پی دیروز : 172
  • بازدید امروز : 350
  • باردید دیروز : 541
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 350
  • بازدید ماه : 350
  • بازدید سال : 128,939
  • بازدید کلی : 1,716,981
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2